جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
تیتر20 طرح ورود کارشناسان دفاتر منطقه ای ایساکو به نمایندگی های منتخب را بررسی می کند؛
پرسش اینجاست که ورود کارشناسان دفاتر منطقه ای به نمایندگی های منتخب در قالب طرح همراه با مشتریان، برای تسهیل امور مشتریان است یا نظارت بیشتر؟ به نظر می رسد هر کدام از دو مورد فوق مدنظر ایساکویی ها برای انجام طرح جدیدشان است که در نهایت می تواند به افزایش سطح رضایتمندی مشتریان کمک کند.
کد خبر: ۳۳۷۷۸
تسهیل امور مشتریان یا نظارت بیشتر؟

تیتر20 - شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساکو) از ابتدای بهمن ماه امسال طرح "همراه با مشتریان" را کلید زده است، طرحی که در صورت اجرای درست، می توانند سطح رضایتمندی از این شرکت را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

آن طور که ایساکو اعلام کرده، هدف از این طرح، ارتقای رضایتمندی مشتریان به واسطه بهبود خدمات پس از فروش و رفع ایرادها و عارضه های موجود است. روش کار نیز به این شکل است که تیمی از کارشناسان خبره دفاتر منطقه‌ای با حضور در نمایندگی‌های منتخب، ضمن ارتباط مستقیم با مشتریان، فرآیند ارائه خدمات در نمایندگی‌ها را نیز زیر نظر می گیرند.

 آنها در واقع  به بررسی مشکلات موجود در فرآیند پذیرش تا ترخیص و تامین قطعه خواهند پرداخت، ضمن آنکه رویکرد یاری‌رسانی به نمایندگی‌ ها برای ارائه خدماتی با کیفیت بالاتر و تسهیل امور مشتریان نیز در این طرح لحاظ شده است.  

حال پرسش اینجاست که ورود کارشناسان دفاتر منطقه ای به نمایندگی های منتخب، برای تسهیل امور مشتریان است یا نظارت بیشتر. به نظر می رسد هر کدام از دو مورد فوق مدنظر ایساکویی ها برای انجام طرح جدیدشان باشد، در نهایت می تواند به افزایش سطح رضایتمندی مشتریان کمک کند. 

تسهیل امور مشتریان یا نظارت بیشتر؟

وقتی کارشناسان در نمایندگی ها حضور پیدا می کنند، چند اتفاق مثبت رخ خواهد داد. اول اینکه مسوولان نمایندگی ها طبعا خود را در معرض نظارت مستقیم و نزدیک ایساکو می بینند و این موضوع عملا در نحوه رفتار آنها با مشتریان و همچنین ارائه خدمات بهتر و سریع تر به آنها، اثرگذار است. به عبارت بهتر، حضور کارشناسان در نمایندگی ها به نوعی می تواند حکم بازرسی مستقیم ایساکو را نیز داشته باشد و بنابراین نمایندگی ها احتمالا پاسخگوتر رفتار خواهند کرد.

اتفاق دیگری که در قالب این طرح رخ می دهد، به روزرسانی عارضه ها و ایرادات موجود در نمایندگی های ایساکو است. به خصوص در مقطع فعلی که خودروسازی کشور و به تبع آن، بخش خدمات پس از فروش با چالش کمبود قطعات مواجه است، حضور کارشناسان خبره ایساکو در نمایندگی ها، می تواند کمبودها و مشکلات را بیشتر عیان کرده و این شرکت را بیش از پیش در جریان عارضه ها قرار دهد. طبعا هرچه زیر و بم مشکلات و ایرادات بیشتر رو شود، امکان حل آنها نیز افزایش خواهد یافت و ایساکویی ها بیش از گذشته متوجه مشکلات و دغدغه های مشتریان در نمایندگی ها خود خواهند شد.

اما اتفاق مثبت دیگری که طرح جدید شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو به دنبال دارد، رو در رو شدن کارشناسان خبره این شرکت (ایساکو) با مشتریان است. این موضوع از یک جهت اصلی حائز اهمیت است؛ اینکه مشتریان همراهی نزدیک ایساکو را لمس خواهند کرد و این موضوع از جنبه روانی تاثیر مثبتی روی آنها خواهد داشت.

تسهیل امور مشتریان یا نظارت بیشتر؟

 در واقع مراجعه کنندگان به نمایندگی های ایساکو با دیدن کارشناسان خبره این شرکت و ارتباط مستقیم با آنها، به نوعی نسبت به حل مشکلات و دغدغه هایشان در اسرع وقت، امیدوار خواهند شد. طبعا این رودررویی می تواند عمق مشکلات و دغدغه های مشتریان را نیز بیشتر نمایان کند، چه بسا حضور کارشناسان خبره در نمایندگی ها برخی گره ها را که شاید در حالت عادی بسته بمانند، باز کند.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که عارضه ها و مشکلات کشف شده توسط کارشناسان خبره، قرار است به ایساکو اعلام و این شرکت اقدامات لازم در راستای بهینه سازی امور را انجام دهد. در مجموع به نظر می رسد طرح همراه با مشتریان عملا ایساکو و نمایندگی هایش را پاسخگوتر از قبل خواهد کرد، البته به شرط آنکه چنین اقداماتی ادامه دار بوده و فرآیند نظارت بر نمایندگی ها به روش های مختلف اجرایی شود.           

ارسال نظرات
موضوعات روز