پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
تیتر20 جشنواره «لیگ نوین» را بررسی می کند؛
بانک اقتصاد نوین با در اختیار داشتن حدود 2 درصد از سهم بازار پذیرندگی از کل تعداد تراکنش ها در آذرماه سال جاری، می تواند با این طرح لیگ نوین، برنامه ریزی مناسبی برای ارتقای رتبه خود در این بخش داشته باشد.
کد خبر: ۳۳۲۳۱
حساب ویژه بانک اقتصاد نوین روی تراکنش های فروشگاهی پایان سال

تیتر20 - توسعه پایانه های فروش در کشور ما به طور چشمگیری افزایش یافته و خدمات و تراکنش های مبتنی بر کارت حتی در پرداخت های خرد نیز امروزه بدون تصور کارتخوان های فروشگاهی ناممکن به نظر می رسد. توسعه پايانه هاي فروشگاهي، منوط به جلب توجه دو قشر پذيرندگان پوز و خريداران از طريق کارتخوان مي باشد و از آنجا که بسترسازي براي هر اقدامي بايد در اولويت باشد و از طرفي امروزه تمامي بانك ها و موسسات اقدام به صدور کارت هاي بانکي كرده اند و با تبلیغات روزافزون خود به دامنه استفاده کنندگان از کارت هاي بانکي مي افزايند، بنابراين اصلي ترين اقدام، جلب نظر فروشندگان در استفاده از اين ابزار است.

در همین راستا بانک ها و شرکت های پرداخت عموما با انجام اقدامات تشویقی متنوع از جمله برگزاری جشنواره و اهدای جوایز متنوع به کسبه و صاحبان کسب و کارهای مختلف سعی در جلب رضایت آنان و بهره گیری از خدمات پایانه های فروشگاهی زیرمجموعه خود دارند. 

شرکت پرداخت نوين به عنوان یکی از زیر مجموعه های بانک اقتصاد نوین، یکی از 12 شرکت PSP پرداخت کشور است که خصوصا در 2 سال اخیر تلاش کرده با توسعه زیرساخت های فنی، ظرفیت های ارائه خدمات خود را در حوزه پرداخت گسترش دهد.

این شرکت در حال حاضر با طرح ریزی کمپین جدیدی برای تراکنش های پرتعداد آخرسال و ترغیب بیشتر پذیرندگان خود برای دریافت سرویس از پایانه های فروشگاهی این شرکت اقدام به برگزاری جشنواره ای با عنوان لیگ نوین نموده است. آنطور که از سوی مسئولان این طرح عنوان شده، نخستين دوره جشنواره پذيرندگان شرکت پرداخت نوین با عنوان "ليگ نوين" با همکاري بانک اقتصادنوين و با هدف ارتقاء کيفيت سرويس دهي و افزايش رضايت مشتريان، برگزار خواهد شد.  

لیگ نوین با نگاه ویژه به تراکنش های آخرسال

بر این اساس در اولين دوره ليگ نوين که از بيستم دي ماه سال جاري آغاز و تا بيستم فروردين ماه 1398 ادامه خواهد داشت، تمامي پذيرندگان شرکت پرداخت نوين مي‌توانند با افزايش تراکنش‌هاي خود، ضمن کسب امتياز از جوايز اين ليگ در سه سطح "جوايز روزانه"، "جوايز ماهانه" و "جوايز ارزنده در پايان ليگ نوين" بهره‌مند شوند. 

در جشنواره "ليگ نوين" 30 جايزه دو ميليون ريالي به صورت روزانه، سه جايزه 200 ميليون ريالي به صورت ماهانه و سه جايزه يک ميليارد ريالي در پايان دوره سه ماهه جشنواره به قيد قرعه به پذيرندگان حائز شرايط شرکت در قرعه‌کشي اهدا خواهد شد.

البته به نظر می رسد که بانک اقتصاد نوین و شرکت پرداخت زیر مجموعه آن یعنی پرداخت نوین، بر روی بازه زمانی مورد نظر در این طرح حساب و کتاب ویژه ای باز کرده اند. چرا که عموما در دوره پایانی سال با توجه به حجم نیازمندی های شب عید و خریدهای معمول پایان سال، حجم تراکنش ها نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و البته این مورد در خصوص ابزار پذیرش کارتخوان های فروشگاهی با رشد بیشتری همراه است. به طوری که آمارهای شاپرک در اسفند سال گذشته، ناظر بر رشد 89.4 درصدی در ابزار پذیرش فروشگاهی نسبت به بهمن ماه پیش از آن بوده است. همچنین خرید کالا و خدمات در این ماه نسبت به ماه پیش از آن با رشد 80.46 درصدی در شبکه شاپرک رو به رو بوده است. 

بدیهی است که کسب سهم بازار بیشتر برای هر یک از شرکت های پرداخت و بانک های پذیرنده و صادرکننده کارت اهمیت ویژه ای در این بازه زمانی دارد.

در حال حاضر بر اساس گزارشات شاپرکی بر مبنای عملکرد آذر ماه سال جاری، شرکت پرداخت نوین آرین با اختصاص 3.64 درصد از کل تعداد تراکنشهای بازار خدمات پرداخت الکترونیک کارتی، رتبه نهم را در جدول سهم بازار شرکت های پرداخت در اختیار دارد. از تعداد تراکنش های کارتخوان های فروشگاهی نیز شرکت پرداخت نوین آرین در مجموع 1.41 درصد از بازار را در آبان و آذر سال جاری در اختیار داشته است.

همچنین بانک اقتصاد نوین با در اختیار داشتن حدود 2 درصد از سهم بازار پذیرندگی از کل تعداد تراکنش ها در آذرماه سال جاری، می تواند با این طرح لیگ نوین، برنامه ریزی مناسبی برای ارتقای رتبه خود در این بخش داشته باشد.

بدیهی است این جشنواره در صورت اطلاع رسانی مناسب و ایجاد ارتباط موثر با پذیرندگان، می تواند ظرفیت مناسبی برای جذب تراکنش ها در مقطع حساس پایان سال برای پذیرندگان کارتخوان های فروشگاهی ایجاد کند.

در پایان باید تاکید کرد که گرچه تبلیغات و طرح های متنوع برای جلب نظر مشتریان و مصرف کنندگان دستگاههای pos  یا همان پایانه های فروشگاهی در نگاه اول جذاب به نظر می رسد؛ اما ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت و رفع نواقص فنی و کاربری احتمالی قطعا در ارتقای سهم بازار در تراکنش های فروشگاهی نیز عامل بسیار موثری خواهد بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز