جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
"شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه"در یکی دو دهه اخیر از پرحاشیه‌ترین و دردسرسازترین شرکت‌های ایران بوده است. وجود بحران‌های ناشی از مدیریت ناصحیح و در پی آن اعتراضات کارگری در عدم رسیدگی به مطالبات کارگران و انباشت حقوق معوق نیروهای کار این شرکت را در سال‌های گذشته با مشکلات متعدد مواجه کرده است.
کد خبر: ۳۲۱۸۹
نیشکر هفت‌تپه به قیمت واقعی فروخته شد؟

تیتر20 - یک مقام مسئول کارگری با انتقاد از روند خصوصی‌سازی در کشور، از نمایندگان مجلس خواست تا کمیته تحقیق و تفحص از خصوصی‌سازی را به جریان بیندازند و بررسی کنند که واگذاری شرکت‌هایی نظیر نیشکر هفت‌تپه به بخش خصوصی، به قیمت واقعی بوده است؟

ناصر چمنی در گفت‌وگویی، با اشاره به تداوم مشکلات کارخانه‌هایی نظیر "نیشکر هفت‌تپه"گفت: باید جلوی خصوصی سازی گرفته شود تا اصلاحات لازم در فرایند واگذاری شرکتها صورت گیرد.

وی ادامه داد: در کشور ما خصوصی سازی با وضعیتی که دارد جواب نمی‌دهد چون خصوصی‌سازی به اهلش سپرده نمی‌شود و طرحی شکست خورده است که باید تا زمانی که ایرادات آن برطرف نشده و اصلاحات واقعی در آن صورت نگرفته، جلوی اجرایش گرفته شود.

این مقام مسئول کارگری با بیان این که به جای خصوصی سازی، خصولتی‌سازی کرده‌ایم، گفت: دولت باید شرکتهایی که کارگران را به این روز انداخته از چنگ مدیران آن بگیرد و به شکل تعاونی به خود کارگران بدهد تا از این طریق هم مشکلات کارخانه حل شود و کارگران با دلگرمی به کار ادامه دهند و هم کارخانه به سوددهی برگردد.

چمنی تاکید کرد: اگر دولت به تعاون به عنوان یکی از ارکان اقتصاد اعتقاد دارد و سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی را که بر واگذاری به بخش تعاون به عنوان یک بخش خصوصی تاکید کرده قبول دارد، بهترین کار این است که شرکتهاو کارخانه هایی نظیر هپکو و هفت‌تپه را به بخش تعاون واگذار کند.

نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ادامه داد: مشکلات ما در بحث خصوصی‌سازی شرکتها فراتر از این است، چون کارخانه‌ها را ضررده نشان دادند تا به جای آن که در بورس فروخته شود در مزایده به فروش برود، در حالی که اگر همین کارخانه‌ها به قیمتی که فروخته شد به کارگران واگذار می‌شد امروز دولت با اعتراضات و بدهکاری‌ها و پرداخت مطالبات معوق کارگران مواجه نبود و کارخانه‌ای که سودده بود، ضررده نمی‌شد.

وی از نمایندگان مجلس خواست تا کمیته تحقیق و تفحص از خصوصی سازی را به جریان بیاندازند و بررسی کنند آیا شرکتهایی که به اسم خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند، به قیمت واقعی فروخته شدند؟

"شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه"در یکی دو دهه اخیر از پرحاشیه‌ترین و دردسرسازترین شرکت‌های ایران بوده است. وجود بحران‌های ناشی از مدیریت ناصحیح و در پی آن اعتراضات کارگری در عدم رسیدگی به مطالبات کارگران و انباشت حقوق معوق نیروهای کار این شرکت را در سال‌های گذشته با مشکلات متعدد مواجه کرده است. در روزهای اخیر با تصمیم اعضای هیات مدیره، مدیریت این شرکت تغییر کرد و مدیرعامل جدید شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به کارگران معرفی شد./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز