شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
شایعه‌ای جدی، اتفاقی غیرممکن
با اینکه برانکو ایوانکوویچ بارها اعلام کرده که فهرست بازیکنان پرسپولیس بسته شده و نقل و انتقالات زمستانی برای این تیم به پایان رسیده اما هنوز خبرهایی در این باره می‌شنویم که بیشتر شبیه شایعه‌اند تا واقعیت.
کد خبر: ۳۳۶۴۲
تیتر20 -  ماجرای اصلی و ویژه، جدایی علی علیپور از پرسپولیس و انتقال او به فوتبال اروپا است. علیپور که در آستانه جام ملت‌های آسیا از فهرست تیم ملی خط خورد و به امارات نرفت، چند هفته قبل پیشنهادی از باشگاه قره‌باغ آذربایجان دریافت کرد اما پاسخ او منفی بود. قره‌باغ که بهترین تیم باشگاهی در آذربایجان است و البته در لیگ‌های اروپایی هم حضوری فعال دارد، پیشنهاد قراردادی طولانی‌مدت را به علی علیپور داد اما مهاجم 24 ساله پرسپولیس با آن مخالفت کرد. از طرفی پیشنهاد مالی قره‌باغ هم چندان چشمگیر نبود و همین مساله در کنار درخواست امضای قرارداد 3 یا 5 ساله باعث شد تا علیپور از حضور در قره‌باغ صرف‌نظر کند و همچنان در پرسپولیس بماند.

حالا و بعد از یکی دو هفته، بحث انتقال علی علیپور به لیگ دو اسپانیا وجود دارد. بحثی که آن را هم می‌توانیم یک شایعه نقل و انتقالاتی بدانیم تا واقعیتی درباره آینده علیپور.

مهلت نقل و انتقالات در فوتبال اروپا- 5 لیگ معتبر شامل فرانسه، اسپانیا، آلمان، انگلیس و ایتالیا- پنجشنبه هفته قبل به پایان رسید و بر همین اساس دیگر هیچ بازیکنی که تحت قرارداد یک باشگاه دیگر باشد نمی‌تواند وارد این لیگ‌های معتبر شود.

تنها راه علیپور برای حضور در اسپانیا، فسخ قرارداد قبل از این تاریخ بود که با توجه به حضور او مقابل سپیدرود به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست. بنابراین جدایی علیپور از پرسپولیس، نه تنها جدی نیست بلکه شایعه‌ای است که فقط رسانه‌ها به آن می‌پردازند.

شایعه‌ای که در دل خود، شایعه دیگری را جای داده و باعث شده تا مهدی طارمی و پرسپولیس دوباره به هم وصل شوند.

در روزهای اخیر اخباری درباره‌ موافقت باشگاه پرسپولیس با جدایی علیپور و بازگشت مهدی طارمی به‌عنوان جانشین او منتشر شده.

اخباری که اولی امکان‌پذیر نیست و دومی هم بیشتر شبیه گمانه‌زنی است تا اینکه رسمی باشد. مهدی طارمی شرایط مبهمی در ترکیب الغرافه دارد و البته هیچ‌کس هم نیست که از ریز وضعیت این روزهای او باخبر باشد.

طارمی تا پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا پیشنهاد جدی پرسپولیس را پیش روی خود می‌دید اما او برای بازگشت تامل کرد تا خود را در امارات و ترکیب تیم ملی محک بزند. او این تورنمنت را با درخشش مقابل یمن آغاز کرد، برابر عمان گل زد و مقابل چین هم درخشید اما با اخطار عجیبی که بعد از ورود به‌عنوان بازیکن تعویضی برابر عراق دریافت کرد، نمایش عالی‌اش مقابل چین را با محرومیت از دیدار برابر ژاپن عوض کرد.

آخرین فعالیت طارمی در جام ملت‌ها به گفت و گوی او در میکس‌زون با خبرنگاران برمی‌گردد. جایی که همه از او درباره مقصد آینده‌اش سوال‌هایی ‌پرسیدند و البته پاسخ روشنی دریافت نکردند. چرا که طارمی با همان لحن خاص خود به همه یادآوری کرد برای حضور در تیمی جدید، قبل از هر چیز به یک پیشنهاد نیاز دارد. پیشنهادی که هنوز از جیب هیچ باشگاه قابل تاملی خارج نشده تا طارمی قرارداد تازه‌ای امضا کند و با پیراهن آن تیم عکس یادگاری بگیرد.

مهدی طارمی این روزها در قطر مشغول تمرین است. فصل نقل و انتقالات لیگ ستارگان در زمستان به اتمام رسیده و او تنها در شرایطی قادر به جابه‌جایی است که فسخ قرارداد خود را از الغرافه گرفته باشد. این موضوع هنوز بر کسی روشن نیست اما چه بسا در همین زمستان انتقال طارمی نهایی شود و مهدی در تیمی قوی‌تر به فوتبال خود ادامه دهد.

بهترین پیشنهاد برای مهدی طارمی، بازگشت به پرسپولیس است اما نه قانون این اجازه را می‌دهد و نه فهرست برانکو جای خالی برای مهاجم تیم ملی دارد. علیپور قطعا از پرسپولیس جدا نمی‌شود، مگر اینکه به بازی در لیگ‌های درجه 2 اروپایی رضایت بدهد. از طرفی طارمی برای بازگشت، باید قبل از پایان نقل و انتقالات لیگ ستارگان، قراردادش با الغرافه را فسخ کرده باشد. اتفاقی که وقوع آن با توجه به حضور طارمی در تمرین الغرافه، کمی بعید است.

اگر جام ملت‌های آسیا آنطور که باید پیش می‌رفت امروز شرایط طارمی هم متفاوت بود اما فعلا زمان آرزوهای حداکثری برای او نیست و باید تا پایان این فصل صبر کرد. جایی که شاید فوتبال تصمیم بگیرد بالاخره به این ستاره با استعداد پاداشی در حد جایی که باید باشد هدیه کند.

در صورتی که همه این اما و اگرها به سرانجام برسد، آن وقت نظر برانکو ایوانکوویچ هم درباره مهدی طارمی مهم است. مربی کرواتی که با خرید بودیمیر، شاید نیازی به مهاجم 27 ساله تیم ملی نداشته باشد./ایلنا
ارسال نظرات
موضوعات روز