جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۵
پس از واریز بسته‌های حمایتی به حساب شاغلان تأمین اجتماعی، بسیاری از مشمولانی که زیر۳میلیون تومان حقوق می‌گرفتند از لیست حمایتی دولت حذف شده و به جای آن در لیست انتظار قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۳۴۳۰
احتمال خطا در واریز بسته‌های حمایتی؛ برخی‌ها ۲بار گرفتند

تیتر20 - پس از اجرای مرحله سوم از واریز بسته‌های حمایتی دولت که به بیمه‌شدگان و شاغلان تأمین اجتماعی داده شد، ابهاماتی در بحث مشمولان این بسته‌ها به چشم می‌خورد.

طی این مدت، شمار بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که بسته خود را دریافت کرده‌اند طبق اعلام مسئولان، به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر رسید.

اما در این میان احتمال خطا، هم پوشانی و عدم واریز به مشمولان وجود داشته است چراکه بسیاری از مشمولانی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان می‌گیرند و بیمه تأمین اجتماعی هم هستند، ممکن است بسته‌ای نگرفته باشند.

درست است که سامانه‌های پاسخگویی از سوی وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی مانند ۱۴۲۰ یا *۱۴۲*۸ #اعلام شده است تا بررسی‌های مجدد برای جاماندگان از این طرح انجام شود، با این حال سیستم پاسخگویی به درستی کار نمی‌کند و به دلیل تماس‌های فراوان، بسیاری از اقشار نیازمند با شماره‌ها و پیامک‌های بی‌پاسخ روبه‌رو می‌شوند.

تماس بالای کارمندان جامانده از بسته دولت با سامانه

براساس این گزارش، این کد دستوری USSD از روز گذشته برای جاماندگان از بسته حمایتی تأمین اجتماعی اعلام شده، اما متأسفانه کارمندان دولت نیز که نتوانسته‌اند هنوز بسته خود را بگیرند، بیشتر از سایر گروه‌ها پیامک می‌زنند.

به گفته احد رستمی، مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، دستگاه‌های دولت هنوز لیست مشمولان خود را به وزارتخانه ارسال نکرده‌اند و بررسی تک‌تک این افراد کار بسیار دشواری است، به همین دلیل گویا قرار است با سازمان مدیریت توافق‌هایی برای اتخاذ روش جدید پرداختی انجام شود.

وی گفت: سامانه‌های وزارت رفاه در حال جمع‌آوری اطلاعات خانوار‌ها هستند، اما آنچه مسلم است، تا پایان سال به تمام مشمولان این بسته‌ها داده می‌شود و اینگونه نیست که فردی به دلیل نداشتن یارانه از لیست دریافت سبد جامانده باشد.

احتمال خطا در واریز بسته‌های حمایتی؛ برخی‌ها ۲بار گرفتند

از طرفی هم زمان با پرداخت بسته‌های حمایتی شاغلان تأمین اجتماعی، حذف هم‌پوشانی به طور کامل اتفاق نیفتاده است و احتمال خطا در دریافت این بسته‌ها برای دو بار از سوی یک خانواده می‌رود، به طور مثال؛ کارمند وزارت آموزش و پرورش یکبار بسته خود را در لیست کارمندان دولت دریافت کرده و بار دیگر در لیست شاغلان تأمین اجتماعی گرفته است.

به گفته کارشناسان وزارت رفاه، احتمال خطا وجود دارد و هنوز استخراج داده‌ها به طور کامل انجام نشده است.

این مسئولان مدعی هستند برای رفع هم‌پوشانی راه‌های زیادی انجام شده، اما حتی ممکن بوده که یک خانوار پنج نفره ۵ سبد حمایتی بگیرد و جلوگیری از این کار، سخت بوده است، به همین دلیل دهک‌های مختلف جامعه باید بررسی می‌شد و به همین دلیل بررسی درآمد‌ها بهترین گزینه برای واریز بسته‌ها انتخاب شده است.

حذف یارانه، مانع دریافت بسته نیست

همچنین برخی از شاغلان تأمین اجتماعی که حقوق زیر ۳ میلیون تومان دارند، اما بنا به دلایلی مانند ازدواج و جدا شده از خانواده هایشان، یارانه‌شان قطع شده، نسبت به عدم دریافت سبد حمایتی خود معترض هستند، این در حالی است که باید به گفته مسئولان وزارت رفاه، این خانواده‌ها سبد خود را می‌گرفته‌اند، چرا که به طور مثال بازنشستگانی بوده‌اند که به دلیل تمکن مالی و خرید مسکن، یارانه‌شان قطع شده بوده، اما سبد حمایتی خود را گرفته‌اند.

حذف سبد حمایتی از سوی تامین اجتماعی برای دهک‌های بالا کذب است

در هر صورت، افرادی که سرپرست خانوار هستند و جزو دهک‌های بالا شناسایی شده، به طور قطع و براساس برنامه سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در لیست یارانه‌بگیران نبوده‌اند که بسته حمایتی بگیرند و این موضوع ربطی به عملکرد سازمان تأمین اجتماعی ندارد، بانک مرکزی و وزارت رفاه در این باره وارد عمل می‌شود که تاکنون دستوری خلاف این برنامه صادر نشده است.

براساس این گزارش، لیست سایر اقشار به عنوان چهارمین گروهی که باید بسته حمایتی خود را بگیرند فراهم شده و وزارت رفاه می‌خواهد که این افراد کد ملی خود را به سامانه‌ای که به تازگی اعلام شده ارسال کنند. این گروه شامل کارگران ساختمانی، قالی‌بافان و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش‌فرمایان، رانندگان بین‌شهری و درون‌شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلان کسب و کار‌های خانگی، کارگران کارگاه‌های متفرقه، عشایر و روستاییان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و دیگر گروه‌های مشمول که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌شوند، هستند.

براساس گزارش فارس، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، تامین اجتماعی، بازنشستگان کشوری و لشکری، بازنشستگان صندوق فولاد و مستمری‌بگیران بنیاد شهید و سایر اقشار از جمله گروه‌های دریافت کننده بسته حمایتی هستند که برخی کارمندان دولت و گروه سایر اقشار هنوز بسته خود را نگرفته‌اند.
ارسال نظرات
موضوعات روز