چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
تیتر20/انتقاد آقای ماشین باز از بی توجهی به صنعت خودرو
اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد صنعت خودرو تا چند ماه دیگر تبدیل به خاطره ای شنیدنی خواهد شد چراکه نه خودروسازان به فروش های مدت دار خود پایبندیدن و نه دولت فکری به حال مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی می کند .
کد خبر: ۳۱۵۷۵
لطفا تصمیم نگیرید!/شمارش معکوس برای نابودی صنعت خودرو

تیتر20 - آقای ماشین باز:  گاهی اوقات اگر انسان ها کاری نکنند و تنها نظاره گر باشند اتفاقات سیر منطقی تری خواهد داشت.

برخی از مدیران رده بالا اگر به منصبی گمارده می شوند تنها کافیست اقدامی نکنند و از خود خلاقیتی بروز ندهند تا همه چیز همان سیر عادی خود را طی کند.

ای کاش دولت تدبیر و امید هم به وزرای خود توصیه می کرد لطفا هیچ تصمیمی نگیرید.در زمان وزارت نعمت زاده بیشتر کارشناسان بر این عقیده بودند که عملکرد وی ضعیف بوده و برای وزارت خانه ای چون صنعت مناسب نیست اما با روی کار آمدن شریعتمداری همان کارشناسان به این نتیجه رسیدند که وضع از این که هست نیز می تواند بدتر باشد .

تصمیمات شتاب زده و البته اشتباه که بیشتر در جهت نفع برخی از افراد بود سبب شد تا صنعت خودرو در سرازیری سقوط قرار گیرد.صنعتی که افراد زیادی مستقیم و غیر مستقیم در آن فعالیت دارند واز آن کسب درامد می کنند این روزها حال خوبی ندارند.

قیمت خودروها روز به روز در بازار بالا می رود اما این دلالان هستند که از این گرانی سود می برند و خودروسازان همچنان در انتظار دستورافزایش کارخانه ای قیمت خودرو به سر می برند.

با توجه به افزایش غیر عادی قیمت ارز و البته به تبع آن افزایش قیمت خودرو در بازار هنوز دولت به خودروسازان اجازه افزایش قیمت خودرو را نداده و از سوی دیگر خودروسازان نیز در تحویل خودروهای خود خلف وعده می کنند.

این امر سبب شده تا قیمت خودرو در بازار آزاد با کارخانه اختلاف زیادی داشته باشد و بازار سیاه به راه افتد این در حالیست که دولت می تواند با تعیین تکلیف قیمت خودرو ،تولیدکنندگان خودرو را مجاب کند تا خودروهای ثبت نامی را تحویل دهند و تا حد زیادی مشکلات خریدارن را حل کند،  این طور که از شواهد بر میاید در وزارت خانه صنعت هیچ کس تمایلی به درست کردن وضع موجود ندارد و همه با تصمیمات شتاب زده وضعیت را وخیم تر می کنند.

 اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد صنعت خودرو تا چند ماه دیگر تبدیل به خاطره ای شنیدنی خواهد شد چراکه نه خودروسازان به فروش های مدت دار خود پایبندند و نه دولت فکری به حال مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی می کند .

مشکلات تامین قطعه و مبادلات ارزی خیلی جدی تر از آن است که وزارت خانه صنعت به آن نگاه می کند چراکه هم اکنون خودروسازان با کمبود قطعه مواجه هستند و نمی توانند مبادلات ارزی با بانک های خارجی داشته باشند حتی دیگر نمی توانند از چین خودرو وارد کنند از سوی دیگر ارز نیمایی نیز مزید بر علت شده تا دوباره ساز گرانی خودرو کوک شود حال باید دید که چه به سر صنعت خواهد آمد نابود می شود یا کج دار مریض ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات
موضوعات روز