پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
شرکت ال جی ایران از جمله شرکت‌هایی است که این روزها به دلیل تحریم با مشکل کمبود قطعه مواجه شده و از طرفی مدیر عامل گلدیران خبر از محدود شدن ارتباط این شرکت با کره می‌دهد.
کد خبر: ۳۳۸۸۳
ارتباط کره با "گلدیران" محدود شد/ "ال جی" در ایران چینی می‌شود؟!

تیتر20 - چندی پیش مدیرعامل گلدیران خبر داد که ارتباطات این شرکت با کُره محدود شده و بر این اساس برای حفظ بازار مجبور به همکاری با شرکت‌های چینی هستند و این یعنی به زودی کالاهای چینی "گلدیران" وارد بازار خواهد شد. چندی پیش تلویزیون‌های "گلدیران پلاس" که حاصل همکاری برخی شرکت‌های چینی و گلدیران است روانه بازار شد، البته گلدیران اعلام کرده بود که این محصول نباید با برند ال جی عرضه شود.

یکی از مدیران نمایندگی ال جی ایران هفته گذشته گفته بود: در حال حاضر دو بحث وجود دارد هم تحریم از سوی کره و هم مشکل تخصیص و تامین ارز از سوی بانک مرکزی. به خاطر تحریم‌ها از کره نمی‌توانسیم کالا دریافت کنیم. بعضی از شرکت‌های کره‌ای ۸ ماه است که به ما کالا و قطعه نداده‌اند. وقتی هم که قطعه نباشد، خط تولید می‌خوابد. ما قطعاتی را که داشتیم، با سختی بسیار تولید و سعی کرده‌ایم به نوعی در بازار عرضه کنیم که کارخانه تعطیل نشود.

واردات اس کی دی "ال جی" را به دردسر انداخت

واردات قطعات محصولات "ال جی" به صورت اس کی دی یعنی قطعات نیمه کامل و نیز عدم سعی در بومی سازی این محصولات و وابستگی بیش از حد گلدیران به واردات از کره منجر به این شد که شرکت گلدیران در زمان تحریم سریع‌تر از سایر رقبا با مشکل مواجه شود.

فاصله 3 تا 10میلیونی قیمت نمایندگی و بازار

بنابر گزارش میدانی ، بیشتر محصولات ال جی در 10روز گذشته حتی در نمایندگی‌ها افزایش قیمت بسیاری داشته و علاوه بر این قیمت بازار این محصولات نیز 3 تا 10میلیون تومان گران‌تر شده است. نمایندگی‌های رسمی ال جی نیز بر افزایش قیمت محصولات این شرکت طی 10روز اخیر مُهر تایید زده‌اند.

حتی به گفته بسیاری از نمایندگی‌های رسمی این برند، برخی از نمایندگی‌ها به بهانه نبود موجودی منتظر افزایش بیشتر قیمت تا شب عید هستند.

بر همین اساس قیمت یخچال ساید بای ساید ال جی مدل (NEXT 85) در نمایندگی 46میلیون و در بازار 53میلیون تومان است.

همینطور قیمت ماشین ظرفشویی ال جی مدل (DC 75) در نمایندگی 11میلیون و 800 و در بازار حدود 15میلیون تومان است.

لباسشویی ال جی مدل (G 128 SS) در نمایندگی 12میلیون و 800هزار تومان و در بازار تا 16میلیون تومان عرضه می‌شود.

گفته می‌شود به تازگی بخشنامه افزایش 20درصدی قیمت کالاها به فروشگاه های ال جی ابلاغ شده، بازارسازی همچنان در این حوزه ادامه دارد چنانچه کالا در بازار سیاه موجود است البته با گارانتی اصلی! ناظری هم وجود ندارد./اقتصاد آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز