پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
خمیر کاکائو به سوییس صادر می کنیم!/دوغ، محصول جدید یک شرکت تولیدکننده شیرینی وشکلات!

تیتر20 - بنیانگذار شیرین عسل معتقد است، به اندازه کافی تحصیلکرده در کشور وجود دارد، اما باید در کنار همه تحصیلات دانشگاهی، پشتکار و نظم کار در صنعت و اقتصاد هم ایجاد شود.

 

 یونس ژائله،‌ مدیر کارخانه شیرین عسل  در جمع دانشجویان اقتصاد با بیان تجریبات خود از فراز و فرودهای تولید مواد غذایی و بدست آوردن جایگاهی در میان تولید کنندگان مواد غذایی در سایر کشورها، گفت: همه جای دنیا فرصت‌های طلایی وجود دارد، کافی است آن‌ها را بشناسیم و در ذهن خود آن‌ را اصلاح کنیم، چرا که کشور ما کشوری دارای منابع مالی و نیروی تحصیلکرده است، اما پشتکار در انجام امور کم است.

 

ژائله در جمع دانشجویان اقتصاد دانشگاه تهران گفت که پس از قبولی در کنکور پزشکی و ادامه تحصیل، درست پس از جنگ تحمیلی به یکباره به این فکر رفته است که آنچه می‌خواهد مسیر فعلی نیست، از این رو کار را رها کرده و از سال 67 به بازار روی آورده است.

 

پس از مدتی کار در بازار تبریز که بیسکویت‌های خارجی را به صورت فله‌ای خریداری و بسته بندی می‌کرده است، کارگاه تولیدی بیسکویت که کلیه دستگاه‌ها را خود ساخته است، افتتاح می‌کند. پس از آن نیز با تحقیق و مطالعه بر سر چگونگی ساخت دستگاه‌های صنعتی و پخت انواع بیسکویت به فرمول‌ها دسترسی می‌یابد و کارخانه شیرین عسل درسال 1371 تاسیس می‌شود.

ژائله در جمع دانشجویان اقتصاد از خاطرات خوب و بد، از تاسیس، راه‌اندازی، توزیع و موفقیت‌ و شکست‌های این کارخانه صحبت کرد. این مدیر کارخانه در حال حاضر حدود 11هزار پرسنل دارد و سال گذشته نیز نخبه اقتصادی جهان اسلام معرفی شده است.

وی با اشاره به گستردگی شرکت شیرین عسل در میان سایر کشورها و صادرات محصولات به آفریقا گفت که در حال حاضر این شرکت در آفریقا نمایندگی دارد و تبادل مواد اولیه نیز با این کشور صورت می‌گیرد. چرا که آفریقا تولید کننده و صادرکننده کاکائو به کشورهایی همچون آلمان است، از این رو ایران تنها مشتری کارخانه کاکائو غنا نیست.

ژائله در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا این شرکت، کارخانه تولید کاکائو زده است و آیا در این زمینه صادراتی صورت می‌گیرد، افزود: در حال حاضر ایران مواد اولیه همچون کره و خمیر کاکائو را سوئیس صادر می‌کند. از سویی دیگر قرارداد پیش فروش مواد اولیه به میزان 25 میلیون یورو تا پایان سال 2016 منعقد شده است.

او که مدام در صحبت‌های خود به دانشجویان و جوانان کار، پشتکار و اعتمادبه نفس را تاکید می‌کرد گفت که به زودی محصولی جدید تحت عنوان دوغ شیرین عسل به بازار عرضه خواهد شد که در این راستا، برای تولید بهتر و اشتغالزایی گاوداری افتتاح شده است.

مدیر شرکت شیرین عسل متذکر شد که هدف هر اندازه هم بزرگ باشد، دست نیافتنی نیست، به شرطی که پشتکار وجود داشته باشد همراه آن نیز اراده ملی نیز حامی آن باشد. وی اما بارها به کمبود نیروی انسانی در صنایع و شرکت‌ها اشاره کرد و گفت که باید از میان حجم زیادی از تحصیلکرده‌ها در کشور، تعداد زیادی مدیر تربیت شود. او خطاب به دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل خود از بازار کار می‌ترسند، گفت که همیشه فرصت‌ها وجود دارند و هرگز تمام نمی‌شوند، اینگونه نیست که اگر فردی ماده‌ای را کشف کرد و یا ساخت دیگر راهی برای پیشرفت دیگری وجود ندارد، بلکه پیشرفت به میزان نیاز سنجی جامعه وجود دارد.

اما ژائله در ادامه در میان پرسش‌های دانشجویان به تاثیر تحریم‌ها بر صنایع غذایی و در نهایت اقتصاد کشور پرداخت و گفت: تحریم‌ها بزرگ‌ترین بلایی بود که بر سر ایران آمد و امیدوریم دیگر این اتفاق نیافتد، چرا که این تحریم‌ها نه تنها عادلانه نبود، بلکه همه صنایع را با مشکل مواجه کرد.

وی با بیان مثال‌هایی از تاثیر تحریم‌ها بر صنعت غذایی گفت: در حال حاضر ارزش افزوده حدود 40درصدی مواد اولیه لطمه بزرگی به تولید می‌زند و باید در این زمان دولت به کمک و نجات صنایع آید.

ژائله با اشاره به اینکه در طی این سال‌ها حتی ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانجات خود را در ایران ساخته‌اند گفت: باید در کشور دست از کلی گویی و کلی شناسی برداریم و به جزئیات بپردازیم که گاه راه پیشرفت و شناخت اشکالات در همین جزئیات باشد.

او اما دلیل موفقیت روز افزون صنایع غذایی در کشور را ریشه تاریخی فعال بودن بخش کشاورزی از سال‌های دور دانست و گفت که کشورهای همسایه ایران در این زمینه قدرتنمند نیستند و ایران هر چه تولیدکند، خریده می‌شود.

در این مراسم که چندتن از مدیران شرکت‌های مواد غذایی حضور داشتند از یونس ژائله به عنوان کار آفرین تقدیر شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز