جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
​حجت‌اله صیدی:
مدیرعامل بانک صادرات ایران از عملیاتی شدن رمز یکبار مصرف برای انجام خدمات بانکی در این بانک از ابتدای سال ٩٨ خبر داد.
کد خبر: ۳۳۷۷۹
رمز یکبار مصرف از اول سال آینده در بانک‌ صادرات ایران عملیاتی خواهد شد

تیتر20 - حجت‌اله صیدی در نخستین نشست تخصصی پی‌جویی مؤثر و کارآمد جرایم سایبری در حوزه بانکداری الکترونیک که با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، مسئولان امنیتی پلیس فتا، مدیران عامل بانک‌ها و کارشناسان امنیت اطلاعات بانک‌ها و متخصصین این حوزه برگزار شد، همکاری بانک‌ها با پلیس امنیت سایبری را در خنثی‌سازی جرایم و تهدیدات بانکداری الکترونیکی بسیار با اهمیت دانست و گفت: امروز پلیس در کشور ما به برکت زحمات و تلاش‌ نیروی‌های توانمند آن در خنثی‌سازی بخش مهمی از جرایم سایبری و امنیتی، یکی از پیشرفته‌ترین، مدرن‌ترین و کارآمدترین پلیس دنیا است و ارقام موجود نشان از انجام یک کار بزرگ در این حوزه توسط آنها دارد.

وی با برشمردن موارد مختلف ریسک‌های اعتباری، استفاده از رمز ثابت را یکی از مشکلات موجود در این بخش عنوان کرد و گفت: بانک‌ها اقدامات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی مختلفی را با همکاری نهادهای مختلف امنیتی کشور انجام داده‌اند که در همین راستا بانک‌ها از خرداد سال آینده رمز یکبار مصرف را اجرایی خواهند کرد که این اقدام سه ماه زودتر در بانک صادرات ایران عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: نظام بانکی شریان اصلی اقتصادی در هر کشوری است و اقتصاد هیچ کشوری بدون آن قادر به فعالیت نیست. بانکداری الکترونیک ریسک عملیاتی بانک‌ها را بیشتر کرده و از این رو تأمین امنیت نظام پرداخت به عنوان بخش بزرگی از کارکردهای نظام بانکی، بسیار مهم و ضروری است.

صیدی با بیان نقش بانکداری الکترونیک در تبادلات مالی و ریسک‌های احتمالی این‌گونه عملیات‌ها، افزود: امروزه متناسب با پیشرفت‌های نوین تراکنش‌های الکترونیک، امکان سوءاستفاده از این بسترها نیز زیاد شده است که برای ارتقاء امنیت تراکنش‌ها و جلوگیری از خطرات احتمالی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و آگاهی به جامعه می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای ایفاء کند. 

در این مراسم همچنین، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ٦٠ درصد جرایم فضای مجازی مربوط به مسائل مالی است، گفت: ٤٠ درصد برداشت‌های غیر قانونی و ٢٠ درصد کلاهبرداری‌های مالی کشور در فضای مجازی صورت می‌گیرد. 

رحیمی با بیان اینکه با تشکیل پلیس فتا در سال‌های اخیر، این نیرو در مدت زمان کوتاهی، اشراف و اقتدار کاملی بر حوزه سایبری یافته است، گفت: یکی از مهم‌ترین جرایم که در صدر قرار گرفته موضوع جرایم اقتصادی است.

وی افزود: در بخش بانکداری الکترونیک پلیس تلاش دارد تا با همکاری بانک‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی را رقم بزند.

همچنین در این نشست، جواد جاویدنیا، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور با بیان اینکه هر بانکی بتواند امنیت مبادلات الکترونیک را بیش از سایر بانک‌ها فراهم کند، در فضای رقابت در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت، گفت: باید به سمت ارتقای امنیت در مبادلات پیش برویم.

وی افزود: نیاز مردم به فضای مجازی هر روز بیشتر می‌شود و باید به پیشگیری و اصلاح زمینه‌های وقوع جرم نیز توجه شود.

در بخش دیگری از این مراسم لوح تقدیرِ فرمانده انتظامی تهران بزرگ، به دلیل همکاری و تعاملات سازنده و بی‌وقفه در عرصه بانکداری الکترونیک و برقراری امنیت عملیات بانکی بر این بستر، به مونا ونکی، رئیس اداره کل حفاظت فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران اهدا شد. / روابط‌عمومی بانک صادرات ایران
ارسال نظرات
موضوعات روز