پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
تمیز کردن برس های آرایشی از اهمیت بالایی برخوردار است، قلم موهای آرایشی چون با پوست صورت در تماس هستند نیاز است که به طور مرتب و به روش صحیح شسته شوند.
کد خبر: ۳۰۰۷۱
قلمو و برس های آرایشی تان را با این روش تمیز کنید!
تیتر20 - تمیز کردن برس آرایشی به طور مرتب مهم است. نه تنها رنگ های آرایشی را از بین می برد بلکه باعث می شود که از باکتری هایی که می توانند باعث آکنه شوند خلاص شوند. خوشبختانه، تمیز کردن قلمو ها آسان است!

همانطور که در این بخش از دنیای مد نمناک خواهیم گفت برای پاک کردن قلمو هایی که برای لوازم آرایش های پودری مورد استفاده قرار می گیرند، ابتدا قسمت مویی قلم مو را در آب ولرم خیس کنید . بعد، کاسه ای کوچک را با 1/4 فنجان آب و 1 قاشق چای خوری شامپو بچه پر کنید.

نیمه پایینی برس را با مخلوط بشویید و سپس از انگشتان خود استفاده کنید تا از قلمو هرگونه آلودگی یا آرایش را بشویید و دوباره آنها را در آب ولرم شستشو دهید. با انگشتان دست قلم مو را حالت دهید و بگذارید خشک شود.به خواندن این مطلب ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه قلمو هایی که برای آرایش استفاده می شود را بشویید.

روش های تمیز کردن برس ها و قلموهای آرایشی:

1. با استفاده از صابون و آب :

بدانید اغلب چگونه می توانید قلمو را بشویید. تمیز نگه داشتن قلمو باعث صرفه جویی در زمان و انرژی هنگام شستن آن ها می شود. قلموها که با بسیاری از محصولات، مانند پودر،کرم زیر ساز برخورد می کنند ، به شستن مکرر بیشتر نیاز دارند نسبت به قلموهایی کم تر استفاده می شوند. راهنمایی برای این که چگونه اغلب باید قلمو را بشوید:

برس مخصوص کرم زیر ساز و پودر:هفته ای یک بار

برس مخصوص آرایش چشم و برس کانسیلر:هفته ای یکبار

برس های دیگر:ماهی یک بار

2. قلمو را زیر آب ولرم بگیرید:

از گرفتن آب زیر قسمت فلزی دسته خودداری کنید چون این کار چسب را خراب خواهد کرد که موها را به هم نگه می دارد. آب را روی قلمو بگیرید تا اینکه اکثر لوازم آرایش قدیمی را پاک کند. دقت کنید که موها عمودی به سمت پایین جریان آب خم شود اگر آب با فشار وارد شود ، ممکن است به قلمو آسیب بزند.

از آب داغ استفاده نکنید چون گرما ممکن است به پشم آسیب بزند وقتی که آب به داخل مرکز برس سرازیر می شود، موها را حرکت داده و از هم جدا کنید.

3 . اگر دوست دارید قلم مو را در آب فرو کنید :

یک کاسه یا فنجان را با کمی آب پر کنید. به یک چهارم فنجان آب ولرم نیاز خواهید داشت. از استفاده آب داغ خودداری کنید چون ممکن است به قلمو آسیب بزند. همچنین می توانید صابون را مستقیما به برس اعمال کنید. این به خصوص در صورتی مفید است که قلم مو ها بسیار کثیف باشند. 

4. اگر از حمام استفاده می کنید ، کمی شامپو بچه در آب بریزید:

یک قاشق چای خوری شامپو را داخل فنجان اضافه کنید و به آرامی با هم ترکیب کنید اگر شامپو بچه ندارید، از صابون استفاده کنید.

5. قلم مو را در مخلوط فرو کنید و بچرخانید :

تنها نیمی از موهای برس باید در مخلوط پیچ بخورند تا از حرکت آب در دسته خودداری کنید. اگر از کاسه استفاده نمی کنید، می توانید صابون را با استفاده از انگشتان به کار ببرید. 

6 .اگر از یکی استفاده می کردید، برس را از روی مخلوط بردارید:

آرایش و کثیفی ها را با مالش ملایم و آب کف صابون با انگشتان بشویید.

7 .قلمو را زیر آب ولرم بشویید:

به ماساژ دادن موها ادامه دهید در حالی که آن ها را زیر آب می شویید تا کاملا پاک شود. شاید لازم باشد چندین بار قلمو را را با آب بشویید تا تمیز شود. اگربعد از آبکشی بسیار کدر به نظر برسد، قلمو را دوباره بشویید. قلمو کاملا تمیز نیست تا زمانی که آبی که از میان موها عبور می کند تمیز باشد.

8 . قلمو را خشک کنید:

از یک حوله برای پاک کردن رطوبت استفاده کنید. آن را به اطراف موهای خیس بپیچید و با انگشتان خود به آرامی آن را فشار دهید.

9 .موهایش را دوباره شکل دهید :

اگر موها شکسته باشد، باید تغییر شکل دهید. از انگشتان برای صاف کردن، پخش، برگرداندن موها به شکل اصلی خود استفاده کنید.

10 .بگذارید قلمو خشک شود:

آن ها را روی حوله نگذارید . این می تواند باعث کپک شود. به جای آن، قلمو را روی پیشخوان، بطور آویزان قرار دهید.

11 . موهای قلمو را وقتی به طور کامل خشک شدند حالت دهید.

