سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵
داشتن گذرنامه دوم یا اقامت یک کشور خارجی برای بسیاری از ثروتمندان دنیا جذاب بوده است.
کد خبر: ۳۱۰۷۴
تیتر20 - داشتن گذرنامه دوم یا اقامت یک کشور خارجی برای بسیاری از ثروتمندان دنیا جذاب بوده است. تعداد قابل توجهی از مردم برای دریافت اقامت دائم و حق شهروندی در کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این بین برخی کشورها در مقابل سرمایه‌گذاری در صنعت املاک کشورشان، به شهروندان خارجی اقامت و گذرنامه می‌دهند.  در این مقاله سی کشور که در مقابل خرید ملک در این کشور اقامت دائم و حتی حق شهروندی می‌دهند معرفی شده است.

۳۰ کشوری که با خرید خانه، به شما گذرنامه جدید می‌دهند 

فیجی
فیجی جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی است. این جزیره که تا سال 1970 مستمره بریتانیا بوده است در حال حاضر نظام دموکراتیک بر آن حاکم است. برای دریافت اقامت در این کشور می‌توانید ملکی به ارزش حداقل 125 هزار دلار خریداری کنید. همچنین بعد از پنج سال زندگی یا بیشتر در این جزیره می‌توانید درخواست شهروندی دائم داشته باشید.

 کلمبیا
کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکا جنوبی است. این کشور دارای اقتصاد رو به رشدی است. مردم این کشور در برخورد با خارجی ها بسیار باز برخورد می‌کنند و این باعث می‌شود که در صورت مهاجرت به این کشور احساس راحتی داشته باشید.  برای دریافت اقامت دائم کشور کلمبیا باید ملکی با ارزش بیش از 150 هزار دلار خریداری کنید. البته اگر در کشور کلمبیا کسب و کاری با حداقل 23 هزار دلار راه اندازی کنید، در شرایط دریافت اقامت دائم این کشور قرار خواهید گرفت.
 

برزیل
برزیل که همسایه کشور کلمبیا است برای سرمایه‌گذاری و دریافت اقامت دائم برنامه‌ی نسبتا ارزان قیمتی ارائه می‌دهد. با خرید ملکی یا سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل 160 هزار دلار می‌توانید درخواست اقامت این کشور را داشته باشید. سرمایه‌گذاری می‌تواند در هر بخشی از اقتصاد کشور برزیل باشد، حتی کسب و کارهای محلی نیز مورد قبول این کشور است.


دومینیکا
اعتبار گذرنامه‌ی دومینیکا در رتبه‌ی 41 م جهان قرار دارد. با داشتن گذرنامه این کشور می‌توانید به 119 کشور بدون ویزا سفر کنید. به نظر جذاب است! این کشور جزیره‌ای یکی از به صرفه ترین برنامه‌های سرمایه گذاری دنیا را جهت اخذ شهروندی عرضه می‌کند. با خرید ملکی به ارزش 200 هزار دلار می‌توانید صاحب یک گذرنامه متعلق به دومینیکا شوید.

 

پاناما
پاناما مقصدی محبوب برای بازنشستگی در آمریکای شمالی است. این کشور در هنگام صدور مجوز اقامت هیچ گونه محدودیتی ندارد. سرمایه‌گذاری ملک ۲۰۰هزار دلاری یا بیشتر، همه آن چیزی که لازم است تا پاناما به شهروند خارجی مجوز اقامت دائم و گذرنامه این کشور را بدهد.

 

وانواتو
کشور وانواتو جزیره‌ای در اقیانوس آرام است. وانواتوا  به هر خارجی که  ملکی به ارزش ۲۰۰هزار دلار یا بیشتر را خریداری کند، حق شهروندی افتخاری اهدا می‌کند. این فرآیند، بسیار سریع انجام می‌شود و گذرنامه می‌تواند ظرف دو ماه پس از تایید صادر شود.

 

دبی
اگر شلوغی‌های دبی برای شما جذاب است و اگر به طور کلی از بودن در مکان‌های شلوغ لذت می‌برید، پس دانستن اینکه برای اقامت در این شهر شلوغ نیاز به سرمایه‌ی زیادی ندارید، باید باعث خوشحالی شما شود. کسانی که حداقل ۲۷۲هزار دلار در ملک و یا ۲۰هزار دلار در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری می‌کنند، امارات متحده عربی ویزای طلایی را برای اتباع خارجی ارائه می‌دهد. 

 

سنت لوسیا
برای واجد شرایط بودن برنامه شهروندی در سنت لوسیا می‌بایست حداقل ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری ملک صورت بگیرد. همچنین می‌توانید با اهدای مبلغ ۱۰۰هزار دلار کمک مالی به صندوق ثروت (خزانه پادشاهی) این کشور به سرعت پاسپورت و اقامت دائم را دریافت خواهید کنید.

 

یونان
 یونان شرایط اقامت و سرمایه‌گذاری برای شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا را ارائه می‌دهد. شرایط سرمایه‌گذاری، خرید ملک به ارزش حداقل ۳۰۰هزار دلار است. متقاضیان موفق به اخذ دریافت شهروندی کشور یونان، مجوز زندگی و کار در هر کشور اروپایی را دریافت می‌کنند. بعد از ۷ سال زندگی در این کشور شرایط حقوق شهروندی را نیز دریافت می‌کنند.

 

لتونی
 شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا برای دریافت پاسپورت و اقامت در این کشور می‌بایست اموالی به ارزش ۳۲۷ هزار دلار یا بیشتر برای ویزای طلایی کشور خریداری کنند. مجوز اقامت برای ۵ سال معتبر است و صاحبان آنها در صورتی که در لتونی برای مدت بیش از ۱۰ سال زندگی کنند، واجد شرایط دریافت حقوق شهروندی می‌شوند. 

 

گرینادا
گرینادا یکی دیگر از جزایر کارائیب است که برنامه‌ سرمایه‌گذاری نسبتا مقرون به صرفه برای اخذ شهروندی دارد. برای رعایت دریافت اقامت این جزیره، باید حداقل ۳۵۰هزار دلار را در ملک سرمایه‌گذاری کنید و یا ۲۰۰هزار دلار کمک مالی به صندوق دولتی بدهید. 
 

مجارستان
دولت مجارستان به شهروندانی که ۳۵۶ هزار دلار یا بیشتر در خرید ملک هزینه می‌کنند، اقامت می‌دهد. برای دریافت حق شهروندی می‌بایست ۸ سال یا بیشتر در این کشور زندگی کنند. ایین برنامه سرمایه‌گذاری برای شهروندان کشورهای غیراتحادیه اروپا انجام می‌شود.

 

بلژیک
 اقامت در بلژیک از طریق برنامه سرمایه‌گذاری اختیاری و بدون قواعد سفت و سخت است. غیر نظامیان و شهروندان غیر اتحادیه اروپا معمولا با خرید ملکی به ارزش حداقل ۴۱۶ هزار دلار می‌توانند اقدام کنند. صاحبان ویزای طلایی در صورتی که بیش از پنج سال  در این کشور زندگی کنند، حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.



سنت کیتس نویس
 برای داشتن بازنشستگی راحت، سنت کیتس می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. باید خرید ملکی با ارزش حداقل  ۴۰۰هزار دلاری در این کشور داشته باشید. این نوع سرمایه‌گذاری تمام حقوق یک شهروند کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد، و می‌توانید گذرنامه‌ای جدید را دریافت کنید. 



 آنتیگوا بارا بودا
 افرادی که برای دریافت اقامت، حقوق شهروندی و گذرنامه در آنتیگو بارا بودا اقدام می‌کنند، می‌بایست حداقل ۴۰۰هزار دلار در این کشور سرمایه‌گذاری در خرید ملک کنند. 

 

آندورا
آندورا اجازه‌ی اقامت به هر ملیتی به جز اعضای اتحادیه اروپا را می‌دهد. گرفتن این اقامت، فعالیت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تضمین نمی‌کند. برای دریافت اقامت در کشور آندورا لازم است ۴۷۵هزار دلار سرمایه‌گذاری در خرید ملک داشته باشید. اما برای دریافت حقوق شهروندی لازم است ۲۰ سال در این کشور زندگی کنید. 
 

باهاما
برای اقامت در باهاما بودجه ۵۰۰هزار دلاری برای تملک نیاز است. با خرید ملکی به ارزش حداقل نیم میلیون دلار در این کشور اقامت دائم را می‌توان دریافت کرد و بعد از ۱۰ سال زندگی در این کشور می‌توانید گذرنامه دریافت کنید.



ایالت متحده آمریکا
ایالت متحده آمریکا در ازای سرمایه‌گذاری در ملک اقامت نمی‌دهد، اما با سرمایه‌گذاری ۵۰۰هزار دلار یا بیشتر در برنامه سرمایه‌گذاری املاک محلی می‌توانید، واجد شرایط دریافت گرین‌کارت این کشور هستید و دریافت گرین کارت این کشور سرعت بیشتری خواهد داشت.

موریس
 موریس مقصد تعطیلات لوکس برای ثروتمندان جهان است. این کشور اجازه اقامت را فقط برای اتباع خارجی که تمایل به ادامه تحصیل دارند و یا می‌خواهند برای مدت کوتاهی زندگی کنند، ارائه می‌دهد. در صورتی که ۵۰۰ هزار دلار در ملک این جزیره سرمایه‌گذاری کنند، موفق به دریافت اقامت به مدت دو سال می‌شوید.
 

 مونته نگرو
 مقامات این کشور به کسانی که ۵۹۵ هزار دلار در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند، حق شهروندی و اقامت خود را ارائه می‌دهد. مقامات رسمی شهروندی این کشور را به سرمایه‌گذاران واجد شرایطی اعطا می‌کنند که مبلغ اعلام شده را در صنعت املاک یا کسب وکار در مونته‌نگرو سرمایه‌گذاری کرده باشند.
 

ایرلند
جمهوری ایرلند اقامت خود را به اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا اعطا می‌کند. برای اخذ اقامت در این کشور لازم است حداقل ۵۹۵ هزار دلار در اموال، کسب و کار و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری صورت بگیرد. متقاضیان دریافت اقامت بعد از ۵ سال زندگی در این کشور حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.
 

اسپانیا
 اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا که مایل به دریافت اقامت در اسپانیا هستند، می‌توانند با خرید ملک به ارزش ۵۹۵ هزار دلار اقدام کنند. متقاضیان با دریافت اقامت می‌توانند در تمام کشورهای اروپایی برای کار و زندگی اقدام کنند.

پرتغال
برنامه اقامت در این کشور تقریبا یکسان با اسپانیا است. اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت لازم است، برای خرید ملکی به ارزش ۵۹۵ هزار دلار اقدام کنند. متقاضیان با دریافت اقامت می‌توانند در تمام کشورهای اروپایی برای کار و زندگی اقدام کنند. متقاضیانی که به مدت شش سال در این کشور زندگی کنند حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.
 

بلغارستان
اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا برای دریافت اقامت لازم است، برای خرید ملکی به ارزش ۵۹۵ هزار دلار اقدام کنند. متقاضیان با دریافت اقامت مجوز کار و زندگی در تمام کشورهای اروپایی را دارند. متقاضیانی که به مدت پنج سال در این کشور زندگی کنند حقوق شهروندی را دریافت می‌کنند.
 

سوئیس
سوئیس به اتباع خارجی که به ارزش یک میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند اجازه اقامت می‌دهد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در ملک و یا کسب و کار این کشور باشد. متقاضیان اخذ اقامت بعد از ۱۲ سال می‌توانند حقوق شهروندی این کشور را نیز دریافت کنند. 
 

ترکیه
کسانی که علاقه‌مند به دریافت اقامت کشور ترکیه هستند، لازم است برای سرمایه‌گذاری ملک به ارزش یک میلیون دلار یا بیشتر اقدام کنند. لازم به ذکر است برای دریافت حقوق شهروندی نیاز است متقاضیان برای مدت سه سال در این کشور زندگی کنند. 
 

مالت
دولت مالت برای اتباع خارجی که سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیون دلار یا بیشتر کنند، اقامت دائم و گذرنامه اتحادیه اروپا را ارائه می‌دهد. متقاضیان می‌توانند در طی ۱۲ ماه گذرنامه خود را دریافت کنند.
 

موناکو
برای داشتن حق اقامت در موناکو می‌بایست ۱.۲ میلیون دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کرد. این سرمایه‌گذاری می‌تواند در اموال و یا سپرده بانکی باشد. متقاضیان بعد از ۱۰ سال اقامت درموناکو، حق شهروندی را نیز دریافت می‌کنند.
 

ایتالیا
ایتالیا برای اعطای اقامت خود برنامه سرمایه‌گذاری متفاوتی دارد، این قوانین شامل خرید ملک در این کشور نمی‌شود. اما اتباع خارجی غیر اتحادیه اروپا که ۱.۲ میلیون دلار و یا بیشتر در ملک که منافع عمومی تلقی می‌شود یا در یک پروژه بازسازی تاریخی سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند.
 

قبرس
کشور قبرس گرانقیمت‌ترین سرمایه‌گذاری دنیا را در برنامه اعطای شهروندی به  مردم سایر کشورها دارد. سرمایه‌گذاری  ۲.۴میلیون دلاری یا بیشتر برای خرید ملک جزو حداقل الزامات گرفتن شهروندی این کشور است اما کمبودی از لحاظ متقاضیان ثروتمند خارجی مشتاق جهت سرمایه‌گذاری این مقدار پول برای گرفتن گذرنامه قبرسی اتحادیه اروپا وجود ندارد./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز