پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
شرکت داتین در چهارمین حضور خود در نمایشگاه تراکنش ۹۷؛ در کنار هلدینگ فناپ حضور داشت و با برگزاری سه کارگاه مختلف امسال پررنگ‌تر از سال‌های گذشته حضور خود را اعلام کرد
کد خبر: ۳۱۸۹۰
داتین

تیتر20 - شرکت داتین در چهارمین حضور خود در نمایشگاه تراکنش ۹۷، در کنار هلدینگ فناپ حضور داشت و با برگزاری سه کارگاه مختلف امسال پررنگ‌تر از سال‌های گذشته حضور خود را اعلام کرد.

این سه کارگاه که در طی دو روز از نمایشگاه برگزار شد محصولات و دستاوردهای مختلفی از شرکت را به نمایش گذاشت. کارگاه معرفی سامانه کشف تقلب داتین، معرفی زیر ساخت بانکداری بدون مرز و راه کار امنیت ابری داتین-ابراروان سه کارگاه برگزار شده است که در زیر به صورت خلاصه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

کارگاه روز اول با محوریت معرفی سامانه تشخیص تخلف داتین توسط دکتر محمدحسین برخورداری مدیر واحد راهکارهای تحلیلی شرکت ارائه شد. برخورداری در این کارگاه به دسته بندی تشخیص تخلف در دو بخش شرکت‌های PSP و بانک‌ها پرداخت و همچنین تخلفات را در سطوح آنلاین و آفلاین طبقه بندی کرد. وی در ادامه کارگاه نحوهٔ تشخیص تخلف در هر بخش و سطوح آنلاین و آفلاین برای حاضرین در کارگاه تشریح کرد.

مدیر واحد راهکارهای تحلیلی داتین در پایان با اشاره به ضرورت وجود این سامانه در صنعت بانکی و پرداخت به دلیل حجم گسترده تخلفات؛ ویژگی‌های یک سامانه کشف تقلب مناسب را بیان کرد و گفت: سرعت پردازش مناسب حجم انبوه داده‌ها با توجه به برخط یا غیر برخط بودن سیستم تشخیص تخلف، درک درست کسب و کار و انتقال آن به نرم‌افزار وامکان تعریف قوانین جدید تشخیص تخلف (موتور قوانین) توسط کاربر با رعایت حدود و مرزهای مشخصی برای او از ویژگی‌های سامانه کشف تقلب این شرکت می‌باشد .

در کارگاه دوم داتین با عنوان راهکارهای امنیت ابری داتین-ابراروان نیز نعیم فرهادیان به معرفی CDN و نحوهٔ مبارزه با حملات DDOS اشاره کرد و گفت: انواع مختلفی از حملات وجود دارد که در صورت انجام هر یک از حملات DDOS ؛ دیتاسنتر اینترنت مشتری را قطع می‌کند و البته این شرایط برای بانک‌ها شدیدتر هم می‌شوند چرا که بانک‌ها سرورهایشان را پیش خود نگه‌داری می‌کنند.

فرهادیان در ادامه به تشریح راه کارها پرداخت و گفت: اولین راه حل استفاده از CDN است که در این روش همه حمله‌ها به سمت ما می‌آید.

در راهکار بعدی نیز درخواست‌های هر سرویس دریافت شده و سپس آن را به دیتاسنتر منتقل می‌کنیم که این راهکار برخلاف راهکار CDN عمومی با همکاری شرکت داتین برای بانک‌ها و شرکت‌های بانکی ارائه شده است.

آخرین کارگاه داتین نیز به معرفی زیر ساخت بانکداری بدون مرز اختصاص داشت که یاسر صباغی کارشناس بانکداری دیجیتال داتین به معرفی پلتفرم بانکداری بدون مرز این شرکت پرداخت و گفت: در بانکداری بدون مرز، زیر ساخت بانکداری شرکتی به شدت توسعه می‌یابد شرکت‌ها جهت داشتن محصولات خاص بانکی یا راهکارهای خاص بانکی به جای مراجعه به بانک جهت طراحی محصول خاص و شرکتی برای آنها؛ خود اقدام به طراحی محصول کنند و به علت چالاکی و هزینه کمتر فینتک ها جهت سفارش محصول خاص بانکداری به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه چگونگی تعیین مرز بانکداری توسط مشتری را در حوزه‌های سپرده گذاری، کارگزار قرارگرفتن بانک ،دستری به داده‌ها، دسترسی به سامانه‌های بانکی-مالی و کنترل دسترسی‌ها توسط سامانه احراز هویت مشتری مطابق OAuth-2 تشریح کرد و به توضیح در خصوص مزیت‌های بانکداری بدون مرز پرداخت./روابط عمومی داتین
ارسال نظرات
موضوعات روز