جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
بحث قیمت رسمی خودرو این روزها به تیتر یک بسیاری از رسانه‌های اقتصادی تبدیل شده و اخبار مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی بیشترین واکنش را دریافت می‌کنند ولی نکته جالب در این بین ادعایی است که بعضی از فعالان بازار دارند و آن هم تصمیم گیری قطعی پیرامون قیمت خودرو و عدم اعلان رسمی آن است! در ادامه موضوع مهم بحث عدم اعلام قیمت رسمی خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
کد خبر: ۳۱۴۴۱
چرا قیمت رسمی خودرو به صورت علنی اعلام نمی‌شود؟

تیتر20 - بازار خودروهای داخلی در حال حاضر وضعیت خوبی نداشته و در یک بلاتکلیفی بزرگ به سر می‌برد و در عین حال که بخش عرضه به دلیل عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان دچار مشکل است، در بخش تقاضا نیز دچار مشکل هستیم چرا که این بخش نیز به دلایل مختلف تمایل به خرید نداشته و منتظر تعیین تکلیف نهایی بازار خودرو و قیمت رسمی خودرو است!

قیمت روز خودرودر حالی وضعیت بازار خودروهای داخلی مورد انتقاد قرار می‌گیرد که قریب به اتفاق کارشناسان حوزه خودرو معتقدند در صورتی که نظر خودروسازان برای افزایش قیمت جدید تامین گردد، قطعا عرضه آنها نیز آغاز شده و عرضه گسترده‌ای را در بازار شاهد خواهیم بود و به معنای دیگر اینکه سایپا و ایران‌خودرو به دلیل به صرفه نبودن فروش خودرو از ارائه محصولاتشان سر باز می‌زنند!

در حالیکه گفته می‌شود در صورت اعلام قیمت رسمی خودرو شاهد کاهش قیمت بازار خواهیم بود و از سوی دیگر عرضه خودروسازان نیز متعادل خواهد شد ولی در کمال تعجب شاهد آن هستیم که در اعلام رسمی قیمت خودرو تعلل وجود دارد و به همین دلیل بازار در رکودی فرو رفته است که شاید تبعات آن را در هفته‌های آتی مشاهده خواهیم کرد و طبیعتا ادامه این وضعیت صدمات جبران ناپذیری را به بازار وارد خواهد کرد.

بازار خودرو قیمت خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد خرید خودرو شرایط فروش ایران‌خودرو قیمت جدید خودرواز دیگر سو اما شنیده‌ها حاکی از این است که مجلسی‌ها به توافق نهایی با ایران‌خودرو و سایپا رسیده‌اند و عدد نهایی افزایش قیمت خودروها نیز مشخص شده است ولی با این وجود به دلیلی نامعلوم از اعلام آن خودداری می‌کنند! از سوی دیگر شریعتمداری وزیر صمت سابق نیز از افزایش قیمت محصولات خودروسازان خبر داده بود و وعده اعلام قریب الوقوع آن را به اصحاب رسانه و مردم داده بود ولی شاید قصه استیضاح و استعفای سریع ایشان فرصت اعلام را نداد و حالا وزیر صمت جدید باید جور ایشان را بکشد ولی هنوز اقدامی انجام نشده است!

یکی از کارشناسان صنعت خودروسازی کشور می‌گوید یکی از دلایل عجیب عدم اعلام قیمت رسمی خودرو تبعاتی است که برای فرد یا ارگان اعلام کننده خواهد داشت و هیچ کدام از افراد و ارگان‌های اقتصادی کشور حاضر به پذیرفتن این پیامدها نیستند و هر کدام فرد دیگری را برای اعلام این موضوع پیشنهاد و انتخاب می‌کنند!

این کارشناس معتقد است که قیمت خودرو و مسائل مربوط به ان در لایه‌های اجتماعی تاثیرگذار بوده و به همین دلیل و به دلیل تبعات منفی این افزایش قیمت‌ها کسی عهده‌دار این مساله نمی‌شود. از سوی دیگر اینکه مسئولین مربوطه برای کاهش و یا کم نشان دادن نرخ تورم به دنبال تعویق اعلام قیمت جدید خودرو هستند!

و نکته آخر پیرامون عدم اعلام قیمت رسمی خودرو مساله واردات و ممنوعیت آن است که در صورت افزایش قیمت خودروهای داخلی قطعا با یک تقاضا برای رفع ممنوعیت واردات مواجه خواهند شد و دولت برای جلوگیری از هزینه کرد ارزی در این بخش ناچار به تعویق انداختن اعلام قیمت رسمی خودرو است تا بتواند بر اوضاع ارز مسلط شود!/چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز