جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
مدیرعامل ایساکو:
شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) با کاستن از بوروکراسی اداری و سرعت بخشی به روش های ارسال قطعات تلاش دارد تا برخی تبعات ناشی از تحریم بر خدمات پس از فروش را به بهترین شکل مدیریت کند.
کد خبر: ۳۳۵۶۱
منابع جدید برای تامین قطعات رنو و پژو جایگزین شد

تیتر20 -  با قطع تولید محصولات رنو و پژو در ایران، زنگ خطر برای برخی دارندگان محصولات این شرکت ها به صدا در آمده است چرا که دیگر دامنه تحریم ها تنها شامل خودروهای وارداتی نمی شود و محصولات تولید داخلی و مونتاژی فرانسوی، کره ای و یا حتی چینی خودروسازان داخلی نیز ممکن است با کمبود قطعات ناشی از تعلیق همکاری طرفین خارجی با ایرانی دچار شوند.

در این شرایط اما این پرسش مطرح می شود که وضع خدمات پس از فروش و تامین قطعات این خودروها در شرایط کنونی و ماه های آینده به چه نحو خواهد بود و آیا تمهیدات لازم از سوی شرکت های خدمات پس از فروش صورت گرفته است؟

ارائه خدمات و تامین قطعات محصولات داخلی و مونتاژی ایران خودرو


مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو(ایساکو) با اشاره به چالش های ناشی از تحریم ها در ارائه خدمات و تامین قطعات محصولات داخلی و مونتاژی ایران خودرو گفت: در شرایطی که تحریم ها بر تامین قطعات و خدمات پس از فروش خودروسازان تاثیر گذاشته و در آینده شرکتهای خدماتی را با چالش هایی مواجه خواهد کرد شرکت ایساکو با پیش بینی موانع پیش رو و اجرای برخی اقدامات مناسب در تامین و توزیع قطعات تلاش دارد تا رضایت حداکثری مشتریان را کسب کند.

سید رضا حسینی در گفت و گویی، اظهار داشت: از سال گذشته ذخیره سازی مناسبی از قطعات مورد نیاز در خودروهای مونتاژی و داخلی ایران خودرو آغاز شد به طوریکه اجرای سیستم کسب و کار مدیریت توزیع قطعات یدکی به صورت کاملا سیستماتیک عملی شد.

وی اضافه کرد: با مدیریت توزیع قطعات و شناسایی دقیق نقاط مورد نیاز و متناسب با تقاضا، توزیع قطعات صورت می گیرد تا از توزیع غیر سیستمی و هیجانی در شبکه و تاثیر آن در بازار جلوگیری شود.

حسینی همچنین به برخی راهکارها در تامین قطعات یدکی خودروهای مونتاژی و ایجاد منابع جدید اشاره و تاکید کرد: به دنبال مسائل پیش رو و وجود برخی موانع در تامین قطعات یدکی خودروهای مونتاژی و جدید، منابع جایگزین توسط شرکت پیاده سازی شده است. بر این اساس برای تامین قطعات محصولات رنو از مسیرهای مختلف به سراغ تهیه کننده های اصلی رفتیم و برای محصولات پژو نیز با هماهنگی ایکاپ از سایر منابع و نماینده های خارج از کشور تامین منابع صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ایساکو افزود: در خودروهای چینی تولیدی در ایران خودرو نیز به رغم موانعی که طی دو ماه گذشته در همکاری با کلنون بانک چین ایجاد شده است از کانال های متعدد تبادلات مالی و ارسال نقدینگی انجام و تامین قطعات صورت می گیرد.
 

ارسال قطعات مورد درخواست مشتریان از طریق امداد ویژه به نمایندگی های سراسر کشور

حسینی با بیان اینکه طرح این موضوع که شرکتهای خدماتی با هیچ چالشی در تامین قطعات مواجه نیستند، صحبت درستی نیست، بیان کرد: پیش از تحریم ها قطعات متناسب با نیاز مراکز مصرف توزیع و کمتر نمایندگی ها در خصوص قطعه، امداد ویژه ای را ارائه می کرد اما با آغاز تحریم ها و قطع همکاری ها عمده قطعات در مراکز متمرکز شده است و در صورت مراجعه مشتریان و نیاز نمایندگی ها بواسطه سیستم کسب و کار یکپارچه به سرعت از طریق امداد ویژه قطعه مورد درخواست ارسال می شود .


کاهش زمان تعمیرات در شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو

وی تاکید کرد: شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو با کاستن از بوروکراسی اداری و سرعت بخشی به روش های ارسال قطعات تلاش دارد تا برخی تبعات ناشی از تحریم بر خدمات پس از فروش را به بهترین شکل مدیریت کند.

حسینی در پایان به نقش مدیریت پروسه خدمات در کاهش زمان تعمیرات در شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو پرداخت و یاد آور شد: در راستای اقدامات صورت گرفته، میانگین زمان تعمیرات خودرویی در شبکه ایساکو از زمان پذیرش تا ترخیص در سال 94 و در محدوده 6 روز به 1.98 روز در سال جاری رسیده است./پرشین خودرو
ارسال نظرات
موضوعات روز