جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
واضح است که اپل همچون سال‌های گذشته، در سال ۲۰۱۹ نیز برنامه پربار و پرمحصولی برای عرضه محصولات جدید دارد.
کد خبر: ۳۳۸۰۶
امسال اپل چه محصولاتی معرفی می‌کند؟

تیتر20 - گزارش‌ها و پیش‎بینی‎های مختلف در سال گذشته و اوایل سال جاری گمانه‎زنی‌هایی از محصولات جدید این شرکت انجام دادند که با پیگیری آن می‎توان با قطعیت حدس زد که اپل چه محصولاتی را برای امسال عرضه خواهد کرد. در ادامه این محصولات را معرفی می‌کنیم.
امسال اپل چه محصولاتی معرفی می‌کند؟

ایرپاور
این محصول نوعی شارژر چندکاره اپل است که هم ساعت اپل، هم آی‌فون و هم ایرپادز را یکجا می‌تواند شارژ کند. اپل نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۷ از این محصول رونمایی کرد و در آن زمان گفت که در سال ۲۰۱۸ آن را عرضه می‌کند. اپل اما به این وعده خود عمل نکرد و هیچ نشانه‌ای هم از عرضه آن در آینده بروز نداد. برخی حتی گفتند اپل کلا از عرضه این محصول منصرف شده است. با این حال برخی خبرها حاکی است که اپل می‌خواهد ایرپاور را در سال ۲۰۱۹ عرضه کند. گفته می‌شود داغ شدن بیش از حد دلیل به تاخیر انداختن این پروژه بوده است.

آی‌فون
اپل در سال ۲۰۱۹ هم همچون سال‌های گذشته به عرضه آی‌فون‌های جدید ادامه خواهد داد. سه آی‌فون ۲۰۱۹ که اپل معرفی می‌کند با همان شکل و اندازه آی‌فون ۱۰ خواهند بود و شامل آی‌فون Xs، آی‌فون Xs Max و آی‌فون Xr خواهند بود. صفحه نمایش آی‌فون‌های ۲۰۱۹ اپل همچنان OLED/ LCD خواهند بود. همچنین همه آی‌فون‌های ۲۰۱۹ از پردازنده A۱۳ بهره خواهند گرفت که اپل از شرکت TSMC تامین می‌کند. این به روزکردن پردازنده باعث افزایش قدرت و سرعت و به‌طور کلی کارآیی این آی‌فون‌ها خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود برخی از آی‌فون‌های ۲۰۱۹ دارای لنز سه‌گانه پشتی باشد. همچنین با توسعه سیستم TrueDepth ماژول دوربین اپل کوچک‌تر و به تبع آن حاشیه بالایی صفحه آی‌فون هم کمتر خواهد شد. آی‌فون‌های ۲۰۱۹ از قلم اپل پشتیبانی خواهند کرد. همچنین شایعاتی نیز درباره استفاده از تکنولوژی تاچ سه‌بعدی در کل آی‌فون‌های ۲۰۱۹ وجود دارد.

اپل تی وی
اپل قرار نیست اپل تی‌وی ۲۰۱۹ و دستگاه جدید و ستاپ باکسی را به بازار عرضه کند اما گفته می‌شود شرکت به دنبال عرضه یک دستگاه اپل تی‌وی کوچک مانند دانگل Fire Stick آمازون و گوگل کروم کست است. طبیعتا کاربرد مینی اپل تی‌وی ۲۰۱۹ هم شبیه محصولات فعلی خواهد بود. در حال حاضر اپل تی‌وی ۴K با قیمت ۱۷۹ دلار و اپل تی‌وی غیر ۴k با قیمت ۱۴۹ دلار در اپل استور فروخته می‌شود. دانگل‌های آمازون و گوگل با قیمت ۲۵ و ۳۵ دلار عرضه می‌شود. باید دید اپل چه قیمتی روی این دانگل خواهد گذاشت.

سرویس استریم تلویزیونی اپل
اپل بعد از سال ۲۰۱۷ روی تولید محتواهای تلویزیونی سرمایه‌گذاری عظیمی کرده و احتمالا امسال سرویس استریم تلویزیونی‌اش را عرضه می‌کند. جالب اینکه زمان برگزاری این رویداد هم مشخص شده و آن پنجم فروردین است. قرار است سرویس اشتراک تلویزیونی و همچنین سرویس جدید اشتراک مجله و روزنامه اپل (اپل نیوز) در این رویداد معرفی شود. گفته می‌شود سرویس تلویزیون اپل که احتمالا چیزی شبیه نتفلیکس خواهد بود در بیش از ۱۰۰ کشورجهان فعال خواهد بود. احتمالا سرویس اشتراک تلویزیون اپل از آمریکا آغاز می‌شود و به تدریج سایر کشورها را دربر می‌گیرد. بنابراین در محصولات ۲۰۱۹ اپل باید منتظر سرویس‌های استریم ویدئو باشیم.

ایرپادز
ایرپادز ۲۰۱۹ چیزی است که انتظار داریم اپل در این سال به ما عرضه کند. هرچند تفاوت خاصی در ایرپادز فعلی و نسخه ۲۰۱۹ آن وجود ندارد. گفته می‌شود در ایرپادز ۲۰۱۹ با گفتن Hey Siri دستیار صوتی اپل بدون نیاز به ضربه فعال می‌شود. یعنی این ایرپادزها به صوت حساس خواهند بود. نسل دوم ایرپاد با این ویژگی کوچک ارتقا یافته در حالی امسال عرضه می‌شود که گفته می‌شود اپل در نسل سوم ایرپاد روی تغییر دیزاین و ارائه امکانات جدیدتر متمرکز شده است. احتمالا ایرپادزهای نسل سوم ویژگی ضد آب بودن هم دارند؛ چیزی که ایرپادزهای فعلی از آن بی بهره‌اند. سیگنال بلوتوث بهتر و داشتن ویژگی ضد نویز از دیگر امکانات ایرپادز نسل سوم خواهد بود. مینگ چی کو از مشهورترین لودهندگان اخبار و امکانات محصولات اپل می‌گوید ویژگی‌های پیشرفته زیادی را تا سال ۲۰۲۰ در ایرپادز نخواهیم دید. در مقابل اما بلومبرگ می‌گوید برخی از امکانات پیشرفته را در ایرپادز ۲۰۱۹ خواهیم دید.

هوم پاد
گفته می‌شود اپل در سال ۲۰۱۹ هوم پاد را با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌کند. پس اگر در فکر خرید هوم پاد هستید بهتر است کمی دست نگه دارید. در مورد هوم پاد نسل دوم چیز کمی در رسانه‌ها گفته شده و فقط بلومبرگ اعلام کرده که در اوایل سال ۲۰۱۹ شاهد هوم‌پاد ۲۰۱۹ خواهیم بود.

هدفون اپل
شرکتی که سازنده هوم پاد و ایرپادز است و سال‌ها قبل هم شرکت سازنده هدفون بیتس را خریده حالا ظاهرا به فکر تولید هدفون اپل هم هست. راحتی و سادگی چیزی است که از اپل برای هر محصولی از جمله هدفون انتظار داریم.

مک پرو
اپل کامپیوتر مک پرو خودش را از سال ۲۰۱۳ تاکنون ارتقا نداده است. کامپیوترهای مک پرو کامپیوترهای رومیزی اپل هستند که برای مصارف حرفه‌ای تر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال ۲۰۱۷ گفته شد که اپل مک پرو دیزاین مجدد شده‌ای را شروع به ساخت کرده اما تکمیل آن تا سال ۲۰۱۹ به‌طول می‌انجامد. حالا احتمالا باید منتظر مک پرو ۲۰۱۹ باشیم. کامپیوتری با قابلیت VR و تولید محصولات سینمایی.

آی‌مک
اپل‌ آی‌مک و آی‌مک پرو را در سال ۲۰۱۸ به روز نکرد حالا انتظار داریم آی‌مک ۲۰۱۹ و آی‌مک پرو ۲۰۱۹ را با مشخصات جدیدتر ببینیم. پردازنده سریع تر و بهبودهایی در کیفیت صفحه نمایش احتمالا چیزی است که از آی‌مک‌های جدید انتظار داریم. طبیعتا قیمت بالایی هم از این سری محبوب کامپیوترهای اپل انتظار می‌رود. پس اگر خوش‌شانس باشیم آی‌مک‌های ۲۰۱۹ هم جز محصولات ۲۰۱۹ اپل خواهند بود.

مک بوک پرو
تحلیلگر مشهور مینگ چی کو می‌گوید اپل امسال در میان محصولات اپل ۲۰۱۹ یک مک بوک پرو و یک مانیتور K۶ هم عرضه می‌کند. او به سایت مک‌رومرز گفته است که کامپیوتر مک بوک پرو ۲۰۱۹ اپل ۱۶ یا ۵/ ۱۶اینچی خواهد بود. اپل در سال ۲۰۱۲ عرضه کامپیوتر مک بوک پرو ۱۷ اینچی را کنار گذاشت. به گفته مینگ‌چی کو، احتمالا اپل از سری مک بوک پرو ۲۰۱۹ یک کامپیوتر ۱۳ اینچی هم عرضه می‌کند که رم آن ۳۲ گیگابایت است. مینگ چی کو می‌گوید اپل بعد از سال‌ها دوباره در اندیشه حضور در بازار مانیتور هم هست و حالا می‌خواهد مانیتور ۶/ ۳۱ اینچی عرضه کند. این مانیتور ۶K اپل از نوع Mini LED است. اپل در سال ۲۰۱۶ تولید مانیتور خود  (Thunderbolt Display) را متوقف کرد. در حال حاضر بهترین انتخاب دارندگان کامپیوترهای مک خرید مانیتور ۲۷ اینچی LG UltraFine ۵K است. این امکان وجود دارد که امسال مک‌بوک ایر ۲۰۱۹ را ببینیم.

آی‌پد
اپل آی‌پد پرو خودش را در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد به همین دلیل خبری در مورد‌ آی‌پد پرو ۲۰۱۹ نداریم. اما برخی پیش‌بینی‌ها حاکی است که اپل‌ آی‌پد ۲۰۱۹ را با iOS ۱۳ همگام خواهد کرد و البته این شامل آی‌پد معمولی می‌شود. گفته می‌شود اپل روی نسخه ۷.۹ اینچی آی‌پد مینی هم در حال کار است. آی‌پد مینی سال‌هاست به روز نشده است. برخی تصاویری که از قاب‌ آی‌پد مینی ۲۰۱۹ لو رفته نشان می‌دهد که‌ آی‌پد ۲۰۱۹ شامل برخی قابلیت‌های آی‌پد پرو مثل داشتن چهار اسپیکر، اتصال هوشمند برای اتصال به کیبورد و پشتیبانی از قلم اپل است. برخی خبرهای دیگر هم حاکی است کمپانی اپل قصد دارد ۶ نسخه مختلف از آی‌پد را روانه بازار کند. پس انتظار می‌رود محصولات ۲۰۱۹ اپل شامل آی‌پدهای ارزان‌تر باشد.

نسل پنجم ساعت اپل
هیچ خبر جدیدی از اپل واچ سری پنج یا اپل واچ نسل پنجم نداریم. اما از آنجا که اپل ساعت هوشمندش را هر سال با آی‌فون جدید به روز می‌کند احتمالا اپل واچ سری ۵ را امسال شاهد خواهیم بود. آنچه از اپل واچ سری ۵ می‌توانیم انتظار داشته باشیم واقعا بیشتر از حدس نخواهد بود. احتمالا سنسورهای بیشتر بخشی از آن حدسیات است. تاکید روی سلامت احتمالا اپل واچ ۲۰۱۹ را به سمت ویژگی‌های بیشتر مرتبط با سلامتی پیش خواهد برد.

سیستم عامل
هر سال در ماه ژوئن اپل سیستم عامل های‌ای او اس، watchOS, macOS, and tvOS را به روز می‌کند. انتظار داریم در ماه ژوئن امسال هم شاهد همین سیستم عامل‌های جدید باشیم. همچنین برخی شایعاتی که تا اینجا درباره iOS ۱۳ منتشر شده نشان دهنده بهبودهای انقلابی نسبت به iOS ۱۲ نیست. اما برخی بهبودها در آی‌پد مانند تغییر در تب ها، تقسیم صفحه نمایش، کار با قلم و بهبودهایی برای کاربران تجاری از‌ای او اس ۱۳ انتظار می‌رود. توسعه نرم افزار ویرایش عکس و ادامه برخی امکانات‌ای او اس ۱۲ هم از دیگر موارد پیش بینی شده در این زمینه است. اینها بخشی از دانسته‌های ما درباره محصولات ۲۰۱۹ اپل است طبیعتا باید منتظر نشست و دید اپل در عمل چه عرضه خواهد کرد./دنیای اقتصاد
ارسال نظرات
موضوعات روز