جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
عظیم خودرو به عنوان یکی از با سابقه ترین شرکت‌های فعال در عرصه خودرو با بیش از یک دهه تجربه و سابقه، به عنوان جدیدترین تولیدکننده یک شاسی بلند لوکس کشور معرفی شد تا نتیجه سرمایه گذاری 35 میلیون دلاری مالک آن به دست مردم کشورمان برسد.
کد خبر: ۳۱۶۷۲
«ساوانا» قدرتمندترین خودرو ایرانی روانه بازار شد

تیتر20 - عظیم خودرو در سال 1381 تاسیس شده و پس از فعالیت 15 ساله در حوزه فروش اقساطی و آسان خودرو به مردم، با خرید سایت تولیدی شرکت زاگرش خودرو در شهر بروجرد استان لرستان تلاش کرد حمایت از تولید ملی و اشتغال زایی برای جوانان و متخصصین کشور را عملی و اجرایی کند که محصول اول آن فوتون ساوانا است که لقب قدرتمندترین و گران ‌ترین شاسی بلند تولید شده در کشور را به خود اختصاص داده است.

به همین خاطر، مراسمی در روز پانزدهم آبان با حضور مشتریان، اصحاب رسانه و مدیران و پرسنل شرکت عظیم خودرو در محل ساختمان مرکزی آن واقع در جاده مخصوص برگزار شد و رضا عظیمی مالک شرکت «عظیم خودرو» با بیان اینکه وقفه های ایجاد شده در روند حرکت رو به رشد ما به سمت تولید، نتوانست جلوی رسیدن به این هدف مهم را بگیرد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز به دستاوردهای خوبی در مسیر تولید رسیده ایم و با توجه به شرایط کشور و نیاز بازار، توان افزایش تولید و رسیدن به 2 تا 3 هزار دستگاه در سال برای فوتون ساوانا را داریم.

عظیمی با بیان اینکه "با شرکا و برندهای خارجی دیگر نیز برنامه هایی داریم که در زمان مناسب در مورد آنها صحبت می کنیم"، افزود: اکنون زمان حضور فوتون ساوانا  در بازار ایران است که خودرویی مطلوب برای به کار گیری حتی در ناوگان پلیس راه و ارگانهای مختلف در بازار ایران به حساب می آید و در این راه آماده ارائه خودرویی متفاوت و با شرایطی مطلوب هستیم.

به گفته مالک عظیم خودرو، با گذشت زمان، حضور فوتون ساوان در بازار این ادعا را ثابت می‌ کند که این محصول، خودرویی بسیار کیفی بوده که بهترین قطعات ممکن بر روی آن استفاده شده است.

فوتون ساوانا از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ شده 4 سیلندر با فن آوری پاشش مستقیم سوخت بهره می برد و توانایی تولید حداکثر قدرت 214 اسب بخار را دارد. این شاسی بلند با یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان عرضه می شود و دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 با مصرف سوخت کمتر از 10 لیتر می باشد. این خودرو، یک شاسی بلند چهارچرخ متحرک محسوب شده و ظرفیت سرنشینان آن 7 نفر است.

از دیگر امکانات و تجهیزات این خودرو می توان به استارت کلیدی، ورود بدون کلید، نمایشگر میزان باد چرخ ها، سیستم روشنایی روز موسوم به دی لایت، چراغ های جلو هالوژنی، سیستم ایمنی اعم از ABS،DAC،ESP،  سان روف، کیسه هوای راننده و سرنشین و کیسه هوای پرده ای، کروز کنترل و…اشاره کرد.

فوتون ساوانا با این مشخصات فنی تبدیل به قوی ترین خودروی تولید داخل کشور شده و با پشت سر گذاشتن آزمایشات و تست های مربوطه، مجوز شماره گذاری را دریافت کرده است. البته قابلیت های خارج جاده ای فوتون ساوانا می تواند آن را به نسبت دیگر رقبا، کاملا متمایز کند.

مهندس بابک وطن خواه مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو نیز در این مراسم با اعلام اینکه برای سال آینده ظرفیت 15 هزار خودروی هن تنگ و2 هزار دستگاه فوتون ساوانا در کارخانه خودرو سازی این شرکت در بروجرد وجود خواهد داشت که درصدد به نتیجه رسیدن این امر هستیم، اظهار داشت: توان تولید خودروی فوتون ساوانا درهر ساعت 5/3 دستگاه و خودوری هن تنگ 10 دستگاه درساعت می باشد و با تکمیل خط تولید هن تنگ سالانه امکان تولید ظرفیت 50 هزار دستگاه خودوریی برای فوتون ساوانا وهن تنگ در شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو تولید وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 خودروی هندی ماهیندرا به خطوط تولید اضافه خواهد شد، بیان کرد: تا پایان سال جاری تعداد 250 نفر اشتغال زایی در شرکت ایجاد می شود که در صورت تکمیل ظرفیت نهایی این میزان تا یک هزارو 200 نفر هم افزایش می یابد.

وطن خواه اضافه کرد: تا اواخر آذرماه خط تولید خودروی هن تنگ آماده مونتاژ خواهد شد و تا سه ماه آینده به افزایش تولید خواهد رسید.

برنامه عقیل مصطفایی معاونت بازاریابی و فروش هلدینگ عظیم خودرو به قیمت نهایی ساوانا اشاره کرد و گفت: فوتون ساوانا 374 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که برای مشتریان سری اول 10 میلیون تومان تخفیف مدیریتی همراه با عودت مابه التفاوت نرخ ارزی به مبلغ حدود 26 میلیون و 700 هزار تومان لحاظ شده است که البته سود مشارکت و دیرکرد نیز به مشتریان این مرحله تعلق گرفته و جزو کسورات قیمت قرار گرفته است./خبرانلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز