پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸
افراد به دلایل مختلفی اقدام به خرید هواپیما می کنند. منطق و احساس هر دو می توانند در تصمیم گیری برای خرید بزرگی مانند این نقش داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۴۰۲
چگونه یک هواپیمای شخصی  بخریم؟

تیتر20 - افراد به دلایل مختلفی اقدام به خرید هواپیما می کنند. منطق و احساس هر دو می توانند در تصمیم گیری برای خرید بزرگی مانند این نقش داشته باشند. اما همانند سرمایه گذاری های عمده دیگر، خرید هواپیمای خصوصی نیز می بایست از چند زاویه به خوبی بررسی شود. ما با تعدادی از متخصصان این صنعت صحبت کرده تا بتوانیم مراحل و روند خرید هواپیما را مرور نماییم. پس با الی گشت همراه شوید. برای اکثر مردم که قصد چنین خریدی دارند نیاز به یک تیم متخصص می باشد. یک کارگزار یا مشاور برای هدایت کل پروسه، وکیل برای تمام قراردادها و فعالیت های قانونی، حسابدار برای مشاوره های مالی و مالیاتی و مکانیک واجد شرایط بررسی و بازرسی از جمله اعضای این تیم می باشند. در این مقاله می خواهیم شما را راهنمایی کنیم که از کجا شروع کرده و همچنین مشکلات رایج برایتان چه خواهد بود. به طور کلی یک خرید معمولی ممکن است بین چند هفته تا چند ماه بسته به عوامل مختلف در مراحل زیر باقی بماند.

قبل از اینکه شما شروع به تحقیق در لیست های واقعی نموده و مبتلا به زرق و برق های هواپیماهای موجود شوید، ضروری است که یک تجزیه و تحلیل کامل و صادقانه داشته باشید. به گفته دیوید وندام (David Wyndham) یک مشاوره با کنکلین و دکر نشان می دهد که از جمله رایج ترین اشتباهات خریداران بالقوه هنگام جستجو برای خرید هواپیما این است که آن ها وقت لازم را برای درک نیازهای فردی خود نمی گذارند. مشاور شما می بایست ابزارهای مختلفی برای ارزیابی نیازهای شمنا داشته باشد. علاوه بر این گزینه های ارزیایبی آنلاین هزینه های هواپیما نیز وجود دارند. وبسایت کنکلین (Conklin) می تواند در این خصوص به شما کمک نماید. عوامل مختلفی هستند که می بایست در نظر گرفته شوند.

در نقطه شروع می بایست به سفرهای ۱۲ ماه گذشته خود نگاهی بیاندازید. اینکه چقدر پرواز کرده اید؟ چه تعداد مسافر همراه شما بوده است؟ آیا در داخل و خارج از فرودگاه های بزرگ پرواز کرده اید؟ آیا مقصدی کوچکتر از فرودگاه های منطقه ای داشته اید؟ خرید هواپیما را برای سفرهای کاری خود می خواهد یا سفرهای تفریحی و یا هر دو آن ها؟ آیا چمدان های زیادی دارید؟ در حال حاضر این نیازها در آینده نزدیک چگونه تامین خواهند شد؟ اگر الزامات خاصی برای هواپیما و توانایی و عملکرد آن در نظر دارید می بایست مورد توجه قرار دهید. مهم است که اجازه ندهیم یک نظر به دیگری غلبه نماید. ریچارد هادکینسون معاون فروش هواپیما در شرکت هواپیمایی کلی لیسی (Clay Lacy Aviation) می گوید که مشتریان اغلب بیش از حد به یکی از نیازهایشان دقت کرده در حالی که دیگر نیازهای خود را نادیده می گیرند. به عنوان مثال یکبار در سال می خواهند با ده ها نفر از اعضای خانواده به تعطیلات طولانی مدت بروند اما مابقی سال نهایتا یک نفر دیگر همراه او خواهد بود. بنابراین اوئ توصیه می کند که هواپیمای خود را برای ۹۹ درصد از زمان ها خریداری کنید نه برای یک درصد باقی مانده.

هواپیماهای جدید قیمت بالاتری دارند. آن ها همراه با ضمانت نامه ها و گارانتی ها عرضه شده و همچنین جذابیت های حسی یک محصول جدید را به نمایش می گذارند. از طرف دیگر هواپیماهای قدیمی ارزان تر می باشند اما با افزایش سن آن ها نیز هزینه های حفظ و نگهداری نیز متناسبا افزایش خواهد یافت. همچنین برای هواپیماهایی که بیش از ۲۵ سال است از عمر آن ها می گذرد قطعات جایگزین به سختی پیدا خواهند شد. تجزیه و تحلیل دوره زندگی هواپیما می تواند هزینه کل آن را در طول دوره ای که برای آن برنامه ریزی کرده اید شامل هزینه های خرید هواپیما و هزینه های نگهداری مقایسه کنید.

گمراه نشوید که یک هواپیمای ۴ میلیون دلاری حتما گزینه بهتری نسبت به یک هواپیمای ۸ میلیون دلاری می باشد. هزینه های اضافی دیگری وجود دارند که گریبان مالک هواپیما را خواهند گرفت. انجام سفرها و ماموریت ها، تعمیر و نگهداری سالانه و نگهداری آن ها و همچنین خدمه از جمله این موارد هستند. صاحبان هواپیماهایی که قیمت های پایین تری دارند معمولا خودشان از هزینه های برنامه ریزی شده برای مالکیت بیشتر هواپیما اطلاع دارند. حتما دقت کنید که هواپیما یک دارای پر هزینه بوده که برای شما کار خواهد کرد پس می بایست دید با این هزینه ها چه چیزی عاید شما خواهد شد. ملاحظات دیگری که در بودجه می بایست در نظر بگیرید این است که می خواهید مستقیما خرید کرده و یا اجاره نمایید، همچنین شما به دنبال تامین کننده مالی بوده و یا تمام خرید را به خود اختصاص خواهید داد.

