جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
ارزان شدن خودرو سوالی است که بسیاری از افراد می‌پرسند و حتی بعضی از افراد معتقدند که ارزانی‌های قابل توجهی در بازار خودرو رخ می‌دهد و از سوی دیگر نیز نظرات مخالف آن شنیده می‌شود که حتی قیمت‌های بسیار بالاتر برای خودروهای داخلی و خارجی را شاهد خواهیم بود ولی باید به طور کلی وضعیت بازار خودرو را بررسی کنیم تا به این پاسخ دهیم که آیا خودرو ارزان می‌شود؟
کد خبر: ۲۹۵۷۵
آیا خودرو در نیمه دوم ۹۷ ارزان می‌شود؟

تیتر20 - بازار خودروهای خارجی و داخلی این روزها شاهد نوساناتی هستند که بسیاری از فروشندگان و خریداران را متعجب کرده و عملا دست مصرف کننده را از دسترسی به خودروهای موجود با قیمت‌های معقول کوتاه نموده است.

با افزایش قیمت دلار به حوالی ۱۵ هزار تومان و ثبت رکوردهای جدی در این بخش بسیاری از خودروهای وارداتی نیز افزایش قیمت داشتند در حالیکه عملا معامله خاصی روی آنها انجام نمی‌شد ولی همین اتفاق باعث شد تا روی کاغذ بسیاری از محصولات خارجی گران شده و کلاف سردرگم این بازار پیچیده‌تر شده و باز کردن گره کور آن نیز سخت‌تر شود ولی با کاهش قیمت دلار از ۱۵ به ۱۲ هزار تومان باعث شد تا بسیاری از مصرف کنندگان منتظر کاهش قیمت‌های چند ده میلیونی در بازار باشند ولی به نظر می‌رسد که انتظار فروشندگان از بازار چند روز و هفته آینده چیزی فراتر از آن است که بخواهند کاهش قیمتی را در داشته‌هایشان ایجاد کنند.

این خبر البته تاثیر اندکی نیز در بازار گذاشت و بعضی از فروشندگان از ترس کاهش بیشتر اقدام به کاهش اتوماتیک قیمت خودرویشان کردند ولی عملا چیزی که در کلیت بازار شاهد بودیم متفاوت از آن بود که انتظار می‌رفت. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که یکی از مسئولین حوزه خودرو پیرامون آزادسازی قیمت خودرو صحبت کرده بود و همین موضوع برداشت‌های گوناگونی را در بین اهالی بازار خودرو ایجاد کرد.

با توجه به قیمت‌گذاری خودروهای خارجی که به زودی با عرضه خودروهای دپوشده احتمال کاهش برای آن وجود دارد به نظر می‌رسد که بازار خودروهای داخلی به شدت وابسته به قیمت‌گذاری خودروهای خارجی بوده و به همین دلیل بعضا منتظر کاهش قیمت در این بازار هستند.

طبق گفته یکی از نمایشگاه‌داران مشهور در تهران در صورت صحت خبر و مجوز رئیس جمهور برای واردات خودرو چیزی در حدود ۱۰ درصد حداقل انتظاری است که برای کاهش قیمت‌ها بایستی انتظار داشته باشیم. ولی نکته جالب مورد اشاره اهالی بازار این است که هر ماه چندین خبر متفاوت از بازار خودروهای وارداتی شنیده می‌شود و ارزان شدن خودرو نیز به صحت اخبار و عملی شدن آن‌هاست که فعلا هیچ چیز معلوم نیست./چرخان

 
ارسال نظرات
موضوعات روز