جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
تیتر20 بررسی می کند؛
بانک سینا در سال 97 رویدادها و اتفاقات بسیاری را از سرگذرانده و با به جای گذاردن کارنامه ای از عملکردهای مختلف، سال 97 را به پایان می رساند. تیتر 20 نگاهی داشته به اهم فعالیت های این بانک در سالی که رو به اتمام است.
کد خبر: ۳۳۸۷۷
مرور کارنامه بانک سینا در سال 97

تیتر20 / سارا دلیریان - بانک سینا در تاریخ 28 اسفند 1387 موفق به دریافت مجوز تاسیس گردید. این بانک قبل از این به عنوان موسسه مالی و اعتباری سینا فعالیت می کرد.

موسسه مالی و اعتباری سینا در سال 1364 با هدف تامین نیازهای مالی واحدهای مختلف تولیدی، تجاری و خدماتی و جمع آوری سپرده های عمومی در جهت اعطای تسهیلات اعتباری به بخشهای مختلف اقتصادی بخصوص بخش تولید، تاسیس شد و با طی فراز و نشیبهای بسیاری توانسته طی سالیان گذشته همگام با سیاستهای کلان اقتصادی و اهداف و برنامه های تولیدی در حوزه صنایع بزرگ و کوچک حرکت نماید.

این بانک در سال 97 رویدادها و اتفاقات بسیاری را از سرگذرانده و با به جای گذاردن کارنامه ای از عملکردهای مختلف سال 97 را به پایان می رساند. تیتر 20 نگاهی داشته به اهم فعالیت های این بانک در سالی که در حال اتمام است؛

فروش املاک
در سال جاری موضوع واگذاری املاک و مستغلات مازاد بانکها و موسسات مالی و خروج این نهادهای مالی از بنگاهداری، یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید در نظام بانکی و اقتصادی کشور و البته از ضرورت های اصلاح نظام بانکی عنوان شد.

بنا بر آخرین اطلاعات ارائه شده توسط بانک سینا در این زمینه، این بانک در راستای کمک به ایجاد جریان نقدینگی و تزریق منابع به واحدهای تولیدی، 272 واحد از املاک خود را در سال 97 به فروش رسانده است. 

بنابراین گزارش، بانک سینا به منظور چابک سازی ساختارهای مالی تا پایان آذر ماه سال 97 تعداد 272 واحد از املاک بانک را جمعا به ارزش بیش از 920 میلیارد ریال به فروش رسانده است و این روند کماکان ادامه دارد.

براین اساس، از جمله اولویت های بانک سینا در سال های اخیر، حمایت از طرح های اشتغالزا و مولد به ویژه در مناطق روستایی بوده که تبدیل دارایی ها و سرمایه گذاری های راکد به مولد و فروش املاک خود در همین راستا صورت می گیرد. 

تسهیل در فرایند واگذاری املاک به صورت نقد و اقساط، تفویض اختیار به مناطق جهت تعیین تکلیف املاک و سیاست گذاری هایی از این دست را می توان نام برد که حاکی از اهمیت تعیین تکلیف املاک در بانک سینا است. 

افزایش وصول مطالبات:
بر اساس گزارش های ارائه شده توسط بانک سینا، وصول مطالبات این بانک در 6 ماهه اول سال 97 در مقایسه با 6 ماهه اول سال قبل از رشد 61.3 درصدی برخوردار بوده و این بانک توانسته این روند افزایشی را همچنان حفظ نماید. 

بر اساس اعلان علیرضا تقدیری، عضو هیئت مدیره بانک سینا، اعتبارسنجی درست و نظارت بر روند اعطای تسهیلات همواره در این بانک همواره مد نظر قرار گرفته، و نظارت بر مصرف آن به ویژه تاکید بر اعطای تسهیلات به بخشهای پربازده و مولد اقتصادی مورد تاکید بوده است و این امر سبب شده از ایجاد معوقات جلوگیری به عمل آید که همین اقدامات سبب شده است تا بانک سینا از لحاظ میزان مطالبات در جایگاه بسیار خوبی نسبت به شبکه بانکی قرار گیرد.

رشد قابل توجه در سودآوری
بانک سینا در 6 ماهه اول سال جاری توانست به میزان کل سال 96 سود محقق نماید. بر اساس آخرین گزارشهای منتشر شده و  بررسی رقم سود خالص بانک سینا در پایان دوره 6 ماهه اول امسال نشان می دهد که این میزان سود برابر با کل سود خالص در دوره 12 ماهه منتهی به پایان سال 96 است.

همچنین خالص سود سرمایه گذاری بانک سینا در 6 ماهه اول امسال حاکی از رشد 124 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل است.
این گزارش می افزاید: خالص سود سرمایه گذاری بانک سینا از رقم 613 میلیارد ریال در پایان 6 ماهه اول سال 96 به مبلغ 1371 میلیارد ریال در پایان شهریور 1397 رسیده است که رشد 124 درصدی را نشان می دهد.

جمع درآمدهای عملیاتی بانک نیز از مبلغ 2378 میلیارد ریال در پایان 6 ماهه اول سال 96 به مبلغ 3654 میلیارد ریال در پایان شهریور 1397 رسیده که حاکی از رشد 54 درصدی در این زمینه است.

ارائه محصولات جدید بانکی
بانکداری الکترونیک و توسعه خدمات متنوع در این زمینه از حوزه هایی است که امسال بیش از هر زمان دیگری با توجه به نیازهای متفاوت مشتریان، در دستور کار بانکهای مختلف قرار داشته است.

بانک سینا چندی پیش در مراسمی از 4 خدمت حسابداری شخصی، خرید شارژ با تکانک، سرویس قبوض پیامکی و سرویس پرداخت قبض شتابی رونمایی شد. با سرویس حسابداری شخصی امکان دسته بندی هزینه ها و درآمدها طبق سلیقه کاربر فراهم شده و با سرویس خرید شارژ با تکانک با تکان دادن گوشی در هر بخش از همراه بانک می توان به آسانی شارژ خرید.

با استفاده از سرویس قبوض پیامکی، قبض های تلفن، برق، گاز، آب و مانند آن که به صورت پیامک ارسال می شود به صورت اتوماتیک به صفحه پرداخت قبض انتقال می یابد و  بدون نیاز به ورود اطلاعات اضافی توسط مشتری قابل پرداخت خواهد بود. با خدمت پرداخت قبض شتابی هم پس از اضافه کردن کارت شتابی به لیست کارت ها به صورت دستی، امکان انتخاب کارت های شتابی در منوی پرداخت قبض به عنوان مبدا پرداخت وجود دارد. این قابلیت برای کاربران مهمان (کاربرانی که نام کاربری و رمز عبور از شعبه دریافت نکرده و با استفاده از شماره موبایل خود وارد موبایل بانک شده اند) نیز وجود دارد.

گفتنی است پیشتر نیز 5 خدمت پی بوم، پیامد، نقشه شعب و خودپردازها، سام (سامانه انتقال وجه مشتریان حقوقی) و انتقال وجه دوجانبه در نرم‌افزار همراه بانک سینا به بهره برداری رسیده بود.

قرارگرفتن در بین 10شرکت پیشرو، با ارتقای 6 رتبه ای
در بیست و یکمین سال رتبه بندی شرکتهای برتر ایران توسط سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر  در سال  اختصاص دارد، بانک سینا برای شانزدهمین سال متوالی موفق شد جایگاه خود را در بین یکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد.

طبق بررسی های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی 1396 صورت گرفته، بانک سینا با 6 پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه 15 را از لحاظ شاخص میزان فروش/ درآمد در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند و با عملکردی درخور و شایسته برای دومین سال در بین 10 شرکت پیشرو کشور نیز قرار گیرد.

تقدیر بانک مرکزی از عملکرد بانک سینا در بازار بین بانکی
مسئولان بانک مرکزی، در راستای همراهی و همکاری شایسته بانک سینا در رعایت مفاد دستورالعمل‌ها و ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در بازار بین بانکی و پیشبرد سیاست‌های این بانک در این حوزه از بانک سینا تقدیر نمودند.

بر اساس این گزارش، بانک سینا علاوه بر حضور موثر در بازار بین بانکی و حرکت بر مسیر قانون و ابلاغیه‌های حاکم بر بازار، نقش قابل توجهی را در زمینه اعطای تسهیلات به عموم هموطنان به ویژه طرح‌های اشتغالزای مناطق روستایی ایفا می‌کند که تقدیر مسئولان امر را نیز به همراه داشته است.

پیش‌تر نیز  بانک سینا به لحاظ رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی شورای پول و اعتبار به ویژه در زمینه رعایت نرخ سود سپرده‌ها، از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مورد تقدیر قرار گرفته بود که کاهش نسبت سپرده قانونی این بانک را نیز به همراه داشت.

ارائه تسهیلات در بخش های مختلف
بانک سینا بیش از 1400 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 11 هزار و 600 نفر از جوانان در آستانه ازدواج پرداخت کرده است.
بر اساس گزارشات منتشر شده از سوی بانک سینا، این بانک از 24 مرداد 95 که به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج متصل شده تا ابتدای دی ماه سال جاری مبلغی بیش از 1400 میلیارد ریال را به 11 هزار و 600 نفر از جوانان واجد شرایط پرداخت کرده است.
همچنین بانک سینا تسهیلات یارانه ای را از طریق انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری به طرح های اشتغالزای روستایی اعطا می کند که تا ابتدای دی ماه جاری تعداد 2786 فقره تسهیلات به مبلغ 14 هزار و 370 میلیارد ریال از سوی این بانک مصوب شده و از این رقم تعداد 2398 فقره به مبلغ 11 هزار و 742 میلیارد ریال منجر به انعقاد قرارداد شده است.
به گفته مسئولین این بانک، پیش بینی می شود این تسهیلات برای 24 هزار نفر ایجاد اشتغال به همراه داشته باشد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز