جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
ارائه نکردن خدمات به زبان و ذائقه چینی‌ها در هتل‌های ایران باعث شده که گردشگران چینی به جای اقامت در هتل، خانه‌های ارزان اجاره کنند.
کد خبر: ۳۱۲۶۹
چرا گردشگران چینی در ایران ترجیح می دهند به جای هتل خانه ارزان اجاره کنند؟

تیتر20 - رئیس جامعه تورگردانان ایران می‌گوید: ارائه نکردن خدمات به زبان و ذائقه چینی‌ها در هتل‌های ایران باعث شده که گردشگران چینی به جای اقامت در هتل، خانه‌های ارزان اجاره کنند.

ابراهیم پورفرج در گفتگویی گفت: به عنوان کسی که بازار گردشگری چین را راه اندازی کرده معتقدم، دلیل کاهش گردشگران چینی بعد از دوره فزونی، به دلایل مختلفی از جمله عدم توجه به خواست و ذائقه چینی‌ها در ارائه خدمات به خصوص به زبان آن‌ها از فرودگاه تا هتل است.
وی افزود: به دلایل متعدد از بهار امسال شاهد کاهش محسوس گردشگران چینی هستیم از جمله اینکه تعداد رستوران‌ها با غذای چینی در ایران کافی نیست؛ آن‌ها عادات غذایی خود را دارند به طور نمونه قبل از صبحانه باید آب گرم بخورند.
پورفرج تصریح کرد: اگر میهمان نوازی از چینی‌ها را با آشنایی به فرهنگ و مطابق خواست آن‌ها تقویت کنیم، ما می‌توانیم با یک برنامه ریزی میان مدت تعداد گردشگران چینی در کشورمان را به ۱۰ میلیون نفر برسانیم درحالیکه هم اکنون مجموع گردشگران خارجی در ایران حدود ۵ میلیون نفر در سال است.
او در پاسخ به این پرسش  که چرا ضعف فرودگاه‌های ما با نداشتن حتی یک تابلو راهنما برای گردشگران چینی که عموما زبان انگلیسی هم نمی‌دانند با ضعف کمبود یا نبود تورگردانان و راهنمایان تور آشنا به زبان چینی تشدید شده است، پاسخ داد: دانشجو‌های چینی که در ایران ادبیات فارسی می‌خوانند برای راهنمای تورشدن مورد هدف ما نیستند.
وی دلیل این مساله را شناخت اندک آن‌ها از فرهنگ ایران دانست و افزود: آن‌ها مثل یک فارسی زبان ایران را نمی‌شناسند بنابر این اولویت ما تورلیدر (راهنمای گردشگران) ایرانی برای چینی هاست.
پورفرج یادآور شد: ما هم اکنون دانشجو‌هایی داریم که در حال تحصیل و آموختن زبان چینی هستند و با به ثمر نشستن برنامه‌ها و ورود آن‌ها به صنعت گردشگری ایران، به بازار گردشگران چینی در آینده امیدوارم./ایرنا
ارسال نظرات
موضوعات روز