سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
همانطور که می دانید اشیا و ابزار ارزشمند ممکن است در بازار توسط افراد متقلب دستکاری شود و نوع تقلبی آن وارد بازارها شود دلار تقلبی نیز یکی از این موارد است و شما می توانید با استفاده از راه های تشخیص دلار تقلبی با اطمینان خاطر دلار خریداری کنید.
کد خبر: ۳۱۹۳۴
تشخیص دلار تقلبی با چند تست ساده در منزل!

تیتر20 - برای تشخیص دلار تقلبی با مبلغ های مختلف می توان از راه های مختلفی استفاده کرد که با کمی دقت و به راحتی می توانید این کار را انجام دهید به عنوان مثال برای تشخیص اسکناس ۱۰۰ دلاری آمریکا  باید به عکس چاپ شده بنجامین فرانکلین از سیاستمداران و دیپلمات های مهم ایالت متحده آمریکه که بر روی اسکناس چاپ شده است توجه کنید و در پشت اسکناس نیز تصویر سالن استقلال نشان دهنده اصل بودن دلار است.

نحوه تشخیص دلار تقلبی و دلار اصلی

در روش ساده ای برای تشخیص دادن دلار تقلبی باید از آهن ربا استفاده کرد و به این صورت است که آهن ربای قوی را به قسمت های پر جوهر دلار نزدیک می کنید و دلار به دلیل داشتن ذرات آهن ربایی در قسمت های جوهری خود به آهن ربا واکنش نشان می دهد.

توجه به جنس دلار:

این راه روشی ساده و راحت برای تشخصی دلار اصل است و با لمس کردن اسکناس متوجه می شوید که جنسی صفت و کتانی دارد و افرادی که به میزان بالایی با دلار سرو کار دارند به راحتی متوجه جنس کاغذی دلار تقلبی می شوند.

واضح بودن:

دلار اصل دارای شکل هایی با نوک تیز است و اعداد نیز در این نوع دلارها نوک تیز هستند اما اگر دلارهای شما تقلبی باشد اعداد و شکل ها دارای گوشه هایی گرد هستند که دلیل آن چاپی بودن دلار های تقلبی است که در زمان چاپ این تغییرات ایجاد می شود.

شماره سریال:

یکی دیگر از روش ها برای تشخیص دلار تقلبی توجه به شماره سریال تکراری است دلارهای تقلبی دارای شماره سریال تکراری هستند زیرا به میزان بالایی چاپ می شوند و دلار اصل شماره سریال تکراری ندارد.

براقی دلار:

عدد نوشته شده در کنار و گوشه اسکناس اعدا ۱۰۰، ۵۰ و غیره است که با قرار گرفتن در مقابل نور این عددهای طلاکوب براق نشان داده می شوند.

استفاده از نورهای نامرئی برای مشخص شدن عکس رئیس جمهور بر روی دلار، توجه به نوشته های برجسته و نوار امنیتی موجود بر روی اسکناس که در مقابل نور می درخشد از دیگر روش ها برای تشخیص دادن دلار اصل از تقلبی است./ آرگا
ارسال نظرات
موضوعات روز