شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
اگر محلی که قصد استفاده از آبسردکن را در آن دارید، محلی پر رفت آمد است یا مصرف آب در حدی بالاست که مجبور خواهید شد مخزن را چندین بار در طول روز پر کنید مثل سالن‌های ورزشی، به شما توصیه می‌کنیم از مدل‌هایی استفاده کنید که بدون مخزن بوده و مستقیما به جریان آب شهری وصل می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۹۸۱
مهم‌ترین معیارهای خرید آبسردکن

تیتر20 - زندگی کردن در دنیای امروز ما را به سمت و سوی داشتن وسایل متنوع که دارای کاربردهای اختصاصی هستند می‌برد. یکی از این وسایل آبسرد کن است. استفاده از آبسردکن مانع تجمع تعداد زیادی بطری آب در یخچال می‌شود. همچنین به دلیل این که رنگ و بوی آب بعد از مدتی تغییر می‌کند، امکان نگه‌داری طولانی مدت آن در یخچال وجود ندارد. به همین دلیل، داشتن یک آبسردکن در روزهای گرم تابستان، مخصوصا زمانی که مهمانی‌های پرجمعیتی دارید یا جایی مثل محل کارتان که مصرف آب زیاد است و آب سرد یخچال سریع تمام می شود، لازم به نظر می‌رسد.
 لازم است بدانید که مدل‌های جدید آبسردکن‌ها تنها برای خنک‌کردن آب نیستند، بلکه توانایی گرم کردن آب را نیز دارند و این امکان را به شما می‌دهند که در روزهای سرد زمستان یک قهوه یا چای را در کوتاه‌ترین زمان آماده کنید. در این گزارش سعی شده مهم ترین فاکتورهای لازم برای خرید مناسب‌ترین مدل آبسردکن معرفی شوند.

اولین قدم در انتخاب آبسردکن، تعیین میزان استفاده از آن است که وابسته به محلی است که می‌خواهید آن را نصب کنید. اگر توجه کرده باشید معمولا در مکان‌های اداری مانند بانک‌ها، استفاده از آبسردکن‌های بزرگ که دارای منبع هستند، مرسوم‌تر است و در عوض، در منازل از مدل‌های رومیزی که جای کمتری می‌گیرند استفاده می‌شود. بنابراین باید در نظر داشته باشید، محلی که در آن قصد استفاده از آبسردکن را دارید، بر ابعاد دستگاه مناسب اثرگذار است. مدل‌های یخچال‌دار مدل دیگری از آبسردکن هستند که برای محیط‌های اداری یا دفتر کارتان مناسب می‌باشند. با استفاده از این مدل‌ها، دیگر نیازی به خرید یخچال جداگانه نخواهید داشت.

اما، اگر محلی که قصد استفاده از آبسردکن را در آن دارید، محلی پر رفت آمد است یا مصرف آب در حدی بالاست که مجبور خواهید شد مخزن را چندین بار در طول روز پر کنید مثل سالن‌های ورزشی، به شما توصیه می‌کنیم از مدل‌هایی استفاده کنید که بدون مخزن بوده و مستقیما به جریان آب شهری وصل می‌شوند.

فیلتر

اکثر مدل‌های منبع‌دار، دارای فیلتر آب هستند و مدل‌های بدون منبع نیز، دارای فیلتری می‌باشند که در مسیر ورودی آب نصب می‌شود. اما استفاده از فیلتر در محل‌های عمومی دارای توجیه اقتصادی نیست و هزینه بالایی را به مجموعه تحمیل می‌کند. اما اگر آبسرد کن را در محل‌های با جمعیت محدود نصب می‌کنید، استفاده از مدل‌های فیلتردار، بسیار بهتر از مدل‌های بدون فیلتر است.

ظرفیت مخزن


ظرفیت مخزن آبسردکن‌ها با هم متفاوت است. طبیعی است که مدل‌های رومیزیِ دارای منبع، دارای ظرفیت کمتری نسبت به مدل‌های ایستاده و یخچال‌دار هستند. پس بهتر است در هنگام خرید آبسردکن به این پارامتر مهم هم  فکرکنید.

علاوه بر موارد بالا، ظرفیت مخزن آب سرد و گرم از دیگر موارد مهمی است که باید در نظر گرفت. معمولا بیشتر مدل‌ها دارای ظرفیت آب سرد و گرم متفاوت هستند، پس در انتخاب نهایی این مورد را هم در نظر داشته باشید که این دستگاه را بیشتر برای استفاده ی آب سرد می‌خواهید یا گرم.

سیستم های کاهش مصرف انرژی

بعضی از مدل‌های آبسردکن دارای سیستم سطح هشدار آب هستند. این پارامتر از آن جهت دارای اهمیت است که می‌تواند منجر به کاهش هدر رفت آب شده و در نتیجه، از مصرف بیش از نیاز برق توسط دستگاه نیز جلوگیری کنید. دیگر سیستمی که امروزه در بیشتر مدل‌های آبسردکن وجود داشته و باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود، امکان تغییر دمای آب است که از این نظر می‌توان به اهداف صرفه‌جویی در مصرف انرژی بیشتر نزدیک شد.

از دیگر عواملی که بر مصرف انرژی دستگاه اثرگذار است، قدرت کمپرسور دستگاه است. لازم است بدانید که کمپرسورها، در دمای خاصی حداقل میزان مصرف انرژی را دارند و بهتر است دمای محیط را در آن محدوده قرار دهید. به منظور آگاهی از میزان مصرف انرژی دستگاه، به برچسب انرژی آن دقت کنید.

سیستم های ایمنی

سیستم ایمنی کنترل درجه حرارت هم از دیگر پارامترهایی است که مدل‌های جدید آن را مد نظر قرار داده اند. اهمیت این موضوع برای جلوگیری از آسیب به دستگاه در دماهای بسیار بالا و همچنین برای جلوگیری از اتلاف انرژی است. بعلاوه اگر فرزند کوچکی دارید و برای خانه‌تان این دستگاه را تهیه می‌کنید بهتر است قبل از خرید از دارا بودن قفل کودک این دستگاه‌ها مطمئن شوید تا خطرات احتمالی کاهش یابد.
ارسال نظرات
موضوعات روز