جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
در گفت وگوی تیتر20 با سید ابراهیم حسینی،مدیر عامل صنایع شیر ایران مطرح شد؛
تفاهم سه جانبه ای میان استانداران ،صندوق کارآفرینی و پگاه در تامین دام های شیری و توسعه دامداری های صنعتی انجام شده است. در این راستا در مناطقی که توسعه پایدار مدنظر بود و همچنین کمبود منابع دام های شیری احساس می شد قدم های خوبی برداشتیم که اثرات آن در سال آینده مشاهده خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۹۱۹

پگاه، استارت همکاری با سنتی ها را زد/نابسامانی های حوزه دام تاثیری برصنایع شیر نداشت/آمار تولید با دریافت شیر همخوانی نداشت،پای قاچاق در میان بود

تیتر20 - سید ابراهیم حسینی،مدیر عامل صنایع شیر ایران (پگاه) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تیتر20 و در پاسخ به پرسشی درباره تاثیرات منفی بازار گوشت و وضعیت دام و نابسامانی این بخش در روند تامین مواد اولیه صنایع شیر اظهار داشت: اتفاقات چند وقت اخیر در حوزه دام و امکان تاثیر آن بر صنعت شیر از نظر من مبنای کارشناسی ندارد.

وی افزود: فضای تولید دام های شیری در یک سال گذشته فضای خوبی بوده است، البته کمبود شیر از باب رساندن شیر به واحد صنعتی داشتیم اما از باب تولید شیر کمبودی وجود نداشت که درواقع این موضوع یک اختلاف نظر بین مجموعه تولید کنندگان با بخش کشاورزی وزارتخانه بود از نظر آن ها تولیدافزایش پیدا کرده ولی از نظر واحد های صنعتی دریافت شیر کم شده بود.

حسینی اظهار داشت:یکی از چالش ها این بود که در واقع این شیر به کجا می رود که ما این موضوع را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بحث قاچاق بخشی از فرآورده های لبنی در میان است.

مدیر عامل صنایع شیر ایران در ادامه تصریح کرد: اکنون با توجه به تعامل خوب صنایع شیرایران با مجموعه دامداری های کشور ادبیات کاری با حوزه دام تغییر کرده است، به این شکل که ما در حال حاضر آنها راشرکای تجاری استراتژیک خودمان می بینیم.

وی افزود: برپایی نشست های تخصصی با دامداران در شهر های مختلف در دستور کار ما است و در این راستا در 28 آذرماه سال جاری با صدور بخشنامه ای با هدف حمایت از دامداری ها اعلام کردیم که حتی یک لیتر شیر هم به دامداران عودت داده نشود. البته این موضوع مشکلاتی برای ما به وجود خواهد آورد و عملا ما را با انباشت محصول ومشکلات نقدینگی و... روبرو خواهد کرد اما همین استراتژی و نگاهی که به حمایت از دامداران داریم ما را به این سو سوق داد که  این بخش را توسعه بدهیم و بار مالی ومشکلات ناشی از آن را هم بپذیریم.

حسینی اظهار داشت:یکی از استراتژی های اصلی ما در حال حاضر توسعه دام های شیری است به همین منظور در 2 بخش این کار را آغازکرده ایم . تفاهم سه جانبه ای میان استانداران ،صندوق کارآفرینی و پگاه در تامین دام های شیری و توسعه دامداری های صنعتی انجام شده است. در این راستا در مناطقی که توسعه پایدار مدنظر بود و همچنین کمبود منابع دام های شیری احساس می شد قدم های خوبی برداشتیم که اثرات آن در سال آینده مشاهده خواهد شد.

مدیر عامل صنایع شیر ایران در پاسخ به این پرسش که آیا صنایع شیر برنامه ای برای تامین شیر لبنیاتی های سنتی دارد؟ افزود: توافقاتی با لبنیات سنتی برای تامین شیر انجام شده است. در این رابطه بین ما با تولید کنندگان سنتی و دامداران ادبیات خوبی به وجود آمده و توانسته ایم به دستاورد خوبی برسیم و اکنون همراهی خوبی با هر دو بخش داریم. و سال آینده سال بسیار خوبی برای مجموعه دامداران ،صنایع شیر و بخش  فرآورده لبنی خواهد بود.


ارسال نظرات
موضوعات روز