پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵
گوشت تنظیم بازاری در فرایند توزیع و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهایی، بدلیل ضعف شبکه توزیع و فقدان نظارت، به کبابی ها و رستوران ها و سایر امکان فروخته می شود.
کد خبر: ۳۲۹۹۷
فروش گوشت 29 هزار تومانی تنظیم بازاری به رستوران ها و کبابی ها!

تیتر20 - در کنار خروج غیرقانونی دام از کشور بحث دیگری که باعث افزایش قیمت گوشت و عدم ثمربخشی توزیع گوشت های تنظیم بازاری شده است، خروج این نوع گوشت ها از چرخه توزیع و اختلالاتی است که در سایه کم توجهی دستگاه های نظارتی در این حوزه ایجاد شده است.

گوشت تنظیم بازاری در فرایند توزیع و پیش از رسیدن به دست مصرف کننده نهایی، بدلیل ضعف شبکه توزیع و فقدان نظارت، به کبابی ها و رستوران ها و سایر امکان فروخته می شود.

در همین زمینه یک منبع آگاه در گفتگو با  مهر اظهارداشت: گوشت تنظیم بازاری که وارد شده، باید به  قیمت حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شود اما ایراداتی در چرخه توزیع این گوشت های وارداتی وجود دارد که گاهی موجب می شود این کالاها سر از جای دیگری در بیاورند و به صورت آزاد به فروش برسند.

وی افزود: بعد ازاینکه این گوشت‌ها از شرکت پشتیبانی امور دام خارج می شود تا توزیع گردد و به دست مصرف کننده نهایی برسد، بدلیل ضعف شبکه توزیع و فقدان نظارت، توسط عده ای  از این چرخه خارج شده و به کبابی ها، رستوران ها و  اماکن دیگری  فروخته می شود. این منبع آگاه گفت: یکی از دلایلی که گوشت را با کارت ملی عرضه می کردند همین مساله بوده است.

وی با بیان اینکه حضور دلال ها و واسطه ها و عدم نظارت یکی دیگر از دلایل گرانی گوشت است،اضافه کرد:برخی فروشندگان به صورت خودسرانه،  قیمت محصولات را افزایش می دهند. یا اینکه برخی صنوف با هم هماهنگ می کنند که از فردا فلان کالا را به فلان قیمت مشخص عرضه کنند و در نتیجه این اتفاقات رخ می دهد.

به نظر می رسد، اختلالات گسترده در سیستم های ناظر و ضعفی که در این حوزه وجود دارد،  دلیل اصلی نابسامانی بازار گوشت باشد . خروج غیرقانونی دام و همچنین خارج شدن گوشت های تنظیم بازاری از چرخه توزیع که سبب کمبود این کالا در بازار شده می تواند در آستانه ایام عید اختلالات جدی در بازار مصرف ایجاد کند. 
ارسال نظرات
موضوعات روز