پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
طبق این گزارش، این افراد خلافکار با سوء استفاده از عدم اطلاع مخاطبین از شماره پیامکی اصلی یعنی 20008822 نسبت به الصاق برچسب های تقلبی و ایجاد سامانه پیامکی مشابه و ارسال پاسخ غیرواقعی اصالت محصول از طریق سرشماره جعلی کرده اند.
کد خبر: ۲۹۹۰۶
تیتر20 - یکی از مهمترین و قدیمی ترین معضلات اقتصادی کشورمان، پدیده قاچاق است که علاوه بر ضررهای فراوانی که به توسعه اقتصادی و اشتغال شهروندان ایرانی وارد می کند، تبعات اجتماعی و حتی پزشکی نیز با خود به همراه می آورد بویژه در زمینه قاچاق محصولات سلامت محور که اجناس قاچاق می تواند تبعات جبران ناپذیری را روی بخشی از جامعه داشته باشد.

پس از نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی و تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر لزوم مقابله با این پدیده شوم، دستگاههای مسئول تحرکات و اقدامات بهتری را نسبت به سالهای گذشته انجام داده اند که اگرچه هنوز کافی نیست اما جای امیدواری بیشتری دارد.

اما در خلال این اقدامات، بعضا گزارشاتی نیز منتشر می شود که دارای جذابیت ها و توجهات رسانه ای است بخصوص انکه برخی شگردها و ترفندهای قاچاقچیان را برملا می سازد. به عنوان مثال گزارش کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده نشان می دهد بر اساس اخبار واصله از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و سازمان غذا و دارو، عده ای سودجو اقدام به جعل سامانه پیامکی طرح رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور و توزیع برچسب های تقلبی کرده اند.


عجیب‌ترین ترفند قاچاقیان لو رفت!/ جعل سامانه پیامکی استعلام از سازمان غذا و دارو!عجیب‌ترین ترفند قاچاقیان لو رفت!/ جعل سامانه پیامکی استعلام از سازمان غذا و دارو!

قاچاق
طبق این گزارش، این افراد خلافکار با سوء استفاده از عدم اطلاع مخاطبین از شماره پیامکی اصلی یعنی 20008822 نسبت به الصاق برچسب های تقلبی و ایجاد سامانه پیامکی مشابه و ارسال پاسخ غیرواقعی اصالت محصول از طریق سرشماره جعلی کرده اند.

به اعتقاد این نهاد مسئول، با توجه به قیمت اندک سرشماره های مشاب، قابلیت جعل سامانه پیامکی وجود دارد اما رصد و نظارت بر سطح عرضه و اطلاع رسانی به منظور افزایش مشارکت مردمی، ضروری خواهد بود./صبحانه
ارسال نظرات
موضوعات روز