حالا آماده استفاده هستند.

تمیز کردن قلمو و برس ها با هدف از بین بردن مواد آرایشی :
1 . قلمو را امتحان کنید:

اگر از قلم خود برای آرایش کرم استفاده می کنید، صابون و آب به تنهایی برای پاک کردن مواد آرایش کافی نخواهد بود. شما برای پاک کردن مواد آرایشی به کمی روغن نیاز دارید - به خصوص اگر مدتی روی قلم مو بوده است.

2 . کمی روغن روی دستمال کاغذی بریزید:

دستمال کاغذی را تا کنید و قطره کوچکی از روغن روی آن بریزید. می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. موهای قلمو را در روغن فرو کنید و بچرخانید . قلمو را در روغن خیس نکنید. قلمو را به آرامی به عقب و جلو روی دستمال حرکت دهید تا کثیفی از بین برود.

3 . موهای برس را زیر آب ولرم بشویید:

دقت کنید قلمو به سمت پایین در جریان آب خم شود. از مرطوب کردن دسته آن خودداری کنید چون می تواند باعث زنگ زدن اهن و یا شل شدن چسب درون آن شود شود. آب را از میان موها بیرون دهید تا اینکه اکثر مواد آرایشی قدیمی را پاک کنید. از آب داغ استفاده نکنید چون گرما ممکن است به آن آسیب بزند.

4 . با آب و شامپو قلمو را بشویید:

اگر شامپو ندارید، می توانید به جای آن از صابون استفاده کنید. صابون را دم دست نگه دارید، ممکن است نیاز به استفاده بیشتر داشته باشید در بسیاری از موارد، باید قلمو را بیش از یک بار بشویید.

5 . قلمو را در کف دست بچرخانید:

قلمو را کف دست روی شامپو فرو کنید. قلمو را به آرامی با استفاده از حرکات دایره ای به چرخش در بیاورید. موهای باید به طور مداوم به پوست دست بخورند. خواهید دید کف دست کثیف می شود. این به خاطر کثیفی های موهای قلمو است. 

6 . قلمو را زیر آب ولرم بشویید:

ازانگشتان برای ماساژ دادن موها استفاده کنید درحالیکه با شامپو و آب تمیز می کنید.این کار را تا زمانی که آب تمیز شود ادامه دهید. اگر قلمو خیلی کثیف است ، ممکن است لازم باشد بیش از یک بار آن را بشویید. اگر آب خارج شده هنوز کدر است، برای بار دوم صابون بزنید، سپس دوباره با آب بشویید. ادامه دهید تا اینکه آبی که از میان قلم مو عبور میکند تمیز شود.

7. در صورت لزوم آن را خشک کنید و دوباره شکل دهید :

زمانی که آب تمیز می شود، قلمو را از زیر آب بردارید و به آرامی یک دستمال در اطراف موها ببندید. آب اضافی را با استفاده از انگشتان فشار دهید. دستمال را بر دارید و در صورت نیاز قلمو را شکل دهید. می توانید این کار را با فشار دادن ، باد زدن آن ها، یا کشیدن آن ها به یک نقطه انجام دهید. سعی کنید شکل اصلی را تا جایی که ممکن است بازسازی کنید. 

8 . قلمو را روی سطحی قرار دهید تا خشک شود:

برس را روی دستمال قرار ندهید چون می تواند منجر به کپک زدن شود . در عوض، برس را بر روی پیشخوان یا میز قرار دهید و بگذارید خشک شوند. 

9 . موهایش را پوش دهید :

ممکن است برخی موها به هم چسبیده باشند، حتی پس از خشک شدن. اگر این اتفاق بیفتد، قلمو را بردارید و یک تکان سریع به آن بدهید.

راه خشک کردن برس آرایشی

1 . قلمو ها را عمودی هنگام خشک کردن نگه ندارید:

آب به درون قلمو می رود و باعث زنگ زدن یا پوسیدگی می شود. هم چنین می تواند باعث شود چسبش شل شود. زمانی که آن ها به طور کامل خشک شدند، عمودی نگه داشتن آن ایمن است. 

2 . از سشوار یا اتو برای خشک کردن استفاده نکنید :

گرمای شدید فیبرها را خراب خواهد کرد حتی اگر فیبرها طبیعی باشند مثل موی سمور 

3 . قلمو ها را در یک ناحیه با تهویه خوب خشک کنید:

اگرقلمو ها را در یک محوطه محصور مانند حمام خشک کنید قلمو ممکن است به اندازه کافی تحت جریان هوا نباشد که ممکن است باعث کپک شود. این باعث بد بویی می شود 

4 . قلمو را به درستی نگهداری کنید:

زمانی که قلموها خشک می شوند آن ها را در فنجان عمودی نگه دارید و یا آن ها را افقی قرار دهید آن ها را به سمت پایین نگذارید چون کج می شود. اگر می خواهید آنها را در کیف حمل کنید آن ها را افقی قرار دهید.

5 . ضد عفونی کردن قلم مو :

قبل از اینکه قلمو آرایش را خشک کنید یا حتی بین شستشو آن را با محلول سرکه - آب ضد عفونی کنید. نگران نباشید بوی تند سرکه به محض خشک شدن موها از بین می رود. یک کاسه یا یک فنجان را با دو قسمت آب و یک قسمت سرکه پر کنید قلمو را در محلول تمیز کنید اما از مرطوب کردن قسمت فلزی خودداری کنید./نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز