جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
تشک خوشخواب از مهمترین لوازم هر خانه ای به شمار می رود که از دیدگاه علم پزشکی هم اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: ۳۲۸۰۳
تشک خوب را چگونه تشخیص دهیم؟

تیتر20 - تشک خوشخواب از مهمترین لوازم هر خانه ای به شمار می رود که از دیدگاه علم پزشکی هم اهمیت زیادی دارد. اگر تشک غیراستاندارد و قدیمی استفاده می کنید امکان دارد به بیماری های عضلانی از جمله دیسک کمر دچار شوید.

اما چگونه می توانیم بهترین تشک خوشخواب را موقع خرید انتخاب کنیم.

تشک خوب چه خصوصیاتی دارد

بهترین تشک تخت خواب، تشکی با سطح بالاتر از تخت و با ارتفاع زیاد است. تشک های طبی و خوشخواب ارتفاع های متفاوتی دارند. در انواع تشک ها، محتویات تشک و مواد استفاده شده متفاوت است. از جمله مواد تشکیل دهنده تشک های خوشخواب می توان به نمد، فنر، موکت، یوتولیت و فوم اشاره کرد اما در مقابل تشک های معمولی تنها از فنر تشکیل شده اند و داخل آن ها با ابر، پر یا پشم پر شده است.

در زمان خرید تشک خوشخواب سلامت جسمانی مهم ترین نکته است. تشک طبی سطحی سفت و انعطاف ناپذیر دارند که باعث می شود برای سلامت بدن و به ویژه جلوگیری از گودی کمر و فاصله بین مهره ها مفید است. از طرف دیگر طول تخت نیز بایستی از ارتفاع قد شما 10 تا 15 سانتی متر بیشتر باشد. برندهای خوشخواب، تشک رویا ، ویستر و... برندهای ایرانی ای هستند که بهترین تشک ها را تولید میکنند.

تشك‌تان را آزمایش کنید

برای آزمایش نرمی یا سفتی یک تشک بر روی آن بخوابید و یک دست خود را صاف درون گودی کمر خود ببرید، اگر به راحتی فرو رفت آن تشک سفت و زیادی محکم است اما اگر هرگز نتوانستید دست خود را داخل ببرید، تشک نرمی انتخاب کرده اید.

 یک تشک خوب نه زیادی سفت است که انحنای کمر را از بین ببرد و نه زیادی نرم که انحنای کمر بیش از اندازه و در نتیجه فرد کمردرد شود.

ادعای تشک طبی!

 بسیاری از فروشنده ها به طبی بودن تشک اذعان دارند. تشک طبی سطحی صاف و بدون شیب دارد و مشابه تشک های کلاسیک نرم نیست.

برای افرادی با وزن کمتر از 90 کیلوگرم

در تشک های " طبی اسفنجی" تنها اسفنج فشرده و پنبه به کار گرفته شده است. این نوع تشک های خوشخواب عمر پایینی دارند و بیشتر برای افرادی با وزن 90 کیلوگرم یا کمتر است. به همین منظور بیشتر تشک های کودک از نوع اسفنجی ساخته می شوند چون به بدن آسیب وارد نمی کنند. نرمی پنبه باعث می شود فشار بدن گرفته شده و خون به راحتی در بدن به گردش در آید و فشار کمی به اعصاب و ماهیچه ها بیاید. مزیت دیگر این نوع تشک ها استفاده از الیاف طبیعی در آن ها است که باعث می شود امکان بروز حساسیت از بین برود، از این نوع میتوان به تشک مدیکال رویا اشاره کرد.

انواع هم طبی، هم فنری

از دیگر انواع تشک های موجود در بازار مدل "طبی-فنری" است که خصوصیاتی شبیه به تشک های فنری دارند با این تفاوت که فنر آن ها به مراتب سخت تر است. ما این تشک ها را به افرادی توصیه می کنیم که مدت زمان زیادی را در بستر می مانند چون سفتی سطح آن ها جلوی به خواب رفتن دست و پای اشخاص را می گیرد.

تشک های بادی

از دیگر انواع تشک های خوشخواب انواع "بادی" است. همانطور که اسم آن ها نشان می دهد تشک های بادی با تلمبه باز می شوند و تنظیم باد درون آن توسط عقربه ای صورت میگیرد که برروی آن به چشم می خورد. اگر نشانگر عقربه بر روی 200 تا 250 است، تشک همچون یک تشک راحتی و نرم است و اگر آن را بر روی 300 تا 350 باد کنید یک تشک طبی و سفت را در اختیار دارید. به عبارت دیگر با خرید این تشک با یک تیر دو نشان می زنید تا هم تشک طبی و هم فنری را خریده باشید.
ارسال نظرات
موضوعات روز