پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان خبر داد:
سومین نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان از ۱۱ تا ۱۴ مهرماه در نمایشگاه بین المللی تهران با حضور ۸۰ شرکت داخلی و خارجی از جمله شرکت های ترکیه، یونان، نروژ و هلند برگزار می شود.
کد خبر: ۳۰۲۳۵
تولید 30 هزار تن ماهی در قفس تاپایان سال!/عرضه تیلاپیای تولید داخل به بازار

تیتر20 - حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه بین المللی شیلات و آبزیان با بیان اینکه بخش مهمی از صنایع پرورش ماهی در قفس از جمله ماشین آلات، فریم قفس ها، تجهیزات موردنیاز، تورها و خوراک با مشارکت شرکت های پیشرو خارجی در داخل تولید می شود، ولی همچنان تقاضای ما بیش از تولید داخل است،تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ قفس در دریا و آب های داخلی نصب شده که بخش عمده آنها تولید داخل بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برآورد می شود امسال بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تن میزان تولید ماهی در قفس در کشور باشد، افزود: هدف گذاری ما برای پایان برنامه ۲۰۰ هزار تن است.

رئیس سازمان شیلات ایران افزود: ارز دولتی کافی برای تأمین تجهیزات موردنیاز تولیدکنندگان فراهم شده و به همین جهت پیش بینی می کنیم هدف ما در پایان برنامه ششم محقق شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صادرات آبزیان در سال جاری، بیش از ۸۰ میلیون دلار بوده است، گفت: این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۲۰ درصد از نظر وزنی و ارزشی رشد داشته است.

وی افزود: اگر با همین روند پیش برویم، میزان صادرات تا پایان سال جاری به ۵۵۰ تا ۵۸۰ میلیون دلار خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته ۳۲ هزار تن میگو در کشور تولید شد، اظهار داشت: ۲۶ هزار تن از این میزان به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار صادر شد.

صالحی گفت: امسال بین ۳۸ تا ۴۰ هزار تن میگو در کشور تولید می شود؛ ضمن اینکه در پنج ماهه امسال در صادرات میگو ۱۰۰ درصد رشد داشته ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرورش گونه های جدید آبزی پروری اظهار داشت: با همکاری محیط زیست و موسسه تحقیقات علوم شیلاتی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که از جمله این اقدامات می‌توان به پرورش ماهی در قفس اشاره کرد.

وی گفت: مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در چهار استان خراسان جنوبی، سمنان، یزد و قم داده شده و تا پایان سال تیلاپیای تولید داخل به بازار عرضه می شود.

صالحی گفت: به همین جهت واردات تیلاپیا را سال گذشته به منظور حمایت از تولید داخل ممنوع کردیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از بخش های پیشرفته آبزی پروری کشور بحث پرورش ماهیان خاویاری است گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ مزرعه پرورش خاویار در کشور داریم و برآورد ما تولید ۵ تن خاویار پرورشی در سال جاری است، ضمن اینکه برآورد می شود تا پایان برنامه این عدد به ۱۰ تن برسد.

صالحی گفت: پرورش ماهی با قلاب، صید با قلاب ماهی یال اسبی در خلیج فارس و دریای عمان و تن ماهیان دریای عمان از جمله مواردی است که در این نمایشگاه به آن پرداخته شده است.

رئیس سازمان شیلات اضافه کرد: ارائه آخرین پیشرفت های داخلی و خارجی در عرصه صنعت شیلات، تقویت و بهبود سیستم توزیع و تسهیل ارتباطات تجاری و فنی، ارتقای دانش فنی تولید، عمل آوری و بازاریابی، معرفی پتانسیل های جدید از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

ارسال نظرات
موضوعات روز