جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
در بازار راکد فعلی فروش خانه کمی سخت است، در این مطلب نکاتی به شما می‌گوییم تا در زمان فروش خانه با مشکلات کمتری مواجه شوید.
کد خبر: ۳۲۶۷۸
نکات کلیدی برای فروش خانه

تیتر20 - نکات کلیدی برای فروش خانهبه گزارش صبحانه،در بازار راکد فعلی فروش خانه کمی سخت است، در این مطلب نکاتی به شما می‌گوییم تا در زمان فروش خانه با مشکلات کمتری مواجه شوید.
زیادتر از حد لازم خرج بازسازی نکنید
قبل از هر چیز باید بدانید یک خریدار تنها تا سقف قیمت بازار املاک و مستغلات محلی برای خرید خانه هزینه می‌کند، نه به‌ازای آن‌چه شما خرج کرده‌اید. در حقیقت، شما نمی‌توانید هزینه‌های نوسازی خانه را به قیمت فروش آن اضافه کنید. باید بدانید که با صرف هزینه‌های زیاد برای بازسازی خانه، با خطر از دست دادن پولی که سرمایه‌گذاری کرده‌اید، مواجه می‌شوید، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید.

اگر قصد دارید با ایجاد تغییرات مشتریان بیشتری برای خانه خود پیدا کنید؛ باید توجه داشته باشید که با چند تغییر در نمای خانه بیش از صددرصد هزینه‌هایتان جبران می‌شود. به‌طور مثال با یک نوسازی جزیی آشپزخانه تقریبا می‌توانید۸۰‌درصد هزینه‌های خود را بازگردانید که البته این موضوع به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید نیز بستگی دارد. با این حال، یک آشپزخانه نوسازی‌شده قطعا می‌تواند خریداران بیشتری را جذب خود کند. ضمن این‌که اگر شما در خانه خود را با یک در فولادی جدید جایگزین کنید، می‌توانید به بازگشت۱۱۰‌درصدی هزینه‌های خود امیدوار باشید.

به قیمت خانه همسایه کاری نداشته باشید

بارها صاحبخانه‌هایی را دیده‌ام که می‌گفتند چون خانه همسایه‌شان، یک‌میلیارد تومان فروش رفته است، خانه آنها نیز باید به همین قیمت به فروش برسد، اما اکثر آنها نمی‌دانند که آشپزخانه همسایه‌شان کاملا نوسازی شده است. آیا آنها پیش خود فکر می‌کنند که یک خریدار حاضر است به همان اندازه برای یک آشپزخانه قدیمی با کابینت‌های رنگ‌ورو رفته هزینه کند؟ معمولا دلبستگی‌های عاطفی نمی‌گذارد برای خانه‌ای که قصد فروش آن را دارید، عاقلانه تصمیم بگیرید. شما باید کاملا به توصیه مشاور املاک خود اعتماد کنید.

خانه‌تان تمیز و آراسته باشد

۸۱‌درصد خریداران بر این عقیده‌اند که وقتی خانه آراسته و آماده بازدید باشد، آنها راحت‌تر حس زندگی در آن‌جا را تصور می‌کنند. زمان‌های بازدید از خانه را مشخص کنید تا خریدار در زمان مراجعه به راحتی بتواند حس زندگی در خانه شما را دریابد. همین اندازه که همیشه خانه را مرتب و تمیز نگه دارید، کافی است.

حذف پارکینگ یک اشتباه بزرگ

شما در نظر دارید تا پارکینگ خود را برای فعالیت دیگری آماده کنید یا آن را در شرایط فروش خانه فراموش کرده‌اید. این را باید در نظر بگیرید که خیلی از خریداران ملک به داشتن پارکینگ فکر می‌کنند. اگر نمی‌خواهید پارکینگ خود را به فروش برسانید، پس باید به این موضوع تن دهید که احتمالا خریدار ایده آل شما به سادگی پیدا نمی‌شود.

قیمت خانه تنها به مساحت نیست

متاسفانه شما تنها نیستید، خیلی‌های دیگر، ازجمله مشاوران املاک، قیمت خانه را تنها با توجه به مساحت آن محاسبه می‌کنند. اما قیمت خانه بسیار بیشتر از ارزش مساحت آن است. قیمت یک خانه به داشتن یا نداشتن امکانات جانبی، خوب یا بدبودن منطقه و عوامل بسیار زیاد دیگری که باید در تعیین قیمت خانه لحاظ شوند، بستگی دارد. حالا که احساس می‌کنید چیزی در گلوی‌تان گیر کرده است، چون از این موضوع خبر نداشتید، تحت هر شرایطی مطمئن شوید که مشاور املاک شما قیمت خانه را فقط براساس مساحت تعیین نکند. البته این مسأله یکی از دلایل عمده برای عدم مراجعه به مشاور املاک است.

ارتباط وام مسکن برای خریدار و فروش خانه شما

اگر آپارتمان شما وام مسکن دارد، می‌توانید آن را به خریدار منتقل کنید، اما نکته مهم این است که بدانیم خریدار شرایط پرداخت وام را دارد. از این‌رو قبل از هر کاری بهتر است در این زمینه استعلام‌های لازم را انجام دهید و بدانید که آیا وام‌دهنده با این انتقال موافقت می‌کند یا خیر.

پیش‌بینی‌های لازم برای خرید خانه جدید

این امکان وجود دارد که دقیقا پس از فروش بتوانید خانه دیگری بخرید، اما احتمال آن صد‌درصد نیست. در این صورت یک چالش پیش‌روی شماست و نمی‌توانید به خانه جدیدتان نقل مکان کنید. پس بهتر است از قبل چنین اتفاقی را پیش‌بینی کنید تا در صورت وقوع سرگیجه نگیرید. ممکن است مجبور شوید وسایل خود را برای مدت کوتاهی در یک انبار بگذارید و در یک مکان اجاره‌ای کوتاه‌مدت یا در کنار اقوام و دوستان خود بمانید. بهترین حالت این است که وقوع چنین مسأله‌ای را پیش‌بینی کنید./صبحانه
ارسال نظرات
موضوعات روز