جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
در روزگاری که بسیاری از افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند برخی از ورزش‌های باشگاهی محبوبیتی بسیار پیدا کرده است.
کد خبر: ۳۱۹۲۹
ورزش‌هایی که زیبایی و تناسب اندام را به شما هدیه می‌دهد

تیتر20 - حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

 بسیاری از خانم‌ها علاقمند حفظ تناسب و زیبایی اندام خود هستند و برای این کار به‌سراغ رژیم‌های سخت و طاقت‌فرسا و یا ورزش‌های مختلف می‌روند تا از این طریق سوخت و ساز بدن خود را بالا برده و به قول معروف چربی‌های اضافی بدن خود را سوزانده و یا در حدی مشخص حفظ کنند.

از این رو امروزه شاهد افزایش ورزش‌هایی هستیم که برخی از آنها به اصلاح مد امروزی چربی سوزی بالایی دارند اما نکته قابل توجه این است که برخی از این رشته‌های ورزشی بر ای هر خانمی مناسب نیست.

اسپینینگ ورزشی که وزنتان را به سرعت کم می کند

به عنوان مثال خانمی که حدود 50 کیلو اضافه وزن دارد با اسپینینگ (دوچرخه کوهستان) خیلی زود می تواند وزن خود را کاهش دهد و به اندام ایده‌آل خود برسد.

بسیاری از خانم‌ها به دلیل مشغله کاری و کار منزل این امکان  را ندارند که بتوانند در جاده‌های کوهستانی و سربالایی دوچرخه سواری کنند اما با ورزش اسلیمینگ در باشگاه‌های ورزشی می توان در داخل سالن لذت دوچرخه سواری در کوهستان را تجربه کرد.

بسیاری فکر می‌کنند اسلیمینگ همان دوچرخه ثابت مشهور است اما باید دانست که این ورزش با دوچرخه ثابت مشهور تفاوت دارد وقتی از اسلیمینگ استفاده می‌کنیم دستگاه متناسب با قد و حجم قسمت‌های مختلف بدن تنظیم می‌شود و وقتی رکاب زده می‌شود احساس دوچرخه سواری در جاده‌های کوهستان به فرد تلقین می‌شود و هر 45 دقیقه رکاب زدن در ورزش اسلیمینگ حدود 600 کالری می سوزاند.

ورزش اسپینینگ شامل حرکات دست، ایروبیک به کمک دوچرخه ثابت و انجام حرکات سرعتی، هوازی و قدرتی است و متخصصان طب ورزشی اسلیمینگ را به همه خانم‌ها توصیه می‌کنند این ورزش را آماتورهایی که تا به حال ورزش حرفه‌ای را تجربه نکردند نیز می‌توانند انجام دهند افزون بر این اسپینینگ برای ورزشکاران حرفه‌ای نیز هم مناسب است تا به کمک آن بتوانند بدن خود را برای مسابقات قهرمانی آماده کنند.

عضله سازی و زیبایی اندام با پیلاتس

اسپینینگ برای خانم‌هایی که عضلات بدنشان ضعیف است و می‌خواهند انعطاف بدنی بالایی داشته باشند مناسب نیست و این خانم‌ها باید سراغ ورزش پیلاتس بروند.

یکی از محبوبترین و پر طرفدارترین ورزش‌های امروزی بین خانم‌ها پیلاتس است، در این رشته ورزشی یاد می‌گیرید چطور کارهای روزانه خود را با حرکات نرم و کششی به درستی انجام دهید افزون بر این ورزش پیلاتس به توازن اندام و قدرت بدنی کمک بسیاری می‌کند اما بیشتر خانم‌ها پیلاتس را به عنوان یک ورزش چربی‌سوز می‌شناسند.

علی رغم آن که این ورزش به سلامت نگه داشتن اعضای بدن کمک می‌کند، ورزش پیلاتس در تمرکز و رفع استرس و اضطراب بسیار کمک‌کننده است و انعطاف پذیری بدن به همراه تمرکز ذهن به نتیجه مفید ورزش پیلاتس محسوب می‌شود.

پیلاتس ورزشی ضد استرس که خواب آرام را به شما هدیه می دهد

ورزش پیلاتس برای خانم‌هایی که خواب خوبی ندارند یا در طول روز از استرس و اضطراب بالایی رنج می‌برند بسیار مؤثر است و خواب خوب، آرامش و رفع خستگی را به آن‌ها هدیه می‌دهند، هر چند که بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند ورزش یوگا برای آرامش و رفع اضطراب مفید است.

براساس نظرات متخصصان طب ورزشی یوگا ورزشی برای افزایش تمرکز است و بر خلاف پیلاتس که در بیشتر باشگاه‌‌های ورزشی آموزش داده می‌شود کمتر سالن ورزشی را پیدا می‌کنید که یوگا را به صورت حرفه‌ای آموزش بدهند.

زومبا ورزشی با نشاط که شما را خوش اندام می کند

ورزش زومبا یکی از مفرح‌ترین ورزش‌های مورد علاقه خانم‌هاست که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و در بسیاری از باشگاه‌های ورزشی آموزش داده می‌شود. این ورزش مفرح بیشتر از حرکات موزون آمریکا لاتین گرفته شده است و افزون بر تناسب اندام آرامش را نیز برای خانم‌ها به دنبال دارد./باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
موضوعات روز