جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
تیتر 20 «سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧ » بانک صادرات را بررسی می کند؛
مشتریان می‌توانند با افتتاح «سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧»، منابع خود را با نرخ سود ٧ درصد سالانه در شعب بانک صادرات ایران سپرده‌گذاری و در شرایط نیاز، حداکثر ظرف ٤٨ ساعت، ٨٠ درصد آن را با نرخ ٦ درصد تسهیلات دریافت کنند.
کد خبر: ۳۰۶۹۱
در کمتر از یک سال، سروش جای جهرودی را گرفت و سکاندار سایپایی شد که بیشترین تغییرات مدیریتی را در خودروسازی کشور طی یک دهه اخیر تجربه کرده است.

تیتر 20- این روزها دریافت تسهیلات از بانک ها در میان عامه مردم به هفت خوان رستم تعبیر می شود چرا که بانک ها عمدتا با سر و صداهای تبلیغاتی فراوان اقدام به معرفی انواع تسهیلات مختلف می کنند اما در عمل مشتریان بانک ها دستشان به راحتی به دریافت این تسهیلات و وام ها نمی رسد. 

چرا که بانک ها عمدتا به بهانه های مختلف عموما از دادن وام های کم بهره به مشتریان سرباز می زنند و اگر در نهایت موفق به پیدا کردن چنین وامی در عالم واقعیت بشوید چنان شروط سخت گیرانه و وثایق سنگینی مطالبه می کنند که اغلب مشتریان عادی در هزارتوی خسته کننده و دست و پاگیر بانک ها از دریافت وام منصرف می شوند.

در چنین شرایطی گرفتن تسهیلات از بانک ها با نرخ سودهای منطقی اصلا کار ساده ای نیست، شرایط اقتصادی نامطمئن و رویدادهای غیرقابل پیش بینی برای آینده اقتصاد ایران از یک سو و کمبود منابع و رشد مطالبات معوق بانک ها از سوی دیگر باعث شده تا بیشتر بانک های کشور علی رغم تبلیغات گسترده، چندان روی خوشی به متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی نشان ندهند و حتی اغلب شعب بانکها صراحتا در پاسخ به متقاضیان دریافت تسهیلات به راحتی می گویند «ارائه هرگونه وام بانکی فعلا متوقف شده است» و با وجودی که ارائه تسهیلات به بخشهای مختلف جز وظایف ذاتی و تکلیف قانونی بانک هاست، این بخش همچنان وضعیت روشن و شرایط مطلوبی در نظام بانکی کشور ندارد.

بررسی این موضوع و عواقب و جنبه های آن فرصت دیگری می طلبد اما در این میان همچنان تعداد محدودی از بانک ها نیز هستند که با در نظر گرفتن تفاوت میان نرخ تسهیلات بانکی با سود سپرده ها، در قالب یک فعالیت موثر اقتصادی و با هدف جذب منابع با کیفیت بانکی، اقدام به ارائه تسهیلات در قالب های متفاوت سپرده گذاری به مشتریان خود می کنند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این اقدام در صورت استمرار و دقت در نحوه واگذاری تسهیلات و جلوگیری از هدررفت منابع می تواند به بهبود فضای کسب و کار و رونق چرخه های اقتصادی کشور کمک کند.

یکی از این بانک های قدیمی که اتفاقا این قدمت مانع شکوفایی و به روز رسانی های جدید در این بانک نشده، به تازگی با ارائه طرح های متنوع و موثری سعی در تسهیل ارائه انواع خدمات و تسهیلات به مشتریان خود نموده است.

 یکی از طرح‌های جدید تسهیلاتی بانک صادرات که به منظور تامین نیاز‌های مختلف مشتریان و عموم مردم کشور همزمان با 67 سالگی تاسیس بانک صادرات به تازگی به بازار معرفی شده محصول اعتباری «طرح ٦٧» است.

 این طرح که در قالب دریافت تسهیلات بر اساس سپرده گذاری است به دلیل همین همزمانی «طرح 67» نام گرفته و  به نظر می رسد که اتفاقا می تواند برای مشتریان این بانک جذاب باشد، چرا که تفاوت های معناداری با طرح های مشابه پیشین در سایر بانک های کشور دارد. 

با اجرای «سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧» بانک صادرات کوشیده تا شرایط دریافت تسهیلات در تمامی بخش‌های اقتصادی را تسهیل کند. 

بر اساس این طرح، مشتریان و عموم متقاضیان می‌توانند با افتتاح «سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧»، منابع خود را با نرخ سود ٧ درصد سالانه در شعب بانک صادرات ایران سپرده‌گذاری و در شرایط نیاز، حداکثر ظرف ٤٨ ساعت، ٨٠ درصد آن را با نرخ ٦ درصد تسهیلات دریافت کنند.

محصول اعتباری «طرح ٦٧» که نظر می رسد  به دلیل مزیت‌های خاص آن توانسته نظر مخاطبان را جلب کند، انتظار می رود علاوه بر اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور مورد استقبال مشتریان و متقاضیان واقع شده، بتواند گام بلندی در جهت تحقق تامین منابع ارزان قیمت و با کیفیت برای بانک نیز به شمار آید.

«سپرده کوتاه‌مدت طرح ٦٧» که بر اساس شناورسازی نرخ سود سپرده و تسهیلات دریافتی بر اساس توان بازپرداخت مشتری و دریافت سود قابل انتظار تا سطح نرخ‌های قانونی و مصوبات شورای پول و اعتبار برنامه ریزی شده تاکنون در کمتر از یک ماه از اجرای آن توانسته ضریب نفوذ قابل قبولی کسب کند و به گفته مستولین بانک در کمتر از یک ماه بیش از 1500 فقره افتتاح حساب در این طرح صورت گرفته است.

یکی از مزایای این طرح این است که با افتتاح این نوع سپرده و دریافت وام بر اساس آن، علاوه بر اینکه متقاضی از تفاوت نرخ سود و نرخ تسهیلات منتفع می گردد و نیازی به سپردن وثیقه برای دریافت وام ندارد، عملا توان پولی مشتری دو برابر شده و در شرایط ضروری در کمتر از دور روز می تواند از آن بهره مند گردد.

البته باید این نکته را نیز یادآور شد که بر اساس این طرح نرخ سپرده گذاری و نرخ دریافت تسهیلات کاملا ترجیحی و شناور است که البته سقف آن تابع قوانین مصوب شورای پول و اعتبار کشور می باشد، یعنی امکان افزایش نرخ سود تا سقف تعیین شده حداکثری وجود داشته که در اینصورت نرخ تسهیلات دریافتی نیز بر اساس شرایطی، تابعی از آن خواهد بود.

همچنین حداقل مبلغ جهت افتتاح این نوع حساب ٥٠ میلیون ریال و حداکثر سقف تسهیلات پرداختی ٢ میلیارد ریال است. نرخ سود علی‌الحساب در این طرح نیز هفت درصد است. این طرح در قالب عقد مرابحه با اقساط ٣٦ ماهه اجرا می شود و نیازی به وثیقه ندارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز