پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
ویژه// گزارش تیتر20 از راه اندازی شعبه شبیه سازی شده بانک ملی برای کودکان!
جدیدترین فعالیت کانون جوانه ها به منظور آموزش مفاهیم پولی و بانکی به کودکان و نوجوانان و همچنین آشنایی آنان با شغل بانکداری، افتتاح غرفه بانک در شهر مشاغل کودکان (کاربازیا) واقع در برج میلاد می باشد.
کد خبر: ۳۳۴۴۱
کانون جوانه های بانک ملی

تیتر20- گزارش ویژه// امروزه این واقعیت بر همه محرز شده که اغلب بحران و آسیب ها در سطوح مختلف (فردی و اجتماعی) ناشی از عدم توانمند سازی و همچنین فقر دانش در آن عرصه می باشد. مسائل اقتصادی و بالتبع آن پیشرفت یا بحران های اقتصادی نیز از این اصل مبرا نیست و سواد اقتصادی و تقویت ظرفیت های مهارتی نقش مهمی در بهبود سطح فردی و اقتصادی جامعه دارد. 

به همین دلیل آموزش مفاهیم مالی و اقتصادی یکی از ضرورت های اساسی در دوران آموزش هر فرد محسوب می شود، چرا که عادات پولی افراد در سنی بسیار پایین‌تر از آنچه که فکر می‌کنیم، شکل می‌گیرد. کارشناسان معتقد هستند که سنین ۳ تا ۵ سال،  زمان مناسبی برای آغاز آموزش مفهوم پول و مسائل مرتبط با آن به کودکان است.

متاسفانه خلا آموزش این مفاهیم ضروری در نظام آموزشی ما کاملا احساس می شود و متاسفانه تبعات آن در آینده جامعه به شدت تاثیرگذار است. بنابر این وظیفه آموزش این مفاهیم به فرزندان بر عهده والدین بر دوش والدین قرار می گیرد. 

یکی از روش‌های موثر و آسان برای آشنایی کودکان با مباحث مالی، ارائه آن در قالب بازی و سرگرمی و فعالیت‌های روزانه‌ مرتبط با مسائل مالی می باشد. این امر موجب نهادینه شدن مفاهیم و رویکردهای اصولی در کودکان شده و خاطره خوشایندی از مفاهیم مالی را برای همیشه در اذهان آنان باقی خواهد گذاشت.

بانک ملی با کانون جوانه ها پیشگام در عرصه آموزش بانکداری به کودکان

بانک ملی به عنوان یکی از بانک های بزرگ و باسابقه کشور، به منظور آموزش مسائل مالی و افزایش سواد اقتصادی گروه سنی کودک و نوجوان با تاسیس کانون جوانه های بانک ملّی ایران از سال 1392 در این امر پیش قدم شده و کوشیده است تا با ارائه برنامه ها و رویدادهای متناسب، این قشر را با مباحث اقتصاد و بانکداری آشنا کند. 

جدیدترین فعالیت کانون جوانه ها به منظور آموزش مفاهیم پولی و بانکی به کودکان و نوجوانان و همچنین آشنایی آنان با شغل بانکداری، افتتاح غرفه بانک در شهر مشاغل کودکان(کاربازیا) واقع در برج میلاد می باشد. 
 
در این شعبه شبیه سازی شده بانک، کودکان با پوشیدن لباس فرم، می توانند همانند یک کارمند بانک برخی امور بانکی را انجام دهند و از نزدیک با فعالیت در شعبه آشنا شوند. در این غرفه اسکناس هایی نیز جهت انجام امور دریافت و پرداخت بانکی نمونه سازی شده است.

بدیهی است پیشگامی بانک ملی و بهره گیری از ظرفیت های مناسب در حوزه آموزش به کودکان، علاوه بر ثمرات قابل توجه برای نظام اقتصادی کشور، دستاوردهای بی بدیلی نیز برای بانک ملی به همراه خواهد داشت. تمرکز بر بازارهای آینده و سرمایه گذاری بر جذب مشتری های وفادار، استراتژی مطلوبی است که به نظر می رسد بانک ملی در این فرآیند در نظر دارد. در عین حال غرفه بانک ملی در شهرک کاربازیا فرصتی است برای  والدین تا ضمن آشناسازی کودکان خود با فرهنگ کار و تلاش، زمینه رشد و پرورش توانایی‌های فردی و هوش مالی کودک را نیز فراهم کنند./ سارا دلیریان

ارسال نظرات
موضوعات روز