چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
اگر از طرفداران چای نبات هستی توصیه می کنیم حتما این مطلب را مطالعه کنید تا از مضرات نبات های زرد تقلبی مطلع شوید.
کد خبر: ۲۹۶۴۷
هرگز نبات زرد نخورید!

تیتر20 - نبات یکی از چاشنی های مورد علاقه ما ایرانی ها برای صرف چای است. نبات طبیعتی گرم دارد و برای دل درد ها، نفخ و مشکلات گوارشی، افرادی که طبع سرد دارند و ... بسیار مفید است. نباتی که در کشور ما استفاده می شود بیشتر در 2 رنگ سفید و زرد موجود است که متخصصان توصیه می کنند از نوع سفید آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب شما را با خطرات نبات های زرد تقلبی بیشتر آشنا می کنیم.

تفاوت نبات با قند و شکر چیست؟

ماده اولیه در شکر، قند و نبات یکسان است ولی کریستال‌هایی که در نبات ایجاد می‌شود از نظر وضعیت فیزیکی و نوع کریستال‌های‌شان با قند و شکر متفاوت است. به همین دلیل خاصیت قند و شکر با خاصیت نبات متفاوت است و نبات طبیعت گرم‌تری نسبت به قند و شکر دارد.

از این رو نبات در مشکل‌هایی مانند دل ‌درد ، نفخ و... استفاده می‌شود. از نظر تجربی هم ثابت شده که مصرف نبات در بهبود این علایم واقعاً موثر است و حالت تلقینی ندارد اما متأسفانه از نظر علمی کاری روی آن انجام نشده است و اقدامی در مورد این که نبات را کریستالوگرافی کرده و روی آن کارهای کلینیکی انجام دهند و سپس به هم ارتباط دهند، صورت نگرفته است تا معلوم شود کریستال‌ها از نظر فارماکولوژیکی چه تأثیری بر بدن دارند.

توجه به این نکته مهم است که افراد نباید بیش از مقدار معمول از نبات استفاده کنند زیرا مصرف بیش از حد هر ماده‌ای برای بدن زیان‌آور است. حتی اگر آن ماده ویتامین باشد. پس مصرف قند و شکر و نبات هم به میزان زیاد مضر است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد به خصوص در کسانی که مشکل افزایش قندخون دارند.

هرگز نبات زرد نخرید!!

اکثر نبات هایی که به رنگ زرد یا زعفرانی در بازار موجود هستند باجوهر زعفران رنگ می شوند که ماده ای بسیار خطرناک و سرطان زا است.  مصرف این ماده بیماری هایی از قبیل بیش فعالی در کودکان، معضلات گوارشی و آسمی، تومورهای تیروئیدی، تشدید میگرن، تاری دید، حساسیت ها و مشکلات پوستی نظیر پورپورا به همراه خواهد داشت.

اگر علاقه به مصرف نبات زعفرانی دارید، مطمئن شوید که نبات را از منبع معتبر تهیه می کنید و رنگ نبات ناشی از خود زعفران است نه جوهر زعفران. گاهی حتی بر روی نبات پرهای زعفران نیز دیده می شود اما نباید فریب این موضوع را بخورید و تصور کنید که این نبات با خود زعفران رنگ شده است. متخصصان توصیه می کنند از نبات سفید برای مصرف روزانه استفاده کنید.

همچنین بهتر است از نبات های رنگی که بیشتر جنبه تزیینی دارند نیز برای مصرف روزانه اسفاده نکنید و بیشتر از آن ها برای زیبایی بیشتر میز پذیرایی استفاده کنید./الودکتر
ارسال نظرات
موضوعات روز