پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
در این مطلب غذا‌هایی که آرام آرام شما را به کشتن می‌دهند را معرفی کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۴۰۲۱
تیتر20 -  آیا می‌دانستید خیلی از چیز‌هایی که هر روز می‌خورید تدریجا شما را خواهند کُشت؟ بیشتر ما خیلی از این غذا‌ها را در منوی هفتگی خود داریم، اما اگر همه‌ی آن‌ها را کنار هم بگذاریم به یک لیست ترکیبی کُشنده‌ای خواهیم رسید که متقاعدمان می‌کند باید از همین امروز تغییراتی را در رژیم غذایی‌مان ایجاد کنیم.

برخی از این غذا‌ها منجر به افزایش فشار خون، کلسترول، بیماری قلبی، دیابت، آلزایمر و حتی سرطان می‌شوند. البته چاقی و اضطراب و افسردگی را نیز نباید از قلم بیندازید.

رب گوجه فرنگی کنسرو شده
رب گوجه فرنگی کنسرو شده یک قاتل مخفی است، چون منبعی پنهان از قند بوده و هرگز به ذهن‌تان هم خطور نمی‌کند باعث چاقی، دیابت، بیماری قلبی و حتی پوسیدگی دندانهای‌تان بشود. بهتر است خودتان با گوجه فرنگی‌های تازه رب درست کنید یا دست کم از برند‌هایی استفاده کنید که محتوای قند و سدیم‌شان کمتر است.

نوشابه‌ی گازدار
نوشابه‌های گازدار یکی از بدترین دشمنان شما هستند. این نوشابه‌ها می‌توانند روی همه چیز اثر بد بگذارند، از پوست و قند خون‌تان گرفته تا هورمون‌ها و خلق و خوی‌تان. تبلیغات و برچسب‌های روی محصولات را که قصد دارند قانع‌تان کنند این نوشابه‌ها برای‌تان مفیدند یا حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند به طور کل فراموش کنید. نوشابه‌ی گازدار تمام چیزی که دارد یک مشت قند و رگ خوراکی و نگهدارنده است. نوشابه‌های بدون قند نیز هیچ مزیتی نسبت به نوشابه‌های معمولی ندارند، زیرا پُر از شیرین کننده‌های مضر مصنوعی‌اند. آبمیوه‌هایی که خودتان در خانه تهیه می‌کنید بهترین نوشیدنی‌ها هستند. اگر عاشق این هستید که نوشیدنی شما حباب دار باشد می‌توانید کمی آب گازدار به آبمیوه‌تان اضافه کنید.

قند
اگر عاشق شیرینی هستید راه‌های بسیار بهتری هم برای لذت بردن از شیرینی دارید. قند فوق العاده اعتیادآور است و علاوه بر افزایش قند خون و تجمع چربی در بدن، منجر به بیماری قلبی نیز می‌شود. تا جایی که می‌توانید از مصرف قند و شکر پرهیز کنید تا ریسک ابتلا به دیابت و سرطان و چاقی و بیماری قلبی‌تان را پایین بیاورید. به جای قند از عسل و میوه‌های شیرین استفاده کنید.

گوشت‌های آماده
گوشت‌های آماده یا فرآوری شده پُر از نیترات و سدیم و نگهدارنده و افزودنی‌اند. تمام این مواد می‌توانند ریسک سرطان، بیماری قلبی، دیابت و حتی مشکلات رفتاری و اختلال‌های یادگیری در کودکان را افزایش بدهند. گوشت را به صورت تازه تهیه کنید و با یک برنامه ریزی مناسب، خودتان سرفرصت در خانه غذای‌تان را تهیه کنید.

روغن‌های گیاهی
روغن‌های گیاهی بخشی از پخت و پز ما هستند وحتی نمی‌توانیم فکرش را بکنیم که در آشپزخانه‌های‌مام حضور نداشته باشند. اما برخی از این روغن‌ها واقعا مضرند و نمی‌توانید تصور کنید چه عوارض بلند مدتی روی سلامتی دارند. روغن‌های گیاهی حاوی چربی‌های ترانس هستند که بسیار خطرناک بوده و عامل بیماری‌های قلبی، چاقی، سرطان و آلزایمر محسوب می‌شوند. برچسب روی محصول را چک کنید تا دست کم نوع بدون ترانس آن را انتخاب کنید. روغن زیتون، روغن نارگیل و یا روغن آووکادو انتخاب‌های سالمی‌اند.

مارگارین
در بازار تجارت باور‌های اشتباهی را در مورد مارگارین جا انداخته‌اند که ابدا واقعیت ندارد. مارگارین یکی از ناسالم‌ترین خوردنی‌هایی است که می‌تواند در یک رژیم غذایی وجود داشته باشد. پس کاملا از آن صرفنظر کنید! مارگارین، نوع بسیار بی‌کیفیت کره است که از روغن‌های گیاهی هیدروژنه تهیه شده و غیرطبیعی‌تر از آن است که فکر کنید. چربی‌های ترانس موجود در مارگارین می‌تواند به قلب و رگهای‌تان آسیب بزنند و سطح کلسترول‌تان را بالا ببرند. کره جایگزین بهتری برای مارگارین است. سایر جایگزین‌های سالم شامل روغن زیتون و روغن آووکادو می‌شوند.

هات داگ
هات داگ و گوشت‌های دودی و نمکی مشابه حاوی مقدار زیادی نگهدارنده‌اند و برای سلامتی فوق العاده مضر محسوب می‌شوند. دانشمندان، تاثیرات خوردن هات داگ را با تاثیرات کشیدن سیگار مقایسه کردند عوارض هر دو را به یک اندازه یافتند. اگر هنوز هم متقاعد نشدید باید بدانید هات داگ بسیار پُر سدیم و سمی بوده و ریسک سرطان را بالا می‌برد. اگر بازهم نمی‌توانید از هات داگ دست بکشید حداقل از فروشگاه‌هایی خرید کنید که محصولات ارگانیک ارائه می‌دهند.

چیپس سیب زمینی
تمام سیب زمینی‌هایی که با حرارت بالا سرخ می‌شوند حاوی ماده‌ی خطرناکی به نام آکریلامید هستند. چیپس سیب زمینی هم مستثنی نیست. آکریلامید، ریسک سرطان کولون، سرطان سینه، سرطان پروستات و سرطان مقعد را افزایش می‌دهد. خودتان در خانه چیپس سیب زمینی درست کنید. روی برش‌های سیب زمینی کمی روغن زیتون بریزید، کمی نمک بپاشید و در فر بپزید. به شما قول می‌دهیم طعم بی‌نظیری خواهد داشت!

سس آماده‌ی سالاد
سس‌های آماده‌ی سالاد پُر از قند، رنگ‌های مصنوعی و شیره ذرت با فروکتوز بالا هستند. وقتی روی سالادتان از این نوع سس‌ها می‌ریزید درست مثل این است که یک بسته چیپس سیب زمینی یا یک هات داگ بخورید. از آبلیمو، سرکه سیب یا سرکه بالزامیک و روغن زیتون به عنوان چاشنی سالادتان استفاده کنید.

شیرین کننده‌های مصنوعی
شیرین کننده‌های مصنوعی برخلاف تصور خیلی‌ها بهتر از قند و شکر نیستند، در واقع بدتر هم هستند. آسپاراتام، نئوتام، آسه سولفام پتاسیم و ... شیرین کننده‌های مصنوعی هستند که شاید کالری کمتری داشته باشند، اما همچنان ریسک دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سندروم متابولیک را افزایش می‌دهند. شاید متوجه نشوید، اما خیلی از آدامس‌های بدون قند حاوی آسپاراتام هستند که خطرناک‌ترین ماده در دنیاست.

الکل
شاید خیلی‌ها مخالف این واقعیت باشند، اما الکل هیچ فایده‌ای برای سلامتی ندارد. الکل بینهایت پُرکالری است و می‌تواند بدن را دهیدراته کند، به کبد آسیب بزند، وزن‌تان را بالا ببرد، افسرده‌تان کند و مشکلات پوستی برای‌تان ایجاد کند. پس اگر نمی‌خواهید به تمام سیستم‌های بدن‌تان آسیب بزنید، فریب بازار و تبلیغات را نخورید و از مصرف الکل اجتناب کنید.

نان سفید و آرد تصفیه شده
غلات مفیدند، اینطور نیست؟ پس نان هم باید خوب باشد؟ اگر نان با آرد تصفیه شده تهیه شده باشد مفید نیست. آرد سفید، تمام فیبر غذایی، املاح و ویتامین‌هایش را از دست داده است و چیزی که از آن به شما می‌رسد ضایعات غلاتی است که با مواد شیمیایی ترکیب شده تا سفید رنگ دیده شود. مصرف چنین آرد‌هایی خطر افزایش وزن، آسیب به تیروئید و سایر ارگان‌ها را به دنبال دارد. غلات را به صورت کامل مصرف کنید.

لبنیات
بله شیر اولین غذایی است که با قدم گذاشتن به این دنیا می‌خوریم، اما شیر مادر تفاوت بسیار زیادی با شیر گاو دارد. ضمنا با افزایش سن، تا حدودی دچار عدم تحمل لاکتوز می‌شویم. محصولات لبنی باعث می‌شوند جذب مواد مغذی در بدن به خوبی صورت نگیرد، و دچار میگرن و آرتروز و سرطان و آلرژی و آسم شوید. پس باز هم گول تبلیغات را نخورید و سراغ شیر بادام یا شیر نارگیل بروید، هم طعم خوبی دارند و هم ضرری به شما نمی‌رسانند.

گوشت‌های کباب شده
وسوسه نشدن در برابر بویی که از باربکیو بلند می‌شود کار سختی است، اما لطفا سعی‌تان را بکنید! مواد شیمیایی که طی پروسه‌ی کباب شدن وارد گوشت می‌شوند باعث سرطان لوزالمعده و سینه خواهند شد. اگر نمی‌توانید مقاومت کنید، حداقل مصرف آن را محدود کنید و به گوشت کبابی‌تان کمی رزماری اضافه کنید تا از مقدار مواد سرطانزای آن بکاهید.

شکلات بار
شاید خوردن شکلات بار‌های انرژی‌زا برای ورزشکارانی که نیاز به انرژی فوری دارند لازم باشد، اما اگر ورزشکار نیستید بهتر است از خوردن این خوراکی صرفنظر کنید. شکلات بار‌ها حاوی قند فراوان و شیره ذرت با فروکتوز بالا، نگهدارنده و چربی‌های ترانس هستند.

فست فود
بله فست فود بدون شک طعم بسیار خوبی دارد و قیمتش نیز نسبتا خوب است و ضمنا همه جا هست. اما چه چیزی باعث طعم خوشایند آن می‌شود؟ همان چیزی که آرام آرم شما را می‌کُشد: چربی‌های ترانس، نمک، نگهدارنده، افزودنی‌ها، رنگ‌های شیمیایی و سایر مواد مضری که طعم و ظاهرشان را تقویت می‌کنند. فست فود می‌تواند ریسک دیابت، بیماری قلبی، سرطان، اختلالات خلقی، افزایش وزن، اختلالات متابولیکی و ... را افزایش بدهد.

گندم
گندم حاوی کربوهیدراتی است که ناگهان و به میزان زیاد، قند خون‌تان را بالا می‌برد، در نتیجه انسولین زیادی در خون‌تان ترشح شده و وزن اضافه خواهید کرد. به مرور زمان، لوزالمعده‌تان در اثر کار زیاد نسبت به انسولین مقاوم شده و سپس دیابت می‌گیرید. بالا بودن قند خون، تولید ترکیباتی را که پروسه‌ی پیری را سرعت می‌دهند افزایش می‌دهد؛ بنابراین زودتر از سن واقعی‌تان پیر می‌شوید که این خودش به تنهایی واقعا مسئله‌ی بزرگی است!

غلات صبحانه
این هم یک ترفند تبلیغاتی دیگر! غلات صبحانه آنچنان که فکر می‌کنید مفید و بی‌ضرر نیست، چون حاوی قند، رنگ‌های مصنوعی، نگهدارنده و ... بوده و طی فرآوری بیشتر مواد مغذی آن از دست رفته است. در عوض، از جو دوسر همراه با میوه‌های تازه یا خشک شده استفاده کنید که هم طعم بی‌نظیری دارد و هم برای‌تان مفید است.

آبمیوه‌های صنعتی
گول برچسب‌های جذاب روی پاکت‌های آبمیوه را نخورید که سعی دارند بگویند صد در صد طبیعیست. این آبمیوه‌ها اغلب حاوی قند اضافی، رنگ‌های مصنوعی و نگهدارنده بوده و هیچ ارزش غذایی ندارند، چون طی فرایند پاستوریزاسیون، مواد مغذی خود را از دست داده‌اند.

نمک
نمک نقش مهمی در تنظیم فشار خون دارد. اگر زیاد نمک بخورید فشار خون‌تان بالا خواهد رفت و در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی خواهید بود که یکی از دلایل عمده‌ی مرگ و میر در دنیاست. بدن شما به نمک نیاز دارد، اما به اندازه! حواس‌تان به سدیم پنهان در غذا‌های فرآوری شده باشد. تنها ۳.۷۵ گرم سدیم در روز برای شما کافیست./برترین ها
ارسال نظرات
موضوعات روز