سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسکن اجتماعی قطعا بخشی از پروژه جامع بازآفرینی شهری است که با اجرای آن، ضمن خانه دار شدن افراد ضعیف و متوسط جامعه، بافت های فرسوده نوسازی و بهسازی می شود.
کد خبر: ۳۱۲۰۰
خانوارهای بی‌بضاعت و کم‌درآمد خانه‌دار می‌شوند

تیتر20 - سیدهادی بهادری با اشاره به ارسال لایحه مسکن اجتماعی به مجلس، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن بوده ایم و در یک سال اخیر نیز نرخ بازار مسکن، ناگهان افزایش چشمگیر پیدا کرد و این مسئله موجب شد که خانواده های دارای درآمد متوسط و ضعیف از خانه دار شدن باز بمانند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسکن اجتماعی دو بازار و موضوع را هدف قرار داده است، به طوری که در بازار نخست، دولت پس از تصویب قانون مسکن اجتماعی، مجوز ساخت و ساز برای خانوارهای کم درآمد در شهرها و در بخش های دارای بافت فرسوده را صادر می کند که این مسئله حجم قابل توجهی از افراد را در بر خواهد گرفت.

وی گفت: یکی دیگر از بازارهای مورد هدف در مسکن اجتماعی، تأمین مسکن برای خانوارهای ضعیف از روش ساخت مسکن ملکی و اجاره ای است تا افراد کم درآمد که توانایی خرید خانه ندارند، در این مساکن زندگی کنند.

مسکن اجتماعی بخشی از پروژه جامع بازآفرینی شهری است

بهادری تصریح کرد: مسکن اجتماعی قطعا بخشی از پروژه جامع بازآفرینی شهری است که با اجرای آن، ضمن خانه دار شدن افراد ضعیف و متوسط جامعه، بافت های فرسوده نوسازی و بهسازی می شود.

فرآیند تعیین پیمانکار برای مساکن اجتماعی باید اصلاح شود

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از مسائل مهم در اجرای طرح های ساختمان سازی مانند مسکن اجتماعی، فرآیند تعیین پیمانکاران است، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به گونه ای پیمانکاران را انتخاب کند که آن ها تضامین لازم را برای ساخت مسکن با بالاترین کیفیت ارائه کنند.

وی ادامه داد: دولت می تواند زمین را از مالکان خریداری کرده و سپس آن ها را به پیمانکاران تحویل دهد، تا آن ها ساختمان ها را بر روی بافت های فرسوده ساخته و سپس به مردم و متقاضیان بفروشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: البته در اجرای طرح هایی مانند مسکن اجتماعی، شهرها با هم متفاوت هستند و مسئولان باید متناسب با شهر و منطقه، طرح تأمین مسکن را اجرایی کنند./خانه ملت
ارسال نظرات
موضوعات روز