پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴
بر اساس قوانین تدوین شده و دستور وزارت نفت جایگاه داران امکان فروش بنزین در هر گونه بطری را ندارند و این مسئله ممنوع است.
کد خبر: ۳۳۳۳۰
پر کردن بطری در پمپ بنزین ها ممنوع است!

تیتر20 - فروش بنزین در بطری مقوله‌ای است که به تازگی در برخی نقاط از شهر مشاهده شده که این رفتار پرخطر به دنبال خود مشکلاتی را برای ساکنین این مناطق ایجاد می‌کند.

 توزیع بنزین در کلان شهر‌ها به دلیل وسعت شهری و تقاضای فراوان همواره به عنوان یکی از معضلات شهری مطرح بوده که در این زمینه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران به عنوان متولی حامل‌های سوخت در کشور فعال و تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته است.
 
از چندی پیش مطلع شدیم برخی افراد در سطح شهر اقدام به پدیده ناهنجار بنزین فروشی در ظروف پلاستیکی با قیمتی بالاتر از جایگاه‌ها در سطح خیابان‌ها و کنار بزرگراه‌های تهران می‌کنند، موضوعی که در کنار ایجاد چهره ناهنجار در شهر محیطی ناایمن برای شهروندان به وجود می‌آورند.
 
این سبک از فروش بنزین در شرایطی است که کمبودی در خصوص عرضه بنزین در سطح شهر وجود ندارد و جایگاه‌های سوخت به صورت مداوم در حال توزیع سوخت هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت به گفتگو پرداختیم.
 
بیژن حاج محمدضا در گفتگو با  میزان، در خصوص عرضه بنزین به شکل نامتعارف گفت: در شرایط فعلی کمبودی در بازار‌ها در خصوص عرضه بنزین گزارش نشده به همین خاطر این دست از رفتار‌ها توجیه منطقی ندارد.
 
وی افزود: در سطح شهر تهران در حدود ۴۰۰ جایگاه سوخت به صورت شبانه روزی در حال عرضه فرآورده‌های سوختی است و در کنار این جایگاه ها، شرکتی نیز به صورت سیار عملیات سوخت رسانی سیار را انجام می‌دهد تا بنزین را به محل مورد نیاز منتقل کند.
 
رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت اظهار کرد: با وجود این زیرساخت ها، ساخت جایگاه‌های تک سکو نیز در دستور کار قرار گرفته است.
 
حاج محمدرضا تصریح کرد: بر اساس قوانین تدوین شده و دستور وزارت نفت جایگاه داران امکان فروش بنزین در هر گونه بطری را ندارند و این مسئله ممنوع است.
 
وی تصریح کرد: این رفتار‌ها از سوی تعدادی دلال بازار صورت می‌گیرد که به دنبال خود خطراتی را برای ساکنین شهر به دنبال دارد.
 
 به نظر می‌رسد برخورد با این دلالان باید هر چه سریعتر صورت گیرد تا با اجرایی شدن استفاده از کارت سوخت در آینده‌ای نزدیک شاهد تکرار یا افزایش این دست از صحنه‌ها نباشیم.
ارسال نظرات
موضوعات روز