پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
پرویزیان تاکید کرد:
رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی؛ با تاکید بر اینکه شبکه بانکی همراه و همگام نظام اقتصادی است، گفت: ما خود را بدهکار مردم و موظف به خدمت می دانیم لذا نباید از سوی مراجع تصمیم گیری در خصوص بانک ها اجحاف شود.
کد خبر: ۳۳۶۵۵
تیتر20 - رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی؛ با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفت: شبکه بانکی همراه و همگام نظام اقتصادی است. ما خود را بدهکار مردم و موظف به خدمت می دانیم لذا نباید از سوی مراجع تصمیم گیری در خصوص بانک ها اجحاف شود.

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و مدیرعامل بانک پارسیان در جمع مدیران روابط عمومی بانک ها و موسسات اعتباری که حسین زاده، رییس شورای هماهنگی بانک های دولتی و مدیرعامل بانک ملی، صالح آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات، زاهدپور، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز در آن حضور داشتند، با تأکید بر متناسب ساختن انتظارات از شبکه بانکی گفت: بعضاً وجهه شبکه بانکی بین تصمیم گیران، برخی از مسئولین، نمایندگان محترم مجلس و بزرگان کشور به گونه ای مطرح شده که شبکه بانکی خلاف رشد اقتصادی حرکت و عمل می کند.
وی تاکید کرد: در حالی که شبکه بانکی به عنوان اصلی ترین بخش تأمین مالی اقتصاد کشور، ارائه دهنده خدمات متنوع برای فعالین اقتصادی و مردم است. بانک ها علاوه بر تأمین پول، نقدینگی و تسهیلات، هم پای سایر بخش های اقتصادی تحت تأثیر فضای کسب و کار و سیاست ها و مقررات مختلف بوده و باید بصورت مکمل دیگر بخش ها برای کمک به تولید و سرمایه گذاری قرار گیرند که نتیجه آن رشد و رفاه بیشتر در جامعه باشد.

نتیجه برخی تصمیم گیری ها، بارمالی سنگین روی دوش بانک ها است

پرویزیان افزود: نتیجه این تفکر، تصمیم ها و تصویب برخی مقررات و قوانین در دولت، مجلس و سایر مراجع تصمیم گیری است که بارمالی سنگین روی دوش بانک ها می گذارد که واجد توجیه اقتصادی و اجتماعی لازم نبوده و هزینه این تصمیم گیری ها برای بانک ها، کشور، ذی نفعان و سهامداران و سپرده گذاران بانکی بالاست. به عنوان مثال مصوبه مالیات بر تسعیر ذخایر ارزی ذخایر کشور و اخذ مالیات از درآمدهای ارزی بانک مرکزی ج.ا.ا، بند (و) اصلاح شده تبصره 16 ماده واحده لایحه بودجه از جمله نمونه های اخیری هستند که نفع مناسبی برای مردم و فعالان خوش حساب و مشتریان ارزنده بانک ها ندارند.

وی تصریح کرد: مواردی از این دست، از یک سو در تضاد با فضای عمومی کسب و کار شبکه بانکی و نظم متعارف ساختاری آن بوده و از سوی دیگر فعالیت همکاران خدوم شبکه بانکی را مخدوش می نماید.

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به وضع تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران گفت: تحریم ها علیه استقلال کشور وضع شده و تحریم کنندگان به دنبال شکست مقاومت ملت ایران هستند. فشار اقتصادی و بالا رفتن هزینه ها و  محدودیت های قابل اعمال در شبکه بانکی گام اصلی و اولیه تحریم کنندگان بوده که نماد آن در شبکه بانکی، قفل شدن منابع بانک ها و عدم امکان ارایه خدمت بین المللی و افزایش هزینه های مبادله و فشار بر شبکه بانکی کشور است و لذا نباید با برخی اقدامات و تصمیم گیری ها در داخل، توان بانکی کشور بیشتر تضعیف شود و هزینه بانک ها بیش از این افزایش یابد، انتظارات از سیستم بانکی باید مطابق با واقعیت ها و متناسب با توان و ظرفیت مالی بانک ها و کارکرد متعارف آن ها در نظام بین المللی باشد.

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی افزود: در دوره کنونی باید همراهی و انسجام بیشتری در شبکه بانکی ایجاد شود. با اطلاع رسانی مناسب، آگاهی بیشتری به همه مردم در مورد نقش، فعالیت، مسئولیت اجتماعی و خدمات متنوع بانک ها ارائه شود تا مشخص شود که همکاران سیستم بانکی تا چه حد در گوشه و کنار کشور و همه بخش های اقتصادی در کنار مردم و دولت قرار دارند و به پیشبرد اهداف اقتصادی و اجتماعی کمک می کنند. شبکه بانکی در بخش های قرض الحسنه، تأمین کالاهای اساسی و مصرفی، لیزینگ ها، کسب و کارهای کوچک و متوسط و حمایت از بنگاه های بزرگ، تأمین سرمایه در گردش، اجرای طرحهای توسعه، نقش موثری داشته که اعداد و ارقام نیز اقدامات اثرگذار بانک ها در این بخش ها را تأیید می کند./ روابط عمومی بانک پارسیان
ارسال نظرات
موضوعات روز