جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
شرکت خودروسازی تویوتا با پاناسونیک قصد دارند با همکاری یکدیگر به تولید انبوه باتری مخصوص خودروهای الکتریکی بپردازند.
کد خبر: ۳۳۲۸۱
تویوتا و پاناسونیک برای خودروهای برقی باتری می‌سازند

تیتر20 -  بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی رقیب موجب شده‌اند شرکت‌های ژاپنی به تکاپو بیفتند و در رقابت تنگاتنگی با آنها تصمیم بگیرند که به تولید انبوه محصولات و باتری‌های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند و در این عرصه از آنها عقب نیفتند .

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

حالا دو شرکت ژاپنی تویوتا و پاناسونیک تصمیم گرفته اند که با عقد یک قرارداد همکاری جدید و جوینت ونچر در سال آینده میلادی به تولید انبوه باتری های مخصوص خودروهای برقی و الکتریکی بپردازند.

این در حالیست که چندی پیش نیز اخبار و گزارش های دیگری در رسانه ها منتشر شده بود که نشان می داد آلمان نیز در این زمینه سرمایه گذاری کلانی کرده و خودروسازانی همچون شرکت دایملر می خواهند باتری های قدرتمندی را به مرحله تولید برسانند که در خودروهای برقی و الکتریکی طراحی و توسعه داده شده آنها بکار گرفته شود و بدین ترتیب از نیاز و وابستگی خود به شرکت های چینی تولیدکننده باتری بکاهند.

به گفته منابع آگاه به نقل از رویترز، ۵۱ درصد از سهام این جوینت ونچر  به شرکت تویوتا موتورز و باقی آن نیز به پاناسونیک تعلق دارد.

باتری های تولید شده توسط این جوینت ونچر قرار است در اختیار خودروسازان ژاپنی نظیر تویوتا، مزدا و سوبارو قرار بگیرد تا آنها بتوانند به تولید انبوه خودروهای برقی و الکتریکی جدید بپردازند.

دولتهای بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز