جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
به نظر می‌رسد که فیس‌بوک نیز قصد دارد برای اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ بعنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های خود، ارز دیجیتال رمزنگاری شده توسعه دهد.
کد خبر: ۳۲۶۴۶
ارزهای دیجیتال به واتس‌اپ هم آمد

تیتر20 - این روزها که بازار ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیار داغ شده است، سایت‌ها و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت کوین یا بیت کوین ماینینگ ایجاد شده‌اند.

کشورها و دولت‌های بسیاری از جمله برخی دولت‌های اروپایی همواره مردم و سرمایه‌گذاران را از مبادله، نقل و انتقالات پول با استفاده از ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین منع کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری در این ارز جدید که در اصل واقعیت فیزیکی ندارد، هشدار داده‌اند، چرا که آنها بر این باورند ارزش بیت کوین و ارزهای مشابه دیجیتالی، حبابی شکل و غیرواقعی است و به زودی این حباب ترکیده خواهد شد.

با وجود بسیاری از مخالفتها، اما باید این واقعیت را پذیرفت که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده همچون بیت کوین از استقبال بی نظیری از سوی کاربران جهان مجازی اینترنت و سایر دلالان در کشورهای جهان مواجه شده است و همین امر هم باعث شده سایت‌ها و اپلیکیشن‌های بسیاری یک پلت‌فرم یا درگاه اختصاصی برای کسب ارزهای مجازی یا به اصطلاح استخراج بیت کوین و سایر ارزهای مشابه ایجاد کنند.

هم اکنون اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایلی همچون واتس‌اپ نیز به این عرصه پر تب و تاب پیوسته و طبق گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد که فیس بوک، بعنوان شرکت مادر واتس‌اپ، نیز قصد دارد همانند برخی دیگر از پیام رسان‌ها نظیر تلگرام، لاین، بی‌چت و غیره که به ارائه و عرضه یک ارز دیجیتال رمزنگاری شده اختصاصی برای خود پرداخته‌اند، به منظور سهولت در دسترسی و روند ماینینگ کاربران، به ارائه و عرضه ارزهای مجازی رمزنگاری شده اختصاصی برای خود بپردازد و بدین ترتیب نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران واتس‌اپ و علاقمندان به حوزه استخراج، سرمایه‌گذاری و پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال رمزپایه رابه سمت و سوی خود جلب کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، هر چند که شنیده‌ها حاکی از آن است تمرکز اصلی واتس‌اپ برای ارائه ارزهای دیجیتال بر روی بازار هند خواهد بود اما به نظر می‌رسد به زودی کاربران این پیام‌رسان به امکان و قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای مجهز خواهند شد و قادر خواهند بود با استفاده از این پلت‌فرم، دیگر نیازی به پرداخت بانکی از طریق کارت‌های اعتباری بانک‌های مختلف در جهان نداشته باشند. گفته می‌شود فیس بوک درتلاش است تا با ایجاد یک نوع ارز پایدار (Stablecoin) بر مبنای دلار آمریکا، علاوه بر ارائه قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای برای کاربران، از نوسانات و شوک‌های ناگهانی ارزهای دیجیتال نیز جلوگیری بعمل آورد.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به رکوردی در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود. لازم به ذکر است که تعداد کاربران فعال این پیام رسان در آخرین گزارش‌های سال ۲۰۱۸ میلادی، از مرز یک میلیارد نفر نیز عبور کرده است./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز