پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
تداخل دارویی همیشه ناشی از مصرف دارو ها با هم نیست و گاهی استفاده داروها با موارد غذایی نیز مضر است. داروهای فشار خون را نباید با بعضی از میوه ها خورد.
کد خبر: ۳۱۲۵۳
هرگز داروهای فشارخون را با این میوه نخورید

تیتر20 - داروهای فشار خون به منظور کاهش فشار خون مورد استفاده قرار می گیرند اما اگر این دارو ها را با میوه هایی که در این مقاله معرفی شده، به طور همزمان مصرف شوند باعث کاهش بیش از اندازه فشار می گردند. پس هرگز داروهای فشارخون را با این میوه ها نخورید.

لبو

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی «تغذیه» (Nutrition) در استرالیا به چاپ رسید، تأثیر آب لبو را بر فشار خون زنان و مردان سالم مورد بررسی قرار داد. به افرادی که در این آزمایش شرکت کرده بودند، یا مخلوط آب لبو و سیب داده می‌شد یا آب لبوی خالص و فشار خون آنها ۲۴ ساعته تحت نظر بود. نتیجه‌‌ی به دست آمده نشان داد که شش ساعت بعد از نوشیدن آب لبو، خصوصا در مردان، فشار خون کاهش پیدا می‌کند. لبو به صورت طبیعی حاوی نیترات است و همین باعث پایین آمدن فشار خون می‌شود

پسته

در مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی «فشار خون» به چاپ رسید، ارتباط پسته و فشار خون بررسی شد. شرکت‌کنندگانی که کلسترول LDL (موسوم به کلسترول بد) بالایی داشتند، به مدت چهار هفته، یک یا دو وعده در روز پسته می‌خوردند. نتیجه‌ای که به دست آمد این بود که فشار خون افرادی که یک وعده پسته می‌خوردند از افرادی که دو وعده می‌خوردند بیشتر کاهش پیدا کرده بود. علت این موضوع هنوز مشخص نشده است ولی شاید به دلیل افزایش خونی باشد که از قلب پمپ می‌شود، یا شاید مغز پسته در کاهش انقباض رگ‌های پیرامون قلب مؤثر باشد.

انار

محققانی از بریتانیا تأثیر آب انار را بر فشار خون در افراد جوان و میانسال بررسی کردند. مطابق نتایج تحقیقاتی که در مجله‌ی «غذاهای گیاهی برای تغذیه‌ی انسان» به چاپ رسید، مشخص شد که مصرف بیشتر از یک فنجان آب انار در روز به مدت چهار هفته فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را پایین می‌آورد. دلیل این کاهش مشخص نیست، اما ممکن است وجود پتاسیم یا پلی‌فنول در آب انار در این موضوع بی‌تأثیر نباشد.

آناناس

آناناس میوه مناطق استوایی است و از نظر طب سنتی طبع گرم و ‌تری دارد. برای این میوه استوایی خواص زیادی برشمرده شده از جمله اینکه خاصیت ترمیمی دارد و ضدالتهاب است. معمولا برای کسانی که عمل جراحی انجام داده و طی عمل، خون از دست داده‌اند، خوردن روزانه آناناس تجویز می‌شود. آناناس در کاهش میزان فشار خون هم موثر واقع می‌شود.

انجیر

همیشه بر این نکته تاکید می‌شود که میوه نمی‌تواند جایگزین غذا شود اما این قاعده استثنا هم دارد؛ انجیر از معدود میوه‌هایی است که به تنهایی غذا به حساب می‌آید. انجیر ملین است و به درمان نوع به‌خصوصی از فشار خون که بر اثر یبوست ایجاد می‌شود، کمک فراوانی می‌‌کند. از منظر طب سنتی طبع انجیر، طبع گرم و‌ تر است و انجیر تازه رطوبت بیشتری دارد. البته لازم است بدانید اثر کاهش دهندگی انجیر در مقایسه با آلبالو، آناناس و انار کمتر است

به

«به» طبع معتدل رو به گرمی دارد. با وجود خواص مثبت فراوانی که دارد، کمتر مورد مصرف مردم قرار می‌گیرد. «به»، مقوی عضلات قلب و معده است و فشار خون را کاهش می‌دهد، از این جهت مصرف روزانه دمنوش آن  به مبتلایان فشار خون بالا توصیه می‌شود. باید این میوه را خوب بشویید و بعد خرد کنید و بگذارید خشک شود.

بادنجان

بادنجان جزء غذاهایی است که به آنها مزوره یا شکم پرکن می‌گویند و دارای طبع سرد و خشک است.  بادنجان باعث کاهش فشار خون هم می‌شود. یک روش مصرف بادنجان، کبابی کردن آن در غذای میرزاقاسمی است. معمولا در میرزاقاسمی همراه بادنجان سیر هم به کار می‌رود که اثر کاهش‌دهندگی فشار را تشدید می‌کند. /الودکتر
ارسال نظرات
موضوعات روز