جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اطلاعات دقیقی از زیر سطح شهر تهران نداریم و تا عمق ۶ الی ۷ متری بیشتر اطلاع نداریم.
کد خبر: ۳۱۳۶۲
شهرداری اطلاعات دقیقی از زیر سطح شهر تهران ندارد!/آب تهران برای ۱۰ میلیون نفر

تیتر20 - معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: جمعیت در نظر گرفته شده برای تهران با وجود منابع آبی ۱۰ میلیون نفر است.

پیروز حناچی در نشست خبری با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها یکی از وظایف کمیسیون ماده ۱۰۰ کنترل تخلفات ساختمانی است، گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷، ۲۴۰ جلسه در کمیسیون ماده ۱۰۰ تشکیل شده و ۴ هزار و ۷۳۴ فقره رأی صادر شده است. این علامت خوبی نیست نباید این حجم از تخلفات را در شهر تهران داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گفت: ارتقا و تکمیل سامانه کمیسیون ماده ۱۰۰ برقراری لینک با اداره حقوقی، کنترل اولیه پرونده‌ها و آموزش شهروندی از موضوعاتی است که در این حوزه مورد توجه قرار می‌گیرد.

حناچی در خصوص اداره کل معماری و ساختمانی شهرداری، گفت: افزایش کیفیت زیست‌پذیری موضوع مورد توجه است و همچنین باید به معلولان در تمامی سطوح توجه کنیم. جامعه ما فقط ۳ تا ۵ درصد معلول ندارد فراتر از این موضوع است و حدود ۳۴ الی ۳۵ درصد است که در این دسته باید زنان و مردان سالخورده و یا خانمی که با کالسکه کودکش می‌خواهد حرکت کند بتواند در فضای مناسب‌سازی شده زندگی کند و این موضوع یعنی ارتقای کیفیت ساخت‌وساز.

وی با بیان اینکه هویت معماری و منظر شهر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: یکی از کارها توجه به نما و هویت مساجد به جهت معماری است ما کشور شناخته شده‌ای در معماری هستیم و باید در این موضوع تلاش کنیم.

وی همچنین به موضوع طرح تفصیلی و طرح جامع تهران اشاره کرد و گفت: ضوابط طرح تفصیلی در برخی جاها که خلأ دارد تهیه و تکمیل شده است و همچنین تدوین برنامه ساماندهی در دستور کار است.

حناچی به اراضی ذخیره شهری در طرح تفصیلی اشاره کرد و گفت: کنترل این اراضی در دستور کار است.

معاون شهردار تهران در بخش دیگر سخنانش، گفت: اخیراً در کمیسیون ماده ۵ مناسب‌سازی میدان محمدیه، منیریه و بهارستان در دستور کار قرار دارد و به جهت بالا بردن کیفیت این میادین قرار است اقداماتی صورت گیرد.

وی همچنین با تأکید بر این موضوع که ضوابط برج‌باغ‌ها متوقف شده است، گفت: هدف حفظ باغات است و باید به توسعه باغات توجه کنیم.

حناچی همچنین از تهیه طرح تفصیلی منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: این طرح به شورای شهرسازی فرستاده شده و در دبیرخانه است و امیدواریم به زودی به تصویب برسد.

معاون شهردار تهران همچنین به نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: تفاوت این دوره با دوره قبل این است که به موضوعات صرفاً کالبدی نگاه نمی‌شود و در حوزه اجتماعی و اقتصادی هم وارد شده‌ایم همانند بازبینی محله سیروس که قرار است با تغییر الگو یک طرح جدید ایجاد و در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد.

وی همچنین به موضوع بافت تاریخی شهر تهران اشاره کرد و گفت: در اواخر دوره مدیریت سابق به این موضوع توجه شده است، شاید اگر چند دهه قبل‌تر به این موضوع پرداخته می‌شد تهران جور دیگری بود.

به گفته حناچی، در حال حاضر مناطق تاریخی تهران وضعیت ثابتی ندارد و باید در طرح تفصیلی متناسب با بافت تاریخی موضوعاتی دیده شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین در پاسخ به شهردار شدنش گفت: البته کسی از آینده خبر ندارد وظیفه تشخیص در این دوره با شوراست با توجه به مشکلاتی که در شهر تهران است با سر به سمت این کار نمی‌رویم اما در نهایت شورا تصمیم‌گیر است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ضوابط بلندمرتبه‌سازی ابلاغ نشده است، گفت: به عنوان مثال بخش شمالی پلاسکو در حال مقاوم‌سازی است و هنوز برای ساختمان فرو ریخته تصمیم نهایی گرفته نشده است شاید تعداد طبقات همانند قبل باشد و یا احتمالاً از سطح و سطوح آن کاسته شود.

معاون شهردار تهران در خصوص تخلفات ایجاد شده درباره پروژه ایران مال در منطقه ۲۲ گفت: در نقطه صفر پروژه نیستیم مبنای ما برای تشخیص تخلف پروانه‌ای است که صادر شده است اگر نسبت به پروانه صادر شده تخلف باشد آن را به کمیسیون می‌فرستیم در حال حاضر پرونده ایران‌مال در کمیسیون ماده ۱۰۰ است و هنوز رأی صادر نشده است.

به گفته حناچی، در این پروژه یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع پروانه ساخت صادر شده و تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع ساخت صورت گرفته است اگر تشخیص دهیم تخلف صورت گرفته اجازه ادامه ساخت داده نمی‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که نجفی شهردار سابق تهران بخشنامه ضدفساد صادر کرده بود و ممنوعیت فروش هولوگرام را گذاشته بود، گفت: شهرداری و شورا فشار زیادی را تحمل می‌کنند این موضوع چیزی نیست که ظرف یک سال از بین برود حداقل به یک دوره ۵ ساله نیاز دارد. در برنامه سوم شهرداری هدف‌گذاری‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

حناچی همچنین به لایحه منابع پایدار که از دولت برای اولین بار خارج شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در مجلس است و فردا در کمیسیون شورا به آن پرداخته می‌شود.

وی همچنین در خصوص فرونشست‌های مختلف زمین در تهران، گفت: برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی، قنات‌های تهران، آثار باقی‌مانده از زلزله‌های قدیمی، عبور زیرساخت‌های شهری مثل مترو از دلایل فرونشست زمین در تهران است.

به گفته معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اطلاعات دقیقی از زیر سطح شهر تهران نداریم و تا عمق ۶ الی ۷ متری بیشتر اطلاع نداریم./فارس
ارسال نظرات
موضوعات روز