مقایسه مدل ها

حال با توجه به این موارد و طبقه بندی های انجام شده می توانید مدل های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید.

به عنوان نتیجه از تجزیه و تحلیل های شما، مشاوران و تیم می بایست فهرست کوتاهی از مدل هایی که نیازها و ماموریت های شما را تامین می کنند تهیه نمایند. برای هر کدام از مدل های لیست مشاوران می بایست     ویژگی ها و مزایا، نقاط ضعف و قوت و هزینه های معمول آن را ارائه نمایند. پس از این مراحل وقت این است که ببینیم چه چیزی در بازار موجود می باشد. هادکینسون در این خصوص می گوید که پیش از خرید لازم است درباره شجره هواپیما تحقیق نمایید. به آنچه که نماینده فروش به شما می گوید تکیه نکنید زیرا او می خواهد فروش کرده اما شما باید مطمئن شوید که هواپیمای مناسب می تواند نیازهای شما را برطرف نماید. تحقیقات شما باید فراتر از فهرست تهیه شده باشد. ضروری است که سوابق دقیقی از هواپیماهای مورد نظر تهیه نمایید. لازم است تا فهرستی از تمام سفرهای انجام شده آن، نحوه نگهداری و اینکه آن را چه کسی در کجا داشته است تهیه نمایید. هرگونه اطلاعات گم شده یا نادرست می تواند ارزش هواپیما را کاهش دهد به این معنی که اگر بخواهید بعدا آن را بفروشید ممکن است دچار مشکل شوید.

خرید
شما به کمک تیم خود تحقیقات را انجام داده و اکنون آماده پیشنهادات می باشید. فرایند خرید می تواند بسیار طولانی و پیچیده باشد. اینجا جایی است که یک مشاور حقوقی خوب می تواند در هر مرحله به خوبی از شما محافظت نماید.

بازدید و بررسی هواپیما

فقط به لیست ها تکیه نکنید. شما یک خانه را بدون آنکه ببینید نمی خرید بنابراین این موضوع در مورد یک هواپیمای چند میلیون دلاری نیز صدق خواهد کرد.

قراردادی از آنچه می خواهید بخرید

این اطلاعاتی مربوط به آنچه است که می خواهید خریداری نمایید. اطلاعاتی مانند قیمت، مبلغ سپرده، شرایط فروش و غیره را شرح خواهد داد. همچنین باید یک تاریخ انقضای قراداد پیشنهادی را شامل شود تا در صورتی که همه چیز به درستی پیش نرفته و یا طولانی تر از زمان مورد انتظار باشد فرصتی به شما داده شود.

سپرده یا پیش پرداخت

به طور معمولی بین ۵ تا ۱۰ درصد از مبلغ از طریق کارگزار یا نمایندگی به صورت سپرده یا بیعانه قرار خواهد گرفت.

بازرسی قبل از خرید

مشاوران شما می تواند این نظارت را داشته باشند. یکی از متخصصان این قسمت اشاره می کند که SVP در هواپیمایی یک نقطه دیگر در روند خرید می باشد که یک مشاور باتجربه می تواند هزینه هایی را که تاکنون به آن ها بدون توجه بودید تخمین بزند. از این مرحله به سادگی نگذرید. با استفاده از متخصص مکانیک و موتور هواپیما شما می توانید این فرایند را انجام دهید. حتی بهتر است که از یک متخصص در مدلی خاص استفاده نمایید. بازرسی از هواپیما به شما لیستی از کمبودها و اختلافات در صورت وجود را نشان می دهند که به وسیله آن می توانید هزینه اصلاح هریک را بدست آورید. این فهرست می تواند مبنایی برای هرگونه رفع نقص و یا مذاکره برای کاهش قیمت باشد.

اکثر کارگزاران توصیه می کنند تا یک وکیل در زمینه معاملات حمل و نقل داشته که تجربه آن را داشته باشد. این توافقنامه شامل تمام شرایط از جمله مبلغ خرید، مبلغ پیش پرداخت، شرایط بازپرداخت، زمانبندی در هر مرحله، محل بازرسی قبل از خرید، ضمانت نامه ها و موارد دیگر می باشد.

پذیرش فنی

این اتفاق پس از بازرسی رخ داده و بر اساس آن اصلاع یا تعدیل قیمت صورت می گیرد. خریدار درخواست پذیرش فنی را اجرا کرده و معمولا در این مرحله سپرده یا پیش پرداخت غیرقابل بازگشت می شود.

بسته شدن و تحویل

در حالی که بسته شدن و تحویل آخرین مرحله است، همچنان می بایست در این مرحله هم همه چیز هماهنگ باشد. عنوان باید منتقل شده و هواپیما به نام صاحب جدید ثبت شود. پول به صورت سپرده گذاری خارج شود. هواپیما توسط مالک جدید بیمه شود و در نهایت این هواپیما به صورت فیزیکی تحویل شود.

قرارداد خرید
تبریک می گوییم، اسناد و مدارک امضا شده و مهر و موم شده است. شما اکنون مالک جدید یک هواپیما می باشید اما هنوز کارهای زیادی باقی مانده تا انجام دهید. به عنوان مثال جایی که هواپیما تحویل داده شده و اینکه چه مدت در آنجا باقی خواهد ماند ممکن است پیامدهای مالیاتی داشته باشد. شما نیاز به خدمه و آشیانه دارید و اینکه تصمیم بگیرید که چه کسی کنترل و نگهداری هواپیمای شما را برعهده داشته باشد./ www.sherpareport.com/الی گشت
ارسال نظرات
موضوعات روز