جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
امین محمدی ، مدیر بیمه های عمر بیمه پارسیان در گفت وگو با تیتر20:
شرایط فعلی اقتصادی، شرایط گذرایی است و به بستر اصلی و ثبات باز خواهد گشت، در چنین شرایطی نباید بیمه های زندگی را که نوعی سرمایه گذاری مطمئن بلندمدت برای آینده فرد و خانواده وی است با اقدامات آنی و پرریسکی که معمولا در بلندمدت نتیجه مطلوبی ندارند مقایسه کرد.
کد خبر: ۲۹۶۷۱
امین محمدی

تیتر 20-  امین محمدی مدیر بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه پارسیان در گفت و گو با پایگاه خبری تیتر 20 با بیان اینکه بیمه های عمر در هر شرایطی یکی از کم ریسک ترین انواع روش های سرمایه گذاری در دنیا محسوب می شود، بر تاثیر منفی شرایط تورم بر رشد و توسعه ضریب نفوذ بیمه های عمر در کشور تاکید نمود. 

وی افزود:این رویکرد که از نظر علمی، اثبات شده و جهانی نیز هست، بیانگر این است که در چنین شرایطی انتظار رشد بیمه های زندگی هم برای شرکتهای بیمه و هم مشتری کاهش می یابد. از این منظر با توجه به این که یکی از کارکردهای بیمه های عمر و سرمایه گذاری علاوه بر پوشش های متنوع بیمه ای، امکان سرمایه گذاری می باشد، زمینه تورم انتظاری اذهان مشتریان تاثیر منفی بر فروش بیمه های زندگی می گذارد.

این کارشناس خبره صنعت بیمه افزود: یکی از بزرگترین مشکلات صنعت بیمه این است که بسیاری از مشاوران و ارائه دهندگان بیمه های زندگی، با تاکید بیشتر بر جنبه های سرمایه گذاری این محصول ، بخش پوشش های بیمه ای را در ذهن مشتری کم رنگ و نادیده در نظر می آورند و صرفا در معرفی محصول به سوددهی آن می پردازند، که بیان گر ضعف مدیریت آموزش در شرکت های بیمه برای نمایندگان در اشاعه ماهیت بیمه نامه و مفهوم سازی آن برای مشتریان است. چرا که در واقع بیمه های زندگی به عنوان یک محصول مجزا، در رقابت با سرمایه گذاری در بانک محسوب نمی شود، بلکه این محصول دارای مزایای متنوع از جمله ارائه انواع پوشش های بیمه ای در کنار تخصیص سود به اندوخته بیمه نامه است. در واقع درصد سود تخصیص یافته مسئله ای است که در رتبه دوم اهمیت قرار می گیرد و اهم موضوع در بخش نخست آن است.

محمدی در ادامه تصریح کرد: با این استدلال قطعا خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری تحت هر شرایط اقتصادی و نرخ تورمی، کاملا عاقلانه و مبتنی بر آینده نگری است.

مدیر بیمه های عمر بیمه پارسیان ماهیت بیمه ای بیمه نامه را با ذکر مثالی تشریح نمود: در نمونه بیمه نامه ای در شرکت بیمه پارسیان، متاسفانه بیمه شده با گذشت یک ماه از خرید بیمه نامه دچار سانحه منجر به فوت گردید و علیرغم پرداخت حق بیمه اندک (معادل 30هزار تومان)، 18 میلیون تومان به ذینفعان وی پرداخت گردید. بنابراین وی با تاکید بر پوشش های بیمه ای به عنوان کارکرد اصلی بیمه نامه، ایجاد ارزش افزوده از طریق امکان سرمایه گذاری مناسب را تبیین نمود.

محمدی اظهار داشت: با وجود همه این مزایا، در شرایط تورمی افراد ممکن است به خرید دارایی های سرمایه ای با دوام نظیر سکه و ارز اقدام نمایند، در این حالت استدلال بسیاری از افراد کسب بازدهی بیشتر با در نظر گرفتن هیجان زودگذر اقتصاد است که آئین نامه 60 بیمه مرکزی ج.ا.ا به عنوان نهاد ناظر ، شرکت های بیمه را از این نوع سرمایه گذاری پرریسک منع نموده است.

محمدی با تاکید به اذعان همه کارشناسان بیمه بر اولویت کاهش ریسک در شرایط عدم اطمینان، ادامه داد: زمین بازی محصول بیمه های زندگی، زمین کم ریسک است . بر خلاف اینکه امروز در کشور بازی در زمین پر ریسک بوده که در آن، افراد تمایل بیشتری به حداکثر رساندن بازدهی داشته، و بر کنترل ریسک علاقه کمتری نشان می دهند. بالعکس در محیط های کم ریسک تمایل افراد، به حداقل رساندن ریسک با در نظر گرفتن بازدهی منطقی است که هدف شرکت های بیمه نیز مبتنی بر تحقق این امر می باشد.

این کارشناس باسابقه در صنعت بیمه کشور افزود: در کشورهای پیشرفته، اغلب افراد به دنبال به حداقل رساندن ریسک در سرمایه گذاری های خود هستند، در چنین محیطی وقتی بطور مثال نرخ بهره بدون ریسک 2 درصد است ، کسب سود تا 3 درصد در سال با ترکیب مناسب سرمایه گذاری به آسانی برای افراد محقق نخواهد شد اما برای شرکتهای بیمه این میزان به راحتی قابل حصول است.

محمدی ادامه داد: با توجه به ثبات در کشور طی سالهای اخیر، سرمایه گذاری در اکثر بازارها با سود منطقی و در حاشیه تورم سالانه برای شرکت ها بوده، این در حالی است که بازدهی سرمایه گذاری برای اغلب افراد حقیقی در بازارهای مختلف به شکل مطلوب نبوده است. همین عامل منجر به علاقمندی بیشتر افراد به محصولات کم ریسک از قبیل سپرده گذاری بانکی و یا خرید بیمه های عمر و سرمایه گذاری گردید. لذا از آنجا که شرکتهای بیمه و بانک ها زمانی که تورم کنترل شود، با وجود محدودیت های کنترلی آیین نامه سرمایه گذاری، فرصت های بهتری در سرمایه گذاری با بازدهی بالاتر نسبت به نرخ بهره بدون ریسک پیدا می کنند ، قطعا این شرایط ثبات دوباره به اقتصاد کشور برخواهد گشت.

محمدی در پایان تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که شرایط فعلی اقتصادی، شرایط گذرایی است و بالاخره اقتصاد ایران از این مرحله نیز عبور خواهد کرد و به بستر اصلی و ثبات باز خواهد گشت، در چنین شرایطی نباید بیمه های زندگی را که نوعی سرمایه گذاری مطمئن بلندمدت برای آینده فرد و خانواده وی است با اقدامات آنی و پرریسکی که معمولا در بلندمدت نتیجه مطلوبی ندارند مقایسه کرد. بیمه های زندگی در ایران در مقایسه با سایر نقاط دنیا صنعت نوپایی است و مستلزم ایجاد بستر فرهنگی و اجتماعی و ارزش گذاری در اذهان جامعه است و در صورت حمایت سیاست گذاران بخش های کلان می تواند یکی از ابزارهای قابل اتکا برای تامین آتیه افراد محسوب شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز