سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
گزارش ویژه// تیتر 20 بررسی می کند؛
بزرگترین بانک بورسی کشور نیز از چالش ها و مسائل اقتصادی پیش رو برکنار نبوده ولی همچنان به عنوان یکی از بانکهای بزرگ و باسابقه در نظام بانکی کشور در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی، نقش با اهمیتی داشته و تلاشهای قابل قبولی نیز انجام داده است.
کد خبر: ۳۳۸۱۰
کارنامه ی قابل قبول بانک صادرات در عمل به مسئولیت های اجتماعی

تیتر20  - در همه کشورهای دنیا، بانک ها نقشی کلیدی در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی در جوامع ایفا می کنند. 

در سال های گذشته، توجه به مسئولیت اجتماعی بنگاه ها به طرز چشمگیری افزایش یافته است و این امر از یک حس مسئولیت صرف به یک اولویت غیر قابل اجتناب در دستور کار مدیران این بنگاه ها مبدل گشته است. با توجه به اینکه صنعت بانکداری یکی از بخش هایی است که می تواند تاثیرات مهمی در ساز و کارهای اقتصادی و اجتماعی بر جای گذارد، توجه به طبقات آسیب پذیر و قشرهای کم درآمد و مقابله با بحران های طبیعی می تواند در تحقق مسئولیت اجتماعی این بنگاههای اقتصادی نقش به سزایی داشته باشد.

اگرچه بانک ها و بازارهای مالی در معرض نوسانات بازار هستند و خصوصا در دوره های اخیر با مشکلات اقتصادی و محدودیت منابع مالی مواجهند اما در عین حال موظفند در قبال مشکلات کشور نیز رویکردی مسئولانه در پیش گیرند. 

بزرگترین بانک بورسی کشور نیز از این چالش ها و مسائل اقتصادی پیش رو برکنار نبوده ولی همچنان به عنوان یکی از بانک های بزرگ و باسابقه در نظام بانکی کشور در حوزه عمل به مسئولیت های اجتماعی، نقش با اهمیتی داشته و تلاش های قابل قبولی نیز انجام داده است.

بدیهی است که بانک صادرات به عنوان بخش بزرگی از نظام بانکی کشور با توجه به اهمیت مسئولیت اجتماعی بنگاهها و ارائه دستاوردهای اجتماعی در سطح ملی و نیز به منظور جلب اعتماد و حمایت سرمایه گذاران عمده و خرد، باید عمل به مسئولیت های اجتماعی و واکنش صحیح و اصولی نسبت به مسائل گوناگون را  در دستور کار خود قرار دهد. البته که بانک یک بنگاه اقتصادی است و این گفته ها به معنای اعطای بلانهایت کمک های خیرخواهانه صرف نیست، بلکه در یک مدل نهایی و چهارچوب عملی به معنای ایجاد زیرساخت ها ومحرک های لازم برای بسترسازی و رشد وضعیت مناسب اقتصادی و اجتماعی است. 

البته این گفته به معنای اعطای کمک های خیرخواهانه به این اقشار نیست، بلکه به معنای ایجاد زیرساخت ها و محرک های الزام برای رشد و ارتقاء بنیادین وضعیت اجتماعی و اقتصادی جامعه می باشد.

اقدامات مسئولانه بانک صادرات در برخورد با حادثه طبیعی زلزله در کرمانشاه: 

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در راستای تحقق این فعالیت ها و اثرگذاری مثبت شبکه بانکی بر مسایل مختلف کشور، پس از وقوع زلزله بزرگ کرمانشاه و تحمیل خسارات وسیع در این منطقه، شبکه بانکی کشور بر اساس دستورالعمل های ابلاغی مکلف شد تا با هدف ساخت و تعمیر مسكن شهری و روستايی و نيز تامين منابع براي تهيه لوازم خانگی، مبلغ 17 هزار و 161715 ميليارد ريال تسهیلات در اختیار متقاضیان در این منطقه قرار دهد و نیز مقرر شد تا علاوه بر اعطای تسهیلات پیش بینی شده، کمک های ویژه بانک ها و کارکنان آنها نیز برای حل مشکلات به وجود آمده در این منطقه از کشور صورت گیرد. 

اکنون پس از گذشت حدودا یکسال از وقوع زلزله در سرپل ذهاب،  بانک صادرات با تکمیل طرحهای مختلف در این منطقه توانسته بخش مهمی از مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهد که البته به گفته مدیرعامل بانک، این اقدامات با تکمیل طرحهای مختلف در این شهرستان ادامه خواهد داشت.
در تازه ترین اقدام با افتتاح ٧٦ واحد مسکونی دیگر توسط خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران در شهر سرپل ذهاب، تعداد واحدهای مسکونی تحویل داده شده به مردم در این منطقه به ١٠٨ واحد رسید.

بنابر گزارش ها، با افتتاح ٧٦ واحد مسکونی دیگر در سرپل‌ذهاب و بهره‌برداری از ٦٠ واحد مسکونی جدید در شهر ثلاث‌باباجانی توسط خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران، تعداد واحدهای مسکونی تحویل داده شده به مردم این دو شهر به ترتیب به  ١٠٨ واحد  و ١٠٤ واحد رسید و سایر واحدهای تعهد شده دیگر نیز تا پایان سال تحویل صاحبان آنها خواهد شد.

یکی از نکات حایز اهمیت در این اقدام توجه به این نکته است که منابع تامین شده برای این پروژه ها صرفا از محل منابع بانک نبوده، بلکه مسئولان بانک صادرات توانسته اند با ایجاد تصویری درست از موضوع این منابع را از محل کمکهای خیرین، تامین و اقدام نمایند که اتفاقا این ارائه تعریفی درست از عمل به مسئولیت اجتماعی یک بنگاه اقتصادی است.

این اقدامات بی شک نتیجه مثبتی بر توسعه فعالیتهای بانک در پی خواهد داشت و می توان امید داشت تا سایر بانکهای کشور نیز با تاثیر از این موضوع، با نگاه مسئولانه تری به مسائل و حوادث اجتماعی پیرامون خود نظر داشته باشند.

ارسال نظرات
موضوعات روز