شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
یک تحلیل‌گر مسائل اقتصادی با بیان اینکه تحریم‌های ۱۳ آبان چالش اساسی در کشور ایجاد نخواهد کرد، گفت: تاثیر این تحریم‌ها بر اقتصاد کشور نهایتا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد خواهد بود.
کد خبر: ۳۱۱۷۹
چرا نباید از تحریم‌های ۱۳ آبان بترسیم؟

تیتر20 - دکتر علی حیات‌نیا با اشاره به نگرانی‌هایی که در سطح جامعه درباره تحریم‌های ۱۳ آبان وجود دارد،گفت: درباره این تحریم‌ها چند نکته را باید مد نظر داشت. اول اینکه فروش نفت ایران هرگز به صفر نخواهد رسید و اتحادیه اروپا و هم‌پیمانان ایران قول‌هایی داده‌اند که به فروش بخش عظیمی از نفت کشور کمک می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر آمریکا می‌داند با ممانعت از عرضه نفت ایران، قیمت نفت در دنیا افزایش می‌یابد و این امر وضعیت شرکت‌ها و اقتصاد بسیاری از کشورهای غربی را تحت تاثیر قرار خواهد و به ضرر خود این کشورها خواهد بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است، در داخل کشور هم تمهیدات خوبی برای مقابله با تحریم‌ها اندیشیده شده و ذخایر ارزی خوبی در بانک مرکزی داریم و ساز و کارهایی هم برای فروش نفت طراحی شده است.

به گفته حیات‌نیا، با شروع این تحریم‌ها با چالش اساسی در اقتصاد کشور مواجه نخواهیم شد و تاثیر آن بر اقتصاد ما نهایتا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها ماجرای تازه‌ای برای ایران نیست، خاطرنشان کرد: ایران در طول تاریخ همواره با تحریم‌های با شدت و ضعف متفاوت مواجه بوده و راهکار مقابله با آن را می‌داند.

این کارشناس مسائل اقتصادی درباره تاثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم که نگرانی‌هایی درباره آن وجود دارد نیز یادآوری کرد: طی چند ماه اخیر و قبل از اینکه تحریم‌ها عملیاتی شود، انتظارات تورمی که عمدتا منشا روانی داشت در جامعه ایجاد شد و اکنون با شروع تحریم‌ها به نظر نمی‌رسد انتظارات تورمی جدیدی داشته باشیم.

حیات‌نیا با اشاره به اینکه مردم نباید نگرانی شدیدی درباره تحریم‌های ۱۳ آبان داشته باشند، خاطرنشان کرد: دولتمردان نیز باید با برقراری ارتباط خوب با مردم، شفاف با آنها صحبت کنند و نگرانی‌هایی که در جامعه وجود دارد را کاهش دهند.

وی از سابقه مردم ایران در گذر از شرایط سخت هم یاد کرد و گفت: اگر مسئولان در مردم اعتماد ایجاد کنند، مردم نیز برای عبور از این شرایط سخت با آنها همراه خواهند بود./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز