جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶
کارشناس حقوقی که وکالت برخی از مربیان و بازیکنان لیگ‌ برتری را هم برعهده دارد، درباره احضار پرسپولیسی‌ها به کمیته اخلاق صحبت کرد.
کد خبر: ۳۳۹۸۵
تیتر20 - ارتباط خوب حسین هدایتی با اهالی فوتبال و به‌ویژه پرسپولیسی‌ها در سال‌های اخیر باعث شده تا در روزهایی که او درگیر دادگاه و زندان شده، پای دوستان فوتبالی‌اش هم وسط بیاید. در شرایطی که علی پروین از جمع‌آوری امضا برای حمایت از هدایتی سخن گفته، کمیته اخلاق کسانی که در حوزه فوتبال از هدایتی پول گرفته بودند را احضار کرده است!

علی پروین، همچنان حامی بزرگ هدایتی
در شرایطی که حسین هدایتی این روزها در زندان به سر می‌برد و دادگاه علنی او باعث شد تا خیلی از اتهاماتش به گوش مردم برسد، علی پروین معتقد است فوتبالی‌ها نباید خدمات او را از یاد ببرند. اسطوره پرسپولیس این‌گونه درباره وضع این روزهای حسین هدایتی اظهارنظر کرده است: «اتفاقا جمعه شب توی فکر آقای هدایتی بودم. این‌جا هم به شما می‌گویم باید نامه‌ای تنظیم کنیم که به امضای همه فوتبالی‌ها برسد. به هرحال آقای هدایتی برای فوتبال این مملکت خیلی زحمت کشیده و شاید این نامه بتواند کمکی به او کند. ما با سه، چهار آدم وارد داریم مشورت می‌کنیم که نامه‌ای برای کمک به آقای هدایتی تنظیم کنیم.»

احضار پرسپولیسی‌ها به کمیته اخلاق
جالب این‌که دیروز کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم به ماجرای حسین هدایتی ورود کرد. این‌طور که گفته می‌شود این کمیته بابت پرداختی‌هایی که وی در باشگاه پرسپولیس انجام داده، وارد عمل شده و برخی از پرسپولیسی‌ها را هم احضار کرده است. این‌که کمیته اخلاق چه نقشی می‌تواند در این میان بازی کند،‌ مشخص نیست، اما قطعا به جز بازیکنان و مدیران پرسپولیس در سال‌های اخیر افراد دیگری هم در فوتبال بوده‌اند که از این شخص مبالغی را به‌عنوان پاداش دریافت کردند، حتی در مقطعی تیم‌ملی و کارلوس کی‌روش هم از پاداش‌های هدایتی استفاده کردند و مشخص نیست تکلیف این ماجرا چه خواهد شد.

فوتبالی‌ها پاداش‌ها را برمی‌گردانند؟
در جلسه علنی دادگاه هدایتی، نماینده دادستان اعلام کرد آنهایی که از هدایتی پول گرفته‌اند، ‌باید آن را پس بدهند! در این چند‌سال شاید افراد زیادی در حوزه فوتبال به شکل‌های مختلف از عابربانک پرسپولیسی‌ها پول دریافت کردند که شاید معروف‌ترین آن هم به قضیه بازگشت مهدی طارمی از تیم ترکیه‌ای مربوط می‌شود. حالا باید دید کمیته اخلاق با احضار این افراد از آنها می‌خواهد پول را بعد از چند‌ سال بازگردانند یا موضوع دیگری در میان است. اصلا این درخواست قانونی هست یا خیر؟ علی پروین اعلام کرده این مبالغ به صورت کادو بوده و امکان بازگشت آن نیست: «آقای هدایتی آن پول‌ها را کادو به فوتبالیست‌ها داده و دیگر نمی‌توانند برگردانند.»

واکنش یک کارشناس حقوقی به ماجرای برگرداندن پول‌های هدایتی: مگر کسی خبر داشته هدایتی مجرم است؟
بهنام علی‌محمدی، کارشناس حقوقی که وکالت برخی از مربیان و بازیکنان لیگ‌ برتری را هم برعهده دارد، درباره احضار پرسپولیسی‌ها به کمیته اخلاق می‌گوید: «تا جایی که من اطلاع دارم، کمیته اخلاق قانون خاصی را برای خود متصور نیست و استدلالش این است که در هر اتفاقی خارج از زمین فوتبال اما مرتبط با اشخاص فوتبالی اجازه ورودکردن دارد. کمیته اخلاق از نامش هم پیداست که باید با بی‌اخلاقی‌ها مبارزه کند، اما صرف پول دادن هدایتی به اهالی فوتبال جرم و تخلف نیست. اگر این پول به فردی یا باشگاهی به‌عنوان رشوه داده یا برای تبانی استفاده شده، کمیته اخلاق حق ورود خواهد داشت، به غیر از این باشد کمیته اخلاق فقط می‌تواند در شرایط فعلی هدایتی را از هر گونه فعالیت فوتبالی محروم کند که آن هم ارزشی ندارد.» وی همچنین درباره درخواست از فوتبالیست‌ها برای بازگرداندن هدایای هدایتی توسط نماینده دادستان می‌افزاید: «اول از همه بگویم باید جزییات پرونده را بدانیم تا اظهارنظر کنیم. بعید می‌دانم دادگاه حکم مصادره تمامی اموال هدایتی را داده باشد و احتمالا نظر آنها روی اموال غیرمجاز این فرد است. این‌که هدایتی سکه یا پول نقد به بازیکنی پاداش داده، احتمالا شامل این مسأله نمی‌شود. در ضمن دادستان حکم سخنگو را دارد و باید دید نظر بازپرس و قاضی ویژه پرونده چیست.» این کارشناس حقوقی در پایان می‌گوید: «بعید می‌دانم از نظر قانونی امکان بازگشت پاداش هدایتی به فوتبالیست‌ها وجود داشته باشد. مثلا اگر فلان بازیکن از هدایتی پاداش گرفته و الان نداشته باشد آن پول را برگرداند، باید بازداشت شود؟ آن موقع که این پول‌ها پرداخت شده، کسی نمی‌دانست هدایتی مجرم است. اگر پولی به‌عنوان رشوه یا برای تبانی پرداخت شده، دادگاه می‌تواند علاوه بر هدایتی پای آن بازیکن، مربی یا مدیر را هم وسط بکشد و علیه او اعلام جرم کند.»/شهروند
ارسال نظرات
موضوعات روز