جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
معاملات بازار ارز صبح امروز (پنجشنبه ۱۲ مهر)، همچنان با حضور دلالان و سودجویان در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۳۰۲۸۳
دلالان با تمام قوا به خیابان آمده اند: دلار را به بالاترین نرخ می‌خرند ولی چیزی نمی‌فروشند

تیتر20 - امروز به دلیل تعطیلی پایان هفته کمی از حجم حضور خریداران و فروشندگان در مرکز خرید و فروش ارز در خیابان فردوسی تهران، کاسته شده است، اما هنوز این افراد در حال تلاش برای معامله ارز و هم چنین بالا بردن نرخ هایی که در روز گذشته اعلام شده بود، هستند.

روز گذشته بود که کانون صرافان ایرانیان بیانیه را مبنی بر کاهش نرخ ارز به ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان را صادر کرد.

ابلاغ این بیانیه منجر به اعتراض جمعی دلالان در خیابان فردوسی شد و عده‌ای از این افراد فضای بازار را به سمت ایجاد جو روانی و بالا بردن نرخ ارز سوق دادند.

جالب توجه است که از روز گذشته چند روش خرید و فروش بین این افراد رواج یافته است.

یک از این موارد روش تقلب در خرید ارز است، به طوری که فرد پس از فروش ارز به دلال، اگر همان زمان مجدد درخواست ارز بیشتری از وی کند، دلال نرخ را بالاتر برده و یا بهانه‌های مختلفی نظیر خرابی دستگاه و کافی نبودن دلارهای همراه خود را پیش می‌کشد.

دومین نکته فروش یورو و دلارهای تقلبی است که در گزارش روز گذشته به آن اشاره کردیم و از شناسایی دلار تقلبی توسط چند صرافی مجاز خبر دادیم.

سومین امر، حضور برخی از افرادی که هیچ دلار و یورویی در کیسه خود نداشته و تنها به ایجاد فضای ناامن در بازار ایفای نقش می‌کنند!

و نکته آخر وجود گروه‌های تلگرامی فعال در زمینه خرید و فروش ارز که هنوز هم تصمیمی برای مقابله با این گروه‌ها گرفته نشده است زیرا این افراد با توجه به جو بازار، فضا را با ادعاهای کذب در گروه ها به سمت بالاتر بردن نرخ ارز سوق می‌دهند.

در نهایت تا این لحظه (پنجشنبه ۱۲مهرماه) نرخی برای ارزهای رایج اعلام نشده است ولی دلالان با نرخ های بسیار بالا تنها خرید دارند و فروش در معاملات آنها جایی ندارد./باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظرات
موضوعات روز