چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در گفت و گو با تیتر 20 تشریح کرد:
اینانلویی در خصوص ایران زمین بوم گفت: امکان بسیار مهمی که در این پلتفرم ارائه شده، امکان احراز هویت متمرکز بر روی آن است که دستاورد بسیار مهمی است، همچنین مهمترین ویژگی آن اینست که این یک سرویس مولتی چنل است
کد خبر: ۳۳۵۱۵
ارائه نخستین پلتفرم باز بانکداری دیجیتال با امکانات خاص

تیتر20 – فرهاد اینانلویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص محصولات و خدمات جدید بانک ایران زمین که در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت توسط بانک ایران زمین رونمایی شد، در گفت و گو با خبرنگار تیتر20 ضمن برشمردن ویژگی های این دو محصول، به تشریح جزئیات آنها پرداخت.

ارائه نخستین پلتفرم باز بانکداری دیجیتال توسط بانک ایران زمین

وی در خصوص نخستین محصول ارائه شده گفت: در راستای تحقق استراتژی بانکداری دیجیتال که بانک ایران زمین آن را دنبال میکند، ما برای اولین بار، اولین پلتفرم باز بانکداری دیجیتال را ایجاد کرده ایم که در واقع امکانی را فراهم می کند که استارتاپ ها، فین تک ها و حتی مشتریان و سایر مجموعه هایی که می خواهند از خدمات بانکی استفاده کنند به این پلتفرم وصل شده و از خدمات آن استفاده کنند.

اینانلویی در خصوص امکانات محصول ایران زمین بوم (izboom) افزود: در این پلتفرم علاوه بر اینکه سرویس های بانکداری را ارائه می کنیم، یک اپ استوری طراحی شده که این امکان را فراهم می سازد تا بسیاری از محصولات در این محیط عرضه شده و مشتریان به آسانی قادر خواهند بود تا از این اپ استور با خیال راحت استفاده نموده و محصولات مورد نیاز خود را دانلود با امنیت استفاده نمایند. همچنین یک API  استور و دیجت استور نیز در این محصول طراحی شده است.

وی در ادامه افزود: امکان بسیار مهم دیگری که در این پلتفرم ارائه شده، امکان احراز هویت متمرکز بر روی آن است که دستاورد بسیار مهمی است، همچنین مهمترین ویژگی آن اینست که این یک سرویس مولتی چنل است، یعنی امکان ارتباط با ATM ، کیوسک و اپلیکیشن ها به راحتی در آن فراهم است، و این تجربه در هیچ پلتفرم مشابهی، نمونه دیگری ندارد.

اینانلویی تاکید کرد: روی هم رفته برای توسعه این پلتفرم 18 هزار نفرساعت کار شده و به مدت یکسال، یک تیم بسیار حرفه ای و متخصص بر روی آن کار کرده اند. به طور آزمایشی نیز 12 مجموعه به آن متصل شده و از سرویس ها و خدمات آن استفاده می کنند، از جمله فینوتک، مجموعه سابین تجارت آریا، دیجی پی و دیجی کالا این پلتفرم را مورد استفاده قرار داده اند و اکنون پس از رونمایی در خدمت عموم مشتریان قرار خواهد گرفت.

معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین تصریح نمود: از دیگر امکانات قابل توجه این محصول اینست که ما روی این پلتفرم امکان مانیتورینگ پیشرفته ایجاد کرده ایم که اکانتینگ و حسابداری متمرکز دارد. همچنین امکان مدیریت ریسک بر روی آن فراهم است و حتی مقوله هایی نظیر پولشویی را می توان بر روی آن مدیریت کرد.

وی افزود: بهرحال ایران زمین بوم، یک پلتفرم جامع و کامل برای بانکداری باز هست که فکر می کنیم یکی از زیرساخت هایی بوده که جای آن در سیستم بانکداری خالی بوده است و هم اکنون توسط بانک ایران زمین ارائه و آماده بهره برداری است. نکته قابل توجه دیگر این است که ما پروتکل (OATH) یا همانAuthentication  Open را بر روی این پلتفرم پیاده سازی کردیم که سرویس آن قابل ارائه به استارتاپ ها هست و آن ها می توانند از این سرویس استفاده نمایند و مشتریان خود را احراز هویت نمایند.

هدیه کارت، کارت هدیه ای منحصر با امکات شارژ

اینانلویی در ادامه به محصول دوم ارائه شده توسط بانک ایران زمین اشاره نموده و افزود: دیگر محصولی که توسط بانک ایران زمین، رونمایی شده است در واقع ارائه خدمات کارت هدیه به مشتریان بانکی است با این تفاوت که این کارت های هدیه نیازی به شارژ اولیه در شعبه ندارند، بلکه مشتری می تواند کارت بانکی را دریافت نموده و با کارت شتابی در هر زمان، به هر میزان با مراجعه به درگاه شارژ هدیه کارت ایران زمین، این کارت هدیه را شارژ کند.

وی تاکید کرد: این امکان جذابی است که بانک ایران زمین در راستای تحقق بانکداری دیجیتال که مشتری محور است و این یک نیاز اساسی مشتریان است که هر زمان تمایل داشتند بتوانند به این چنین محصولی دسترسی داشته باشند برای نخستین بار به مشتریان عرضه نموده است. همچنین در خصوص مسائل شارژینگ و اقداماتی که انجام شده پروتکل هایی استفاده شده که در این پلتفرم ابتکاری است.

وی در پایان تصریح نمود: بانکداری دیجیتال یعنی بانکداری مشتری محور و باید در همه زمینه ها به این رویکرد توجه داشته باشیم و در همین راستا حرکت کنیم./ سارا دلیریان

ارسال نظرات
موضوعات روز