پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
حتما شما هم دوست دارید تفاوت بین ادوپرفیوم, ادوتویلت و ادکلن را بدانید, در ادامه به شما میگوییم که کدام یک بهتر است.
کد خبر: ۳۳۶۱۰
چگونه عطر با ماندگاری بالا انتخاب کنیم؟

تیتر20 - خیلی از اوقات پیش آمده است که در تفاوت بین عطر و ادکلن مانده ایم ، این که کدام یک را انتخاب کنیم ، کدام یک بهتر است ، ماندگاری بوی کدام یک بیشتر است و یا اصلا فراتر از این ها در هنگام خرید عطر خیلی پیش آمده است که با دو عبارت به نام ادوپرفیوم و ادوتویلت برخورد کرده ایم ، فروشنده می گوید که عطرتان ادوپرفیوم است و گران !!! اگر می خواهید می توانید از نمونه های ادوتویلت ما امتحان کنید . و هم چنان جواب این پرسش ها برایتان بی جواب مانده است .

ادوپرفیوم بهتر است یا ادوتویلت؟
اما بالاخره روزی بایستی جوابی برای سوالات خود بیابید ، اگر امروز همان روز است و شما قصد دارید که یک بار برای همیشه معنای این کلمات را برای خود شفاف سازید می توانید با این مطلب ما را همراهی بفرمایید …
عطر ها و ادکلن ها از چندین ماده شیمیایی تشکیل شده اند که هر کدام به تنهایی دارای خواص بویایی می باشند و رایحه ی خاصی را ایجاد می کنند. هر کدام از عطرها با توجه به غلظت اسانس و درجه الکل به کار رفته در ترکیب شان عنوان های مختلفی به خود می گیرند ، عناوینی هم چون ادکلن ، ادوتویلت و ادو پرفیوم .
 
اما معنای این عناوین چیست و دانستن معنا و مفهوم شان چه کمکی در خرید عطر می تواند به ما بکند؟ فرق این عناوین تنها در میزان غلظت اسانس و درجه الکل به کار رفته در ترکیب آن ها می باشد . این عبارت به این معنی است که هر چه قدر که غلظت عصاره روغنی یک عطر بیشتر باشد ، میزان ماندگاری آن عطر نیز افزایش خواهد یافت .
حال یک سوال مطرح می شود و آن این که غلظت ماندگاری ادلکن ، ادوتویلت و ادوپرفیوم ها نسبت به همدیگر چگونه است ؟ خب ، این گونه می توان گفت که غلظت عصاره در ادوپرفیوم بیشتر از ادوتویلت و در ادوتویلت ها بیشتر از ادکلن ها می باشد .

همین امر نیز باعث تفاوت در هزینه این سه نوع نسبت به یکدیگر شده است و ادو پرفیوم ها اصولا گران تر از سایر عطرها می باشند .

پس بعد از این می توانید در هنگام خرید اگر به دنبال عطری با ماندگاری بالا می گردید به ادوپرفیوم یا به اختصار (EDP ( و ادوتویلت یا به اختصار (EDT) بودن آن نیز توجه داشته باشید.
 
-  غلیظ ترین عصاره، عطر یا perfume نام دارد با غلظتی بین 40-15% خالصترین و ماندگارترین بوهاست و در عین حال گرانترین نوع عطر است.
 
-  ادوتویلت (Eau de Toilette)در حدود 6-1% غلظت داشته بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد و برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز از آن استفاده شود.
 
- اشخاصی که پوستی چرب دارند معمولا بوی عطرشان نسبت به افرادی که پوست خشک دارند، ماندگاری بیشتری دارد. زیرا پوست چرب به طور طبیعی مرطوب است و رطوبت باعث نگهداری و ماندگاری بوی عطر می شود./نمناک
ارسال نظرات
موضوعات روز