پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
تیتر 20 به بهانه فراخوان تغییر طراحی سردرشعب بانک ایران زمین بررسی می کند؛
با تغییر پارادایم های موجود در بانکداری مدرن، امروزه این خطر برای اغلب برندها در بانکداری کشور احساس می شود که مردم این برندها را به عنوان یک برند کهنه و قدیمی بشناسند و نتوانند در دوره بانکداری دیجیتال، بر روی یک بانک حساب ویژه‌ای باز کنند.
کد خبر: ۳۲۱۳۲
ری برندینگ، چالش جدید بانکها در دوران بانکداری دیجیتال

تیتر 20 - برندسازی همواره یکی از مهمترین دغدغه ها و چالش های مدیریتی و تخصصی در هر حرفه و حوزه ای است. فرآیند دشوار و پیچیده ای که نیاز داریم تا نام و نشان تجاری خود را به مخاطبان و مشتریان عرضه کنیم، آن را بشناسانیم و در یک کلام، حرفه خود را برای مخاطبانمان منحصر به فرد سازیم.

اما گاهی حتی پس از این فرآیند دشوار بازهم نباید کار را تمام شده تلقی کنیم، چرا که شاید همه چیز آنطور که می خواستیم پیش نرود و شاید در این مسیر اتفاقاتی جدید برای کسب و کار، محیط پیرامونی و حتی مشتریان ایجاد شود که برند ما دیگر کارایی و تاثیر خود را از دست بدهد و نیاز به تجدید و بازسازی پیدا کند.

دردسری که البته پیش از این برای بسیاری از بانکهای کشور رخ داده و البته تعدادی نظیر بانک ملت توانستند با انجام به روز رسانی های لازم، موجودیت برند خود را حفظ کنند و تجربه خوبی در این مسیر به دست بیاورند. 

با تغییر پارادایم های موجود در بانکداری مدرن، امروزه این خطر برای اغلب برندها در بانکداری کشور احساس می شود که مردم این برندها را به عنوان یک برند کهنه و قدیمی بشناسند و نتوانند در دوره بانکداری دیجیتال با همان ذهنیت های پیشین و قدیمی خود که برگرفته از تجربیات و تصورات ذهنی یک برند قدیمی است، بر روی یک بانک حساب ویژه‌ای باز کنند.

تنوع خدمات، گستردگی امکانات فنی و دیجیتالی و نیز به روز رسانی های متعدد در این حوزه، لزوم توجه به هویت بصری و نشان تجاری را در بین بانک های کشور بیش از هر زمان دیگری ضروری نموده است.

بنابراین گاهی با در نظرگرفتن شرایط و چشم اندازهای آینده باید به تجدید قوای برند و احیای آن نیز نیم نگاهی داشت، فرآیندی که در تبلیغات از آن به عنوان ری برندینگ یاد می شود. فرآیندی که می تواند با تغییراتی در المان های یک برند بانکی، با اهداف و وظایفی که برای یک بانک در دوران بانکداری دیجیتال مطرح است، همخوانی و تطابق بیشتری در ذهن مخاطب ایجاد نماید.

تحولات و تغییراتی که به نظر می رسد بانک ایران زمین امروز به آن پی برده و به نظر می رسد با هدف گذاری هایی که مدیران این بانک در حوزه بانکداری دیجیتال برای آن در نظر گرفته اند، در پی بازسازی بخشی از این هویت بصری هستند. چرا که این بانک به تازگی در اطلاعیه ای اعلام کرده در نظر دارد به منظور یکپارچگی و بهینه سازی تابلوسر در شعب، طراحی تابلوهای سردر شعب خود را از طریق فراخوان عمومی انجام دهد.

در همین رابطه، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، در گفت و گو با تیتر 20 با تائید بر اینکه این اقدام در راستای ری برندینگ در این بانک و همسو با اهداف دیجیتالی شدن بانک صورت می گیرد، تصریح نمود: «در این فرآیند تصمیم داریم مشابه آنچه قبلا بسیاری از بانک های قدیمی در احیای برند خود، انجام دادند متناسب با شرایط و دوران جدید، تغییراتی در جانمایی طراحی های تابلوهای سردر شعب داشته باشیم که البته در این فرآیند ساختار اصلی لوگوی بانک و رنگ سازمانی بانک ایران زمین حفظ خواهد شد.»

البته دراین موضوع باید به این نکته مهم توجه کرد که عموما  مشتریان، خیلی هم با جزئیات یک برند، درگیر نمی‌شوند و برندینگ و Rebranding مناسب، باید بر روی فرم کلی و شاکله اصلی برند خود تمرکز کند. 

همچنین در این زمینه علاوه بر اینکه باید نیازهای مشتریان پیشین را در نظر گرفت و توجه داشت که فرآیند ری برندینگ باعث از دست دادن مشتریان قبلی نشود، در عین حال باید به مخاطبان و مشتریان جدید نیز اندیشید. باید دید که در این پروسه به چه قشری از مخاطبان جدید نیاز است.

در واقع نباید فراموش کرد که بازسازی برند، از یک لحاظ به معنای جلب توجه دوباره می باشد.

لذا باید به این نکته توجه ویژه ای شود که توجه چه کسانی قرار است جلب شود؟ و یا اینکه صرفا قرار است مخاطبان قبلی تثبیت شوند؟

بنابر این باید منتظر بود و دید بانک ایران زمین که پیش تر نیز اعلام کرده بود که تا سال 1400 بانکی تمام دیجیتال خواهد شد، در مسیر فراهم سازی بستر بانکداری مدرن برای مشتریان با ظاهری جدید در سردرشعب و به روز رسانی برند خود چطور وارد عرصه رقابت در حوزه بانکداری مدرن در شبکه بانکی کشور خواهد شد؟



ارسال نظرات
موضوعات روز