سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
تیتر20 بررسی می کند؛
کاهش چشمگیر جایزه جشنواره کارت های هدیه بانک اقتصاد نوین در مقایسه با دوره های قبل را می توان تاییدی دانست بر اینکه چنین رویکردی در بانکداری امروز و برای مشتریان در عصر بانکداری دیجیتال، دیگر مثل گذشته استراتژی موفق و پر سودی نیست.
کد خبر: ۳۲۲۴۶
چرا جایزه جشنواره کارت های هدیه بانک اقتصادنوین آب رفت؟

تیتر20 - دادن هدیه در مناسبت های مختلف به افرادی که دوستشان داریم و برای مان با ارزش هستند، رسمی است که در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای دارد و عموما تلاش داریم بهترین پیشکش را هدیه دهیم. اما معمولا هم کار به همین سادگی نیست، این که چه چیزی به عنوان هدیه بدهیم معمولا انتخاب سختی است که با ورود کارت های هدیه به فرهنگ جمعی ،به نظر می رسد کار ساده تر شده باشد و از همین روست که این روزها بازار این دسته از کارت های اعتباری بانکی بسیار گرم است و حتی به برپایی جشنواره و دادن جوایز نیز برای جلب نظر مشتریان نیز رسیده است.

یکی از بانک هایی که اتفاقا در این حوزه نیز فعال است و طی استراتژی های بازاریابی خود، همواره کوشیده تا سهم بازار خود را در این بخش با برپایی جشنواره و تشویق مشتریان به نگهداری بخشی از پول در کارت های هدیه تشویق نماید، بانک اقتصاد نوین است.

این بانک که مدتهاست از این روش بهره می برد، دهمین دوره جشنواره کارت هديه اقتصادنوین را در تابستان گذشته برگزار نمود. در اين جشنواره تمامي کارت‌هاي هديه با حداقل مانده 250 هزار ريال که از ابتداي اسفندماه 94 تا پايان شهريور 97صادر شده‌ بود، در قرعه‌کشي شرکت داده شدند و جوايزی نیز به آنها تعلق گرفت و بر اساس روال معمول، جشنواره یازدهم را نیز در پایان پاییز برگزار خواهد کرد.

در این قرعه‌کشی هر کارت هدیه به ازای هر 25 هزار تومان مانده در آن در هر روز یک امتیاز دریافت می کند و نهایتاً در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود. بین زمان دریافت کارت تا زمان استفاده شدن آن فاصله زمانی‌ وجود دارد که می‌تواند قابل‌توجه هم باشد. 

این شیوه تشویقی به دارندگان کارت هدیه نشان می دهد که بانک اقتصاد نوین به مدت زمان خواب سرمایه در بانک بر اساس مانده مبالغ در کارتها، نگاه ویژه ای دارد و روی درآمد حاصل از رسوب منابع به این شیوه، حساب ویژه ای باز کرده است.

البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که جوایز این دوره از جشنواره بانک اقتصاد نوین، در مقایسه با دوره های قبل کاهش چشمگیری داشت که صرف نظر از شرایط اقتصادی پیش روی بانک و انقباضی بودن منابع و هزینه ها در بانک اقتصاد نوین و رشد نرخ تورم، می توان آن را تاییدی دانست بر این که این نگاه در بانکداری امروز و برای مشتریان در عصر بانکداری دیجیتال، دیگر مثل گذشته استراتژی موفق و پر سودی نیست. 

در جشنواره مورد اشاره جایزه 50 میلیون تومانی در نظر گرفته شد که در مقایسه با دوره های قبل که با جوایز نفیس تر از جمله اهدای یک دستگاه خودرو سراتو برگزار می شد، کاهش ارزش جایزه ویژه این دوره جشنواره مشهود است.

آنطور که آمارهای شرکت شاپرک نشان می دهد با وجود همه این تدابیر و برپایی جشنواره های متعدد، هنوز بانک اقتصاد نوین نتوانسته به آمار مطلوبی در زمینه صدور کارت هدیه و جلب نظر مشتریان برای پیاده سازی استراتژی بازار خود دست یابد، البته به نظر می رسد این بانک بیشتر بر وصول منابع و مدت زمان رسوب پول نزد خود حساب باز کرده تا تعدد کارت ها و این همان تفکر کسب درآمد از رسوب منابع است.

البته نباید این را نیز از نظر دور داشت که بانک اقتصاد نوین توانسته با ارائه امکانات خوبی از جمله طراحی های جذاب و متنوع، مناسبتی و موضوعی بودن کارت ها، قابلیت خرید از شبکه های متنوع فروشگاهی و خدماتی و دسترسی آسان و کم هزینه شاخص های مطلوبی در اختیار مشتریان قرار دهد، اما درنهایت به نظر می رسد این روش نیازمند بازبینی و اصلاحات جدی در حوزه توسعه بازار از سوی این بانک باشد./سارا دلیریان
ارسال نظرات
موضوعات روز