پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
تیتر 20 عملکرد شرکت ایران کیش را در حوزه پرداخت موبایلی بررسی می کند؛
در حالی که طی تیرماه جاری، در تراكنشهاي موبايلي، بازار با رشد مثبت بالغ بر 23 درصد روبه رو بوده است اما سهم شرکت ایران کیش از تعداد تراكنشهاي ابزار پذيرش موبایلی در تیرماه حتی کمتر از 1درصد و تنها در حدود 0.15 درصد بوده است!
کد خبر: ۲۹۶۷۲
ایران کیش پات

تیتر 20- شرکت کارت اعتباری ایران کیش با هدف صدور و ارايه خدمات کارت اعتباری در فروردین ماه سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز نمود و سرانجام بانک مرکزی در شهریور ماه سال ۱۳۸۵ با تایید صلاحیت‌ها و فعالیت‌های شرکت ایران کیش مجوز ارائه خدمات پرداخت الکترونیک (PSP) را به این شرکت اعطا نمود. کارت اعتباری ایران کیش با سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال یکی از اولین‌ شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات پرداخت در کشور است. 

این شرکت که در حال حاضر از شبکه پایانه فروش بیش از ۱۳ بانک و موسسه پشتیبانی می کند را می توان یکی از سردمداران کارتخوانهای فروشگاهی در کشور به شمار آورد. چرا که ایران کیش عموما پس از شرکت به پرداخت ملت که در رتبه نخست در میان شرکتهای پرداخت از نظر سهم بازار مبلغی و تعدادی تراکنش ها در کارتخوانهای فروشگاهی قرار دارد- که البته این رتبه بی ربط به انحصار آن در جایگاههای سوخت سراسر کشور نیست- همواره در رتبه های دوم و یا سوم از سهم بازار دستگاههای کارتخوان فروشگاهی قرار داشته است.

اما آنچه مسلم است با گسترش بانکداری الکترونیک و بانکداری همراه، باید اذعان داشت پارادایم پرداخت در کشور به سرعت در حال تحول است و شتاب رشد و رقابت اپلیکیشن های پرداخت موبایلی در کشور بستری برای تحولات جدی تر و محسوس تر در این حوزه فراهم نموده است.

از همین روی باید توجه داشت که تغییر رفتار مشتریان خدمات بانکی و مصرف کنندگان در بهره گیری از امکانات جدید و نرم افزارهای نوین مالی و بانکی قطعا در آینده ای نزدیک تاثیر خود را بر سود و زیان و سهم بازار شرکتهای پرداخت به نحو محسوس تری نشان خواهد داد.

بر همین اساس شرکت های پرداخت باید بتوانند برای دوام و بقا و رقابتی سالم، توسعه و رشدی موزون را در همه شاخص های پرداخت در کشور ایجاد نمایند. 

اما آمارها در خصوص شرکت ایران کیش نشان از ضعف بزرگ این شرکت در توسعه شاخص ابزار پذیرش موبایلی در صنعت پرداخت کشور دارد.

در حالی که طی تیرماه جاری، در تراكنش هاي موبايلي، بازار با رشد مثبت بالغ بر 23 درصد روبه رو بوده است اما سهم شرکت ایران کیش از تعداد تراكنش هاي ابزار پذيرش موبایلی در تیرماه حتی کمتر از 1درصد و تنها در حدود 0.15 درصد بوده است که البته در مقایسه با ماه پیش از آن نیز تغییری نداشته است. سهم مبلغی این شرکت نیز با وضعیتی مشابه و در حدود 0.23 درصد از سهم کل بازار را نشان می دهد.

این در حالی است که شرکت ایران کیش از سال گذشته با اپلیکیشن پات و تبلیغات گسترده و حتی استفاده از چهره های مطرح سعی در بهبود وضعیت خود در این حوزه داشته که البته به نظر می رسد با توفیق چندانی همراه نبوده است.

لازم به تاکید دوباره است که بر اساس آنچه تیتر 20 پیش تر نیز در گزارشی این موضوع را بررسی کرده بود، اپلیکیشن های موفق در عرصه پرداخت باید بتوانند تنوع و کیفیت لازم را در خدمات خود ارائه دهند وگرنه کپی های متعدد حتی با رنگ ها و شکلها و نامهای جذاب و متفاوت، تا زمانی که نتوانند با کاربران ارتباط مستمر و فراگیر و مبتنی بر تعریف نیازهای واقعی کاربر برقرار نمایند، قطعا در آینده بازار سهم قابل توجهی نخواهند داشت. 

تردیدی نیست که اپلیکیشن موفق باید در کنار ارائه خدمات اولیه و ضروری در حوزه پرداخت، جنبه های خلاقانه و منحصر به فردی برای خود بیافریند و گرنه تعدد و تکثر بدون تنوع راهگشا نخواهد بود، حتی اگر چهره های متفاوتی نیز به آن ببخشیم.

به نظر می رسد شرایط به حدی گویا است که ایران کیش را متقاعد نماید که باید در سیاست های توسعه بازار خود در حوزه ابزار پذیرش موبایلی بازبینی جدی کